MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Toyota Verso – nagy testvér

Toyota Verso – nagy testvér

2017. január 5.

Az ünnepek alatt boldogítottuk egymást, két bejgli között felidéztem a lassan három évvel ezelőtti találkozásunkat – bár teszt helyett azt inkább menetpróbának nevezném -, akkor a kétliteres változathoz volt szerencsém, nem sokkal előtte pedig teszteltünk egy használt, még Corolla Verso néven futó kivitelt, úgyhogy nem mondanám, hogy óriási meglepetésekre számítottam, de azért tartogatott még magában pár kedves és okos apróságot a Toyota családi mindenese.

Nagyot tévedtem, mikor azt gondoltam, hogy a Verso átlagos családi autóként belesimul majd a hétköznapokba, és kevés járókelőt hoz lázba. Nyilván – hogy a márkánál maradjunk – egy bukólámpás Celica után többen fordulnak meg, de igenis tisztességgel felkeltette az érdeklődést a Toyota 5+2-es modellje, jó néhányan nézték körbe, vagy tettek fel róla kérdéseket, ami jól mutatja, hogy van rá igény, és ahogy az utcaképet elnézem, kereslet is.

A kinézetéről meglehetősen megosztóak voltak a vélekedések, és bizony egy-egy részletnél én is felszisszentem, vagy éppen elmosolyodtam, azt viszont mindenképp érdemes figyelembe venni, hogy feladatát tekintve sokadlagos szempont egy családi autónál a dizájn. Van azonban abban valami mókás, ahogy elmorcosították a korábban vigyori modellt, persze a Toyota jelenlegi formanyelve miatt ez egy abszolút logikus lépésnek tekinthető. Egyébként családi egyterűhöz képest nagyon kellemes a Verso vonalvezetése, egyáltalán nem hat bumfordinak. Egyvalamit felejtettem volna el a tervezők helyében, ezek pedig a réges-régi hátsó lámpatestek, melyek ránézésre valahol a kétezres évek elejéről maradtak fenn, és a Toyotánál valamiért úgy gondolták a legutóbbi frissítésnél, hogy még mindig jól mutat.

A beltér kialakításáról süt, hogy az összes lehetséges módon az utasok kényelmét szeretné szolgálni, a váltó még mindig remek helyen van, a mindent figyelő szemre hasonlító központi műszeregység is régi ismerősként kacsintott rám, itt bizony nem sok változás történt az elmúlt években. A középkonzol azért jóval modernebb, mint a 2009-es modellé, legalábbis ami az érintőképernyőt illeti, ugyanis a klímapanel is maradt a régi. Előbbi viszont egy 7 colos kijelzővel, valamint a Toyota Touch 2 rendszerrel, azon belül pedig egy kitűnő tolatókamerával és egy nagyon furcsa helyre biggyesztett USB-bemenettel van jelen a Versóban. Active Trend felszereltségű tesztalanyunk biztonsági és kényelmi szempontból is sokat ad, kapunk vezetőoldali térdlégzsákot, első-hátsó függönylégzsákot, a Toyota Safety biztonsági csomag pedig az ütközés előtti biztonsági rendszert, a sávelhagyás-figyelmeztetőt, valamint az automatikus távolsági fényszórót foglalja magában, igaz utóbbival nem sikerült maradéktalanul megbarátkoznom. Jár továbbá visszagurulás-gátló, tempomat, automatikus sebességhatárolóval, szürkület- és esőérzékelő, fűthető első ülések, valamint kétzónás, digitális légkondicionáló is.

A kilátásra nem lehet panasz, az üléspozíció kitűnő, a kormány magasságban és hosszirányban is állítható, a vezetőülésben nagyon kényelmes az élet, talán a könyöklő az egyetlen, amely nem lett eltalálva, egyrészt nincs meg az összhang a váltókar pozíciójával, másrészt a funkciói is elég suták, a tárolórekesz hátsó részén ugyanis egy nagy lyuk tátong. Kárpótol viszont a dupla-kesztyűtartó, nagyon hasznos megoldás, csakúgy, mint a második sor külön-külön állítható, síkba dönthető ülései, melyek lehajtásával 1.7 köbméteres csomagtérrel gazdálkodhatunk, mely alapesetben 440 literes, hét üléssel pedig 155 literesre csökken. A két leghátsó ülés természetesen nem felnőtteknek lett kitalálva, ám szükség esetén jól jöhet, ilyenkor a csomagtér rolóját le kell pattintani, ami egyébként tökéletesen passzol a padló alatti ügyes kis rejtekhely felső részébe.

Az 1.8-as, 147 lóerős motor elsőre kissé lomhának tűnhet, de teljesen egyértelmű, hogy az 1.5 tonnás családi autót nem száguldozásra találták ki, az erőforrás karakterisztikáját, illetve a pedálok érzékenységét szokni kell. A hatsebességes manuális váltó viszont egyből kézre áll, és a már említett kényelme mellett a pontossága is kiemelendő, ráadásul a fokozatait is jól eltalálták. A fogyasztás mérése okozott némi fejtörést, ugyanis a gyári kombinált adatnál 6.8 liter van megadva, a fedélzeti számítógép 8-at mutatott, jómagam viszont közel 9 litert számoltam. Ami a futóművét illeti, a kulturált a legjobb szó rá, nagyon jól kezelte az úthibákat, kategóriájához képest teljesen rendben van a stabilitása. A Verso kormányzása könnyed, ami egyszerűvé teszi a manőverezést, ám némileg steril vezetési élményt ad.

A 6.935.000 forintos alapárra esetünkben még rájön a metálfény, és a Trend-csomag, így 7.24 millió a vége, az olcsótól messze van, azonban kétségtelen, hogy a Verso már bizonyított, kényelme, megbízhatósága, praktikussága pedig ellensúlyozza apróbb hibáit.

A tesztlehetőségért köszönet a Linartech Autó Kft.-nek, a kollégák előtt pedig emelem az összes vélt és valós kalapomat, tudniillik, jégtelenített és felmelegített utasterű autó várt a Verso személyében, a farkasordító hidegben ez a gesztus felért számomra egy karácsonyi ajándékkal, köszönöm szépen!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu