MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Toyota RAV4 2.0 D-4D teszt – a választás joga

Toyota RAV4 2.0 D-4D teszt – a választás joga

2017. május 4.

Dízel, vagy hibrid? Ezerszer hallottam már a kérdést, és legalább ennyi teóriát gyártottak mindkét oldal kedvelői azzal kapcsolatosan, hogy melyiket, miért választanák. Minden érvet meghallgatok, részleteiben, egészeiben sok-sok igazság rejlik a véleményekben, ám a konszenzustól általában távol maradnak a felek. Valahol az ár/karbantartási költségek/környezetvédelmi szempontok triójánál akad meg a közeledés, ám most az elsőt kilőhetjük, ugyanis a dízel, valamint a hibrid RAV4 árcéduláját tekintve kifejezetten kicsi a differencia. A klasszikus értelemben vett, „egymás mellé állós” összehasonlítás idő és lehetőség hiányában elmaradt, viszont mivel mindössze néhány hete járt nálam a hibrid változat, ezért még egészen frissek az élmények, ebből fakadóan pedig akaratlanul is próbáltam a két pont közötti szakadékot egy képzeletbeli állásfoglalással áthidalni.

Süketelhetnék arról, hogy hogyan áll a konzervatív ezüstmetál árnyalat a RAV4-nek, meg hogy a mélybordó mennyivel provokatívabbnak mutatta magát a formát, de ettől megkíméllek titeket, inkább arra koncentrálnék, ami az előző tesztből kimaradt. A teszthét alatt azért akadt még egy-két újdonság a külsőségeket illetően, mindkettő az autó farához kapcsolódik, az egyik a szériafelszereltség részét képező elektromos csomagtérajtó, mely – mint utólag rájöttem – memóriás is, tehát megjegyzi a nyitási magasságot, elkerülvén így a felesleges nyújtózkodást, vagy éppen az ajtó lendületes lefejelését. A másik a kipufogóvég feletti lakkozott, fekete műanyag, amivel viszont már nehezebben tudtam azonosulni, lévén lehetetlennek tartom, hogy hosszú ideig szép állapotban maradjon. Ettől függetlenül alapjaiban nem változott a meglátásom, a Toyota óriás SUV-ja robusztus, mégsem tagbaszakadt autó látszatát kelti, a dizájn pedig összeszedettebb és a szó legpozitívabb értelmében „japánosabb”, mint valaha.

A beltérben már jóval több ponton akadt meg a tekintetem, kétség kívül a legfeltűnőbbek a borvörös-fekete, dombornyomott logóval ellátott bőrülések, melyek a limitált, Selection felszereltségi szint sajátjai (de az opciós listán is szerepelnek, mintegy 636.000 forintos felárral), és szépen feldobják a RAV4 utasterét, mutatósságuk mellett pedig a kényelmükre sem lehet panasz. Az anyagminőség általánosságban nézve megfelelő, de hozzá kell tennem, hogy akad egy érzékeny pont, méghozzá nem meglepő módon ott, ahol a legtöbb műanyagelem találkozik. Az érintőképernyő fölötti lap előszeretettel nyiszorog – teszi mindezt 5000 kilométer után -, jó lett volna egy egységesebb középkonzoli megoldás. Helykínálat tekintetében előnyösebb helyzetben van a dízel – már ami a csomagteret illeti, 577 literes alap poggyásztérrel gazdálkodhatunk, amely 1776 literesig bővíthető. Hálós, állítható tartó is jár, ezúttal ezt is alaposabban próbára tettem, ha nem akarjuk, hogy ide-oda csúszkáljanak a kisebb holmijaink, érdemes használni!

A hétcolos, központi képernyő a Toyota Touch 2 rendszert kapta meg, navigáció nélkül, mellette az indítógomb feketéllik, a hibridben ezt kékkel emelték ki. A műszerfal természetesen szintén különbözik, a CHG/ECO/PWR tagolású köregység helyén egy egyszerű fordulatszámmérő lakik a dízel változatban, a középső információs kijelző még nem említett, de annál érdekesebb részlete pedig a fáradtságérzékelő rendszer, ami jelez, ha úgy látja, hogy itt az ideje a pihenésnek.

Az igazi érdekességek számomra ezúttal a motorháztető alatt és a váltó környékén rejtőztek, ugyanis tesztünk főszereplőjében egy BMW-től elszármazott, kétliteres D-4D turbódízel kapott helyet. Ismerős volt nekem a RAV4 erőforrása, méghozzá a korábbi Avensis-tesztünk idejéből, de mivel arról nem nekem kellett cikket hegeszteni, ezért akkor szimplán csak megjegyeztem róla, hogy kellemes darab. A véleményem magja nem változott, legfeljebb kiegészült, a 143 lóerős, 320 Nm maximális nyomatékú blokk kulturált, és remek dinamikát biztosít a több mint másfél tonnás Toyotának. A gázadás élénk reakcióval párosul, a százas sprintet pedig nagyjából 9,5 másodperc alatt teljesíthetjük vele. Fürge, kategóriájában nagyon korrekt vezetési élményt nyújtó autó a RAV4 dízel kivitele, melynek a fogyasztása is elégedettségre adhat okot, városban 7-7,5 liter környékén harapott, országúton ez 5,3-5,6 literre szelídült, a 6,2-6,5-ös átlag tehát reálisnak mondható (szemben a gyártó által megadott 4,7-tel). Meg kell dicsérnem a hatfokozatú manuális sebességváltót is, a hibrid e-CVT-jével szembeállítva nálam abszolút a lendületes kézi a szerethetőbb. Pontos, kellemes úton jár, és jól kihasználhatóak a fokozatok, a váltási tartományok is eltaláltak. A pedálkezelés viszont lehetne kényelmesebb, kuplungolásnál zavaró a pedálsor fölötti burkolat. A kormányműről és a futóműről már nyilatkoztam, meglepő viszont, hogy a dízel változat sem összkerékkel, sem automata váltóval nem érhető el.

Visszatérve a teszt elejéhez, a hibrid, vagy dízel kérdéshez: érdekes azt látni, hogy a Toyota mennyire harcol önmagával és az elveivel, hiszen joggal büszkék a már 20 éve létező, sikeres hibrid rendszerükre, és érthető, hogy inkább a jövőt helyezik előtérbe, de kétségtelen, hogy a két technológia még egy darabig egymás mellett fog élni, így hát jelenleg a legjobb taktika a békés átmenet levezénylése lenne. A házi verseny boncolgatása közben azért ne feledjük el ismét megjegyezni, hogy árban elég közel került egymáshoz a két testvérmodell, jelenlegi tesztalanyunk 8.7 millióért vihető haza (Active-szinten 7.9), a hibrid pedig 9,3-tól érhető el, a választásnál azonban jön a többi, már korábban említett szempont, így hát a történet vége hasonló helyzetben mindig az lesz, hogy ki kell próbálni a kiszemelt változatokat, és meg kell találni a vérmérséklethez, pénztárcához, eszméhez, elvárásokhoz kapcsolódó-közeledő kivitelt!

A tesztlehetőségért köszönet a Linartech Autó Kft.-nek!

Bense Róbert

yaris

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu