MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Toyota MR2 – nyers valóság

Toyota MR2 – nyers valóság

2015. szeptember 8.

Villámlátogatást tett nálunk egy 1991-es Toyota MR2, amely ugyan nem volt túl patika, mi mégis belezúgtunk. A rövid ismerkedés ismét megerősítette bennünk azt az érzést, hogy mennyire szerethetőek ezek a régi japán vasak.

Kedveljük a Toyotákat, menjünk tovább, rajongunk a kilencvenes évek elejei sportos Toyotákért, ezen belül is odáig vagyunk a Supráért, a Celicáért, valamint az MR2-ért is, amiről az emberek többségének manapság már előbb jut a Petőfi rádió az eszébe, mintsem a japán bukólámpás. De elég az ömlengésből, inkább beszéljünk cikkünk alanyáról.

IMG_1364

A 25 körüli autók esetében gyakran előfordul, hogy a régi fényéért meg kell küzdeni a jelenlegi tulajdonosnak, ám ebben mi semmi kivetnivalót nem találunk, sőt, talán ez még nagyobb kihívást jelent a vérbeli autókedvelők számára. Ez az MR2 életének pont abban a szakaszában van, melyben még bőven megéri időt és pénzt áldozni rá. Fényezése hagy maga után némi kívánnivalót, a beltér viszont rövid idő alatt újszerűvé varázsolható. Azonban ezeket kivéve egyben van, a bukólámpa felkapcsolása pedig egyből feledtet minden mást, a nyers, kétliteres, 156 lóerős középmotor hangja és ereje pedig majd’ negyedszázad után is elképesztő, persze ehhez azért törődés is szükséges. Futóműve feszes, de nem pattogós az MR2, úttartása pedig nem meglepő módon kitűnő, az autó lapos és széles, jó a súlyeloszlása, kanyardinamikájával kevés járgány veszi fel a versenyt.

IMG_1369

A kétszemélyes Toyota mélyen ül, a lábtartás szinte vízszintes, ezt bizony szokni kell, túl magas embereknek nem feltétlenül kellemes élmény, de a kilátás is okozhat meglepetéseket az elején, főleg előzéseknél. Az aprócska, ötfokozatú, manuális sebességváltó fokozatai jól eltaláltak, kellemesen kapcsolható. Az élményt tovább erősíti a levehető tető, kitűnő hangulatot ad az MR2-nek ez a megoldás. Bármennyire is vonzó azonban ez a típus, vásárlásnál nagyon óvatosnak kell lenni, ugyanis rengeteg szétesett, korábban roncsolt példányt kínálnak eladásra, az igazán jó állapotban lévők pedig elég drágák. A javítási költségek szintén brutálisak tudnak lenni, mivel ritka autóról van szó, elég gyér az alkatrész ellátottság, ráadásul kevés szaki ismeri őket. A másik oldaláról viszont az MR2 egy zseniális és szemet gyönyörködtető autó, hasonszőrű járgány pedig garantáltan hosszú kilométereken keresztül nem fog szembejönni az utakon.

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu