MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Toyota Corolla – a név kötelez

Toyota Corolla – a név kötelez

2017. február 16.

Corolla – a név, melyet mindenki ismer, aki életében hallott már autókról. Fél évszázada létezik, nagyjából  45 millió darabot adtak el mindenkori variánsaiból, és mindegy, hogy a legendás E30-ról, a kocka-éra egyik ékkövéről, az E90-ről, vagy a Levinről, esetleg a békalámpásról beszélünk, a modell mindvégig magában hordozta azokat a jellemvonásokat, melyek miatt a japán autókat a mai napig hatalmas és őszinte rajongás övezi. Éppen ezért azt az elvet vallom, ha véleményt alkotunk a Corolláról, legyen meg a kellő tisztelet, egyrészt, mert kiérdemelte, másrészt, mert nem véletlenül volt képes fennmaradni ilyen hosszú időn keresztül.

Jelenleg a 11. széria korában vagyunk, azon belül is a frissített változatokkal vannak tele a szalonok, legalábbis mifelénk, a japán belpiacos típus egészen más tészta. Mint a képekről gyorsan kiderül, a Corolla a külsőségeket tekintve a lehető legpuritánabb valójában érkezett hozzám. Este hoztam el a tesztautót, fel sem tűnt, hogy a fekete lemezfelnire még egy szett dísztárcsa sem került. Ám csak egy kósza pillanatig húztam a számat, aztán rájöttem, hogy ez fogja szimbolizálni a pozitív értelemben vett egyszerűséget. Való igaz, hogy nem járt hozzá sokküllős, látványos felni, de ez a fajta „hiányosság” a Corollához egyszerűen nem illő, felesleges fényűzés látszatát is megakadályozta. Ezek a dizájnelemek úgyis inkább a bemutatóautók, tesztmodellek sajátjai, a hétköznapi vásárlónak már korántsem biztos, hogy van rá pénze/szüksége/igénye.

Megjelenését nézve nehéz lenne kijelenteni, hogy óriási átszabáson ment keresztül a Corolla, inkább csak finomítottak az arculat egészén. Az viszont tény, hogy jó érzékkel nyúltak – az immár elöl és hátul is LED-es – lámpatestekhez és a lökhárítóhoz, a hűtőrács pedig pont annyit veszített méretéből, ami még a front előnyére vált. Bárhonnan is nézzük, ez a forma a szedánok iskolapéldája, klasszikus és mégis lendületes ívek jellemzik, hiába, a Toyotánál nagyon tudják, hogy miként kell összedolgozni a hagyományos és a modern külsőt, úgy, hogy abban a lehető legtöbb szempár örömét lelje.

Az utastér könnyen belakható, tárolókból nincs hiány, az ülések kényelme sem kifogásolható, azonban a szövetkárpit anyaga sajnos elég gyengének hat. Kárpótlásképp a Corolla térérzete széltében-hosszában kellemes, a második üléssoron kiemelendő a síkpadlós lábtér. A 452 literes csomagtartó bár nem a kategória legtágasabbika, jól pakolható, csúszásgátló védőburkolattal ellátott, az viszont meglehetősen zavaró, hogy a csomagtérajtó lecsukásánál a burkolatok zajai finoman szólva sem biztosítanak minőségi hangélményt.

A műszerfal és a középkonzol a márka aktuális trendjéhez igazodik, lényegében megegyezik az Auriséval, az anyagminőség remek, az illesztések tűpontosak, fényes műanyag, varrott bőr, és némi üvegszerű lakkozás egyvelege uralkodik, a kedvenc részletem azonban még mindig az ötletes szellőzőrostély-kialakítás. Nem gondoltam volna, hogy ennyi találkozás után még tudok bármi újat mondani a 7 colos érintőn futó Toyota Touch 2 rendszerről (azon kívül, hogy a tolatókamera képe első osztályú), ám végre navigációval ellátott tesztautó érkezett hozzánk!

A zsigeri egyszerűséggel csak „Go”-nak nevezett navi korrekt megjelenésű és sebességű, számos lényeges információt lekérdezhetünk a segítségével (parkoló, vagy benzinkút keresése esetén is fordulhatunk hozzá), emellett táblafelismerővel is rendelkezik, a forgalomfigyelés pedig segít elkerülni a meglepetéseket. Az Active felszereltségi szinten egyébként már jár tempomat, eső- és szürkületérzékelő, és a Safety Sense nevet viselő biztonsági rendszer, melynek részét képezi a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, a már említett jelzőtábla-felismerő, az automata távolságifény-vezérlés, valamint az ütközés-megelőző. Utóbbi sajnos sokszor indokolatlanul panaszkodott a műszerfal LCD-jén arra, hogy koszos az érzékelő, kikapcsolt állapotban pedig egy rikító fényű visszajelzővel adta tudtomra, hogy nincs működésben.

A Corolla menettulajdonságai is egyensúlyban vannak a modell szellemiségével, a 160 Nm csúcsnyomatékú 1.6-os Valvematic erőforrás 132 lóból álló ménese képes odatenni magát. Kereken 10 másodperc alatt érhető el a százas tempó, tehát aszfaltszaggatásra azért ne számítsunk, de az autó dinamikájával semmi gond nincs, arról nem is beszélve, hogy vélhetően sokáig egészségesen fog ketyegni ez az egyébként már jól bevált motor. Az átlagfogyasztás a tesztidőszak alatt 6.1 literre jött ki, mindössze egy decire voltam a gyári adattól, ám ez nem az én érdemem, hanem a Toyotáé, örülök, hogy nem kozmetikázták túl a számokat, a városi 8 liter is tarthatónak tűnik. A legkedvesebb jellemzője számomra mégsem ez, hanem a hatsebességes manuális váltó, egészen hihetetlen a kapcsolhatósága, megkockáztatom, hogy a kategóriájában nem nagyon akad még egy ilyen pontos sebváltó, élmény a gangolgatás, a fokozatok hosszában sincs hiba. Az összképet sajnos árnyalja a kormánymű, kissé ideges és érzékeny, kevés értékelhető visszajelzést ad. Ami szintén zavaró, az a kerékjárati szigetelések gyengesége, mindent hallani, ami felpattan, esőben, sárban érzékelhető a legerősebben, régi gond ez a Toyota bizonyos típusainál, illene már kezdeni vele valamit. Az elöl MacPherson típusú, hátul csatolt lengőkaros futómű komfortja viszont remek, kulturáltsága mellett a kátyúkkal is ügyesen bánik el.

Tesztpéldányunk 6.2 milliós árcédulája azzal együtt is reálisnak mondható, hogy a Toyotának azért maradtak még megoldásra váró feladatai a következő generációra nézve is. Ha azt nézzük, hogy az (1.33-as Dual VVT-i-vel szerelt) alapváltozat akár 4.2-től hazavihető, ráadásul a Corolla megbízhatósága mellett sokáig képes megőrizni a „szavatosságát”, ennek köszönhetően pedig hosszú évekig betonbiztosan tudja tartani az értékét, bizony bőven felkerülhet a listánkra.

A tesztlehetőségért köszönet a Linartech Autó Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu