MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Suzuki Vitara S – a jószívű császár

Suzuki Vitara S – a jószívű császár

2016. december 9.

Nem tétlenkednek mostanában a Suzukinál, alaposan felfrissítették a modellválasztékot, ráadásul ügyesen hozták vissza a régi neveket, legyen szó akár a már általunk is tesztelt Balenóról, vagy a napokban debütáló Ignisről. De példálózhatnánk a közeledő új Swifttel is, a jelentősen átplasztikázott SX4 S-Cross-szal, vagy aktuális tesztalanyunkkal, melynek a GL+ felszereltségű változatát már volt lehetőségünk kipróbálni. Akkor egy 1.6-os, 120 lovas szívóbenzines kivitelt kaptunk, ötsebességes váltóval, most viszont egy turbómotoros látogatott hozzánk, de nem sütném el az S összes puskaporát az első mondatokban, olvassatok tovább!

Sokat gondolkodtam mostanában azon, hogy minek köszönheti komoly sikereit a feltámadó Vitara. Talán a jól bejáratott névnek? A viszonylag kedvező (alap)árnak? Az egybehangzóan pozitív véleményeknek? Aztán rá kellett jönnöm, hogy a japánoknak akadt egy ennél jóval egyszerűbb receptjük, ez pedig a megjelenés volt! Merthogy a Vitara igen kellemes külsőt kapott, és meglepetésemre ezt még a négykerekűek többségét csípőből „lerondázó” autósok is értékelik. Valljuk be, ez egy őszinte dizájn, a jól eltalált formával pedig a mai napig borítékolható a népszerűség. Ám szerencsére a Vitara S nem csak ezen tulajdonságával képes hódítani. Mielőtt a külcsínről a belbecsre eveznénk át, azért gyorsan megjegyezném, hogy nem csupán egy odabiggyesztett betűnyi különbség van élénkpiros tesztpéldányunk és a többi modell között. Az S hűtőrácsa ugyanis 5 osztatú, ennyi pedig már pont elég ahhoz, hogy felismerjük: ez bizony egy másfajta Vitara.

De még mennyire, hogy más! Az üléseket az alcantara és bőr kettőse uralja, szegélyekkel fűszerezve. A piros egyébként fontos sarokköve Vitarának, a LED-es lámpatestek belseje, a varrások, a szellőzőrostélyok karikái, de még a műszeregységek is ezt a színt kapták. Van még valami, amiben nagyon jó a Suzuki, az pedig az idő megjelenítése, konkrétan három darab (!) óra is helyet kapott az autóban. Mondjuk kicsit kétségbeestem, amikor az érintőképernyőn található digitális, a középkonzol tetején díszelgő analóg, és a karórám is más-más időt mutatott, de míg utóbbi pillanatok alatt csatlakozott a telefonomhoz, és megtalálta a helyes időzónát, addig a régi iskola szerinti klasszikus mutatóst csak a fedélzeti számítógép és a műszerfal szélén található pálca együttes használatával lehetett beállítani. Kifejezetten szórakoztató volt egyébként, hogy miután leokéztam, időutazós jelenetet imitálva kezdtek el pörögni a percek, én pedig összefont karokkal vártam, hogy a többi órához igazodjanak a mutatók.

A 7 colos központi érintő átláthatóságát és kezelhetőségét már korábban is dicsértem, azonban most volt először lehetőségem a gyári SD-kártya jóvoltából elérhető navigációt kipróbálni. A beállításokon könnyű eligazodni, a rendszer pontos és gyors, azonban kérlelhetetlenül elkezd csipogni, ha érzése szerint megérkeztél az úticélodhoz, és ez bizony roppant idegesítő, valamint elsőre nem is egyértelmű, hogy mi és miért jelez, ám legnagyobb örömömre egy eldugott menüpontban sikeresen kikapcsoltam a hangjelzést, javaslom tegyetek ti is így, ha navis Suzukitok van! Ami viszont óriási elismerést érdemel, az a tolatókamera minősége, éjszaka is remek képet látunk, nem csak egy zajos, elmosódott pacát, ami rosszabb esetben a kerítés is lehet. Szintén kiemelendő az adaptív tempomat, illetve az automatikus vészfék-asszisztens, amely először figyelmeztet, majd a fékrásegítést alkalmazza, végszükség esetén pedig aktiválja a fékeket az ütközés elkerülése érdekében.

Ugyan a tavaszi tesztünkben már méltattam a helykínálatot, most is megteszem, a duplapadlós csomagtér praktikus, 375/1120 literes mérete korrekt. A kilátást akaratlanul is összehasonlítottam a mindössze pár hete vendégül látott SX4 S-Cross-éval, persze számos különbség van a két típus között, ettől függetlenül a Vitara a feljebb húzott orra miatt szerényebb látószöget biztosít, kissé bunkeresre veszi a figurát.

Hogy rájöjjünk, mitől lesz még S az S, ahhoz egy kicsit a motortérben is kutakodni kell. Az 1.4 literes, 140 lóerős, 220 Nm maximális nyomatékú, közvetlen befecskendezésű Boosterjet turbómotor dinamikus és erőteljes, illik a Vitara karakteréhez. Fogyasztás szempontjából sem lehet panasz a Suzuki SUV-jára, városban 7-7.2 liter közötti számokat mértünk, országúton megelégedett 6 literrel, igaz a gyárilag megadott 4.7-es átlag azért bőven optimista szám. A hatfokozatú automata a kézi váltótól eltérő áttételezésű, ideálisabb váltásokat eredményez, ráadásképp a kormánykerék mögötti fülek segítségével manuálisan is kezelhetjük. Természetesen a csúcsmodellt lejtmenetvezérlővel és hegymeneti elindulássegítővel, továbbá ALLGRIP 4×4 rendszerrel is ellátták, négy üzemmód közül lehet választani: auto/lock/sport/snow. Az első kettőt talán nem kell túlmagyarázni, utóbbiak közül a „sport” mód magas fordulattartományban tartja a motort, és a gázreakció is élénkül, valamint a menetstabilizáló beavatkozását is késlelteti, a „snow” esetében azonban pont ellenkezőleg viselkedik az ESP a stabilitás növelésének céljából. A Vitara S kormányműve szintén jól eltalált, precíz, a kanyardinamikával sincs gond, futóművét azonban ezúttal is keménynek tituláltam, el is pattogtam vele néha, azt viszont hozzátenném, hogy minden úthibával képes elbánni.

Ami végtelenül szimpatikus a Vitarában, hogy nem dölyfös uralkodóként, hanem jószívű császárként viselkedik. Egyik kezével onnan vesz el, ahol nem fáj annyira, másikkal pedig oda ad, ahol igazán szükség van rá. Persze császárként sosem olcsó az élet, de azt tudtuk előre, hogy nem 7.1 milliós S, vagy a 7.8 milliós listaárú GLX lesz legkelendőbb, hanem inkább a GL, vagy a GL+, előbbi ugyanis közel feleennyit kóstál, akár 3.8 millióért hazavihető.

A tesztlehetőségért köszönet a Suzuki Bartának!

Bense Róbert

ba2

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu