Autó Triplex Kft.

Suzuki Vitara teszt – a mi SUV-unk

Néhány hónapja ültem először az új Vitarában, az ismerkedés után pedig nagyon sokáig gondolkodtam azon, hogy mit is lehet elvárni a Suzuki szabadidőautójától, és milyen illúziókat nem szabad beleképzelni. Akkor úgy éreztem, hogy a tapasztaltakat és a véleményemet is hagyom kicsit ülepedni, és utólag nézve ez így volt helyes. Ezúttal már sokkal inkább tudtam, hogy melyik oldaláról közelítsem meg a Vitarát, így a róla alkotott kép már kerekebb volt. Javaslom ezt a hozzáállást azoknak, akik szemeznek a modellel, és ha tanácsolhatom, ne ítéljenek első blikkre! De vágjunk is bele a közepébe, mert a Vitaráról érdemes beszélnünk, mivel ár-érték arányban nagyon jó vásár lehet az egyébként meglehetősen szoros SUV-mezőnyben keresgélőknek.

vita13

Mindenféle színben láttam már Vitarát, viszont ez az elefántcsont metál + fekete kombináció kifejezetten illett az amúgy is jól eltalált, modern hatást keltő Suzukihoz. A formavilág kellemes, harmonikus, épp annyira divatos és határozott, amennyire kell, igaz, a farát nem bonyolították túl, véleményem szerint azonban ez nem is baj, a 4.175 mm hosszú Vitara jól néz ki, nem baltával faragták. A 16 colos könnyűfém felni külön dicséretet érdemel, talán csak a 17-es, polírozott keréktárcsa mutat még ennél is jobban a modellen.

Belül egyértelműen a műanyag uralkodik, ez első ránézésre kicsit zavaró lehet, de ha jobban belegondolunk, több szempontból is védhető az anyaghasználat. Egyrészt, a Vitara nem akar hamis prémiumérzetet generálni, amit csak helyeselni tudunk, mert a szegmensben több modell is itt rontotta el. Hiszen nem egy esetben a katalógusban csinos, felsőbb kategóriásnak mondott belső dizájn a valóságban rettentően olcsónak hatott. Másrészt, az egyszerű kialakítás praktikusságot és tartósságot sugall, azt pedig tudjuk, hogy ebben a Suzuki nagyon is jó. Legfeljebb a középkonzol zongoralakkját felejtettem volna el, illetve a váltó körüli műanyag keret is készülhetett volna strapabíróbb anyagból.

A kényelemmel sem áll hadilábon a Vitara, első érzetre ugyan tömöttnek tűnnek az ülések, de becsapós a dolog, hosszabb távon egész komfortosak, rendben van a tartásuk, ráadásul az üléspozíció is tökéletes, magasan vagyunk, tehát a kilátással sincs gond. Két ember a második üléssoron is minden további nélkül elfér, a 375 (a támlákat előre döntve 1120) literes, dupla padlós csomagtér praktikus, méretben is elegendő.

vita4

Tesztalanyunk GL+ felszereltséggel érkezett, semmi meglepő nincs abban, hogy ez a változat a legkelendőbb, mivel meglepően sok mindent tud, és ami a lényeg: használható extrákat kapott. Minden ablak elektromos, az ülések fűthetőek, multifunkciós a kormánykerék, digitális a klíma, ezen felül egy jól használható központi, érintőkijelzős egység is járt, áttekinthető menüvel, MirrorLink rendszerrel, tolatókamerával. A biztonsági extrákhoz hozzátartozik a vészfékasszisztens, a guminyomás ellenőrző, 7 légzsák, és természetesen az ABS/ESP/EBD trió is.

Már ismerjük a külsőt, a belterét, az extráit, de van még egy nagy kérdés: milyen menettulajdonságokkal rendelkezik a Vitara? 1.6-os, 120 lóerős szívóbenzin erőforrás dolgozik a motorháztető alatt, ez az egyik legeltaláltabb konstrukciója a Suzukinak, szinte elnyűhetetlen, sokáig nem lesz vele probléma. A motor nyomatéka optimális, dinamikusnak hat, szépen lép, és egy nagyon pontos, finoman kapcsolható ötgangos váltó párosul hozzá. A gyár által megadott 5.3 literes fogyasztási értéktől sem álltunk olyan messze, vegyesen 6 literrel beérte. A futómű ugyan kemény, ám az úthibákkal elbánik, átlag használat mellett egész komfortos, időnként azért némi pattogást lehet észlelni. A vezetési élményen sokat dob a precíz kormányozhatóság és a SUV-hoz képest hibátlan kanyardinamika. Egyszóval igazán kezesnek tűnik, a négy tárcsafék is megfelelően harapós, itt is jár a pont.

vita1

Bár a Vitara elődjére csak nevében hasonlít, mégis méltó utódnak mondható. Univerzális, jól kihasználható autó, ár-érték aránya pedig egyenesen hibátlan. Lőjük is le a slusszpoént, a tesztalanyunk kedvezményes ára 4.110.000 forint, az alap 1.6-os GL kivitelért pedig 3.790.000 forintot kérnek, kategóriájában ez nagyon korrekt árnak számít!

A tesztlehetőségért köszönet a Suzuki Ház márkakereskedésnek!

Bense Róbert


Címkék

Kapcsolódó tartalmak