MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Suzuki SX4 S-Cross – átváltozóművész

Suzuki SX4 S-Cross – átváltozóművész

2016. november 4.

Három év után került sor az SX4 S-Cross frissítésére, a Suzukinál pedig igen komolyan vették a feladatot, hiszen a városi crossover alaposan megújult, mind a külsejét, mind a motorpalettáját tekintve. Tesztalanyunk 1.4 literes Boosterjet erőforrással, hatgangos manuális váltóval és AllGrip összkerékhajtással érkezett. Valahol érthető, bár talán furcsa húzás volt a Suzukitól, hogy a sikeressé vált új Vitarához próbálták formálni az S-Crosst, ezzel ugyan a vásárlóknak kedveztek, viszont lényegében saját maguknak csináltak egy konkurens modellt.

Sose ítélj első ránézésre – ez az örök, ámde az élet szinte minden területén elsüthető közhely ugrott be az egyhetes tesztidőszak után, és ennél a pontnál számos ízlésből fakadó elégedetlenkedést szeretnék megelőzni. Elfogadom, ha valaki kerek szemekkel, grimaszolva reagál az új dizájnra, de azt is, ha örömmel veszi a megjelenésbeli változásokat. Jómagam azonban más nézőpontot képviselek, egyszerűen úgy gondolom, hogy miután kitapasztaljuk egy autó praktikusságát, menetteljesítményét, fenntartási költségeit, a legkevésbé sem azzal fogunk majd foglalkozni, hogy miként szabták át a karosszériát. Ugyanis egy átlagos, mindennapi használatra szánt autónál ez az utolsó szempontok között kell, hogy legyen. Márpedig az SX4 S-Cross igazán pozitív tulajdonságokkal bír, és *rendeltetésszerű használat mellett kellemes társ lehet a mindennapokban. Hogy miért a csillagozás? Kifejtem! Bár összkerekes, nem meglepő módon nem feltétlenül terepre való, viszont családi, városi, utazóautóként tökéletesen ellátja a szerepét, ha így közelítünk hozzá, nagyon kevés helyen lehet joggal belekötni.

Amennyire drasztikus a külső átalakulása, olyannyira ismerős lehet a belső, de azért ne gondoljuk, hogyha egy modernkori Suzukit láttunk, akkor már mindent láttunk! Élhető a tér, rendezettek az egységek, ez egy kiforrott utaskabin a Suzukitól, továbbmegyek, a jelenlegi választékban ezt érzem a leginkább összeszedettnek. Az anyaghasználat kellemes, zörgésnek, illesztési hibáknak nyoma sincs, és csak annyi díszítőelem, illetve lakkozott felület van, amennyi még bőven belefér, sem puritánba, sem kínos prémium-majmolásba nem megy át az összkép. A műszerfal egyszerű, a középen található fedélzeti számítógép közli a legfontosabb információkat, a bőrborítású kormány komfortos, egy az egyben a „Vitartából való”. A középkonzol harmóniája különösen dicséretre méltó, a képernyő fölött található szellőzőrostélyok kifejezetten jól mutatnak. A hétcolos kijelző mellett érintőgombok is helyet kaptak, a rendszer jól használható, egyszerűen kezelhető, még egy gyorsmenüvel is ellátták, a bluetooth mellett MirrorLink kapcsolat is létesíthető, navigációval azonban jelen modell nem rendelkezik, a tolatóradar képminősége viszont kárpótol. A digitális, kétzónás légkondicionáló panelja is beleillik a környezetébe, alatta apró tárolórekesz honol, végül az ülésfűtés kapcsolói következnek.

Az SX4 S-Cross utastere nem merül ki egy csinos középkonzolban, ugyanis a helykínálatot sem érheti kritika, ráadásul a vezetőülés is kellően magas, pozíciója remek, a kilátás teljesen rendben van. Az ülések kényelmesek, a tartásuk is egész jó, a kárpit is minőséginek hat. Nem csak az első soron, de a hátsó üléseken is meglehetősen szellős a lábtér, igaz a háttámlák itt már kicsit katonásabbak, viszont jár egy középső, pohártartókkal ellátott kartámasz. A duplapadlós alap csomagtér 430 literes, az oszható ülések előredöntésével 875 literesre növekszik, a kalaptartó rögzítése nem tökéletes, rosszabb utakon „ugrándozik”, időnként ez sajnos hallható is.

Gombbal kelthetjük életre az 1.4-es, 140 lóerős turbómotort, igen fickós blokk úgy is, ha a kézifékkar melletti módválasztó Auto-üzemmódban van. Ha Sportba kapcsoljuk, akkor viszont egy csapásra fürgébbé válik a járgány, a gázreakció élénkül, mintha csak megsarkantyúznánk a Suzukit. Remek dinamikája van a Boosterjet-erőforrásnak, mellette pedig még iszákosnak sem mondható, kombinált fogyasztása 6.8 literre jött ki, ebben azért bőven akadt városi furikázás is. A hatfokozatú manuális sebességváltó dinamikusan és pontosan kapcsolható, áttételezése optimális. A kormányműve precíz irányíthatóságot tesz lehetővé, a 180 mm-es hasmagasság ellenére az S-Cross stabil, kanyarokban sem jön zavarba, és bár túlzás lenne azt állítani, hogy átsiklik az úthibák fölött, az állítólag európai úthálózaton tesztelt futóművére nem lehet panasz.

Az SX4 S-Crossnak érdemes adni egy esélyt, hiszen szerethető – és ami talán még lényegesebb -, kategóriájában megfizethetőnek mondható, kompromisszummentes autó. Tesztalanyunk árcédulája 4.6 milliótól indul, az alapváltozat pedig akár már 3.9 millió forinttól elérhető.

A tesztlehetőségért köszönet a Suzuki Bartának!

Bense Róbert

ba2

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu