MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Subaru Levorg – egyet fizet, kettőt kap

Subaru Levorg – egyet fizet, kettőt kap

2016. május 27.

Sokszor hallottam már, hogy sportos autót fiatalabb korban érdemes venni, mert később a család miatt már kevesebb lehetőségünk marad kiélni a vágyainkat és inkább a praktikusságot kell előnyben részesíteni, mintsem a külsőt, vagy éppen a lóerőket. Van viszont egy jó hírem azoknak, akik az autózás mindkét oldalát szeretnék megtartani maguknak: Levorg! Ez a furcsa nevű Subaru egyese azon járműveknek, amelyek akkor is képesek izgalmat és lelkesedést vinni a vezetésbe, amikor mondjuk a gyereket kell az oviba vinni. A japán sportkombival megjártam a városi dugókat, utaztam vele autópályán, de az etyeki borvidék lankáin is terelgettem, ha kellett, kezes bárányként viselkedett, de ha úgy hozta a helyzet, a harapós oldalát is megmutatta.

subi4

A megjelenését órákig lehetne elemezni, mesteri a szín, az élek, a hűtőrácstól kezdve, a légbeömlőn keresztül, a visszapillantókon át, egészen a szűkülő farrészig minden porcikájáról sütött a magabiztosság. Hogy mit mondana, ha tudna beszélni? „Megengedem, hogy bepakold a csomagjaidat, de megeszlek reggelire, ha nem viselkedsz!” A Levorg hat az érzelmekre, jó ránézni, látni a hasznát és érezni a komolyságát, nem egy unalmas jelenség.

A Legacy helyére érkezett modell a WRX STi padlólemezére épült, és bár méreteiben valamivel kisebb, mint ismert nevű elődje (amely az amerikai piacon továbbra is nagy sikernek örvend), azért a 4.73 méteres hosszával sincs oka szégyenkezni. Ennek ellenére a beltér mérete kicsit meglepett, sokkal „nagyautósabbra” számítottam, azt nem mondom, hogy szűknek találtam, de némileg szellősebb utasteret vártam. Az ülések minősége hibátlan, a kék varrások vittek némi változatosságot az összképbe, a tartásukkal sem volt probléma. A könyöktámasz viszont már 11.000 km után lötyögött, csúszkált, konkrétan rögzíthetetlen volt, ezt épp nem egy Subarutól vártam volna. A hátsó, sötétített ablakok komorrá tették a második üléssort, az ülőlapok mérete és a komfort azonban itt is dicséretet érdemelt, mint ahogyan a 60/40 arányban dönthető hátlap, valamint az alapból 552 literes, csúszásgátló műanyaggal ellátott csomagtér, amely igény esetén 1446 literig bővíthető, és sík rakteret biztosít.

subi3

A csapott sportkormány és a műszeregységek nagyon jól mutattak együtt, más kérdés, hogy annyi kijelző volt, hogy egy űrhajósnak is nehezére esett volna egyből eligazodni mindenen. Itt egy állító, ott egy tekerő, hol mutatja az időt, nem ott mutatja a fogyasztást, gyorsan kizártam ezeket a fejemből, ettől függetlenül az extravagáns vészvillogó alatt található billenős „enter” gombot imádtam, meg úgy az összes, szerteágazó ketyerét is, nem tehetek róla, olyan ez, mint egy játékbolt felnőtteknek. A központi, 7 colos, Starlink-rendszerrel ellátott érintőkijelzővel azért jóval egyszerűbb volt bánni, ráadásul a körülötte lévő üvegszerű lakkborítás is igényesnek hatott. A Levorghoz járt napfénytető, alumínium pedálszett, multifunkciós kormány, 6 (!) USB-bemenet 7 légzsák, sávváltó-asszisztens, tolatókamera, esőszenzor, holttérfigyelő, a kényelmi extrák mellett számos biztonsági felszereltséggel is ellátták, ez nagy pluszpont.

subi8

Nyugodt szívvel állítom, hogy kategóriájában a Subaru Levorg által adott vezetési élmény már-már súrolta a hibátlan szintet. Az 1.6-os, 170 lóerős boxermotor pont annyi krafttal rendelkezik, amennyivel kell, a fokozatmentes CVT váltó is tökéletesen illett hozzá, igaz a 8.5 literes átlagfogyasztás lehetett volna valamivel kevesebb. Az 1.5 tonnás vas 8.9 másodperc alatt képes teljesíteni a százas sprintet, 210 km/óránál van a vége, a hangszigetelés azonban olyannyira jól sikerült, hogy belülről figyelve szinte észrevétlenül képes suhanni. A gázreakció szintén elismerésre méltó, Sport fokozatban nagyon szépen ugrott a Levorg. Ami pedig talán a leginkább kiemelendő, az a kanyartartása, hihetetlenül masszívnak érződött, nagyon nehéz lehet kizökkenteni az egyensúlyából. A kanyargós utak fültől-fülig érő mosolyt húznak a vezető arcára, kellően feszes a futómű, ám mégis egész kíméletesen bánt el az úthibákkal. A kormánymű óramű-pontosságú, méretei ellenére egész jól manőverezhető a Subaru, nem kelt bizonytalanságot az emberben.

subi14

A Levorg egy meglehetősen jól eltalált autónak mondható, apró hibái persze vannak, de ezeket bőven meg lehet bocsátani, lévén annyira kellemes vezetni, hogy minden más tulajdonsága jóformán másodlagosnak tűnik. Karizmatikus, szüksége van rá a piacnak, hiszen amit ad, az egyedi, és javarészt minőségi, éppen ezért a 8.5 és 9.5 millió forint közt mozgó árcédulával én most nem is vitatkoznék, nem látom értelmét.

A tesztlehetőségért köszönet a Subaru magyarországi vezérképviseletének, az Emil Frey Import Kft.-nek.

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu