MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Subaru Legacy – a plejádok öröksége

Subaru Legacy – a plejádok öröksége

2014. május 28.

Ismét egy olyan autóval hozott minket össze a sors, amiről nem azért írunk jót, mert elfogultak vagyunk, hanem mert nem nagyon lehet belekötni. A Legacy még egy igazi klasszikus Subaru, melynek jelenleg az ötödik generáció a legújabb tagja, mostani tesztalanyunk azonban a harmadik széria családjába tartozik. Nyilván egy teszt/menetpróba nem fogható a többéves tapasztalathoz, de első blikkre, és a próbaköröket tapasztalva valóban rendben van a japán vas, amit a tulaj elégedettsége is megerősít.

Subi1

A Legacyról süt a magabiztosság, a kimért japán technika tökéletesen hozza azt, amit elvárnak tőle, talán még egy kicsit többet is. Bár a Subarukat meg kell fizetni, sok látványautóval ellentétben maximálisan meg is éri az árát, hiszen a teljesítménye mellett a tartósságára sem lehet panasz, mint ahogy a küllemére sem, mindkettőre kitérünk a következő bekezdésekben.

Alanyunk egy 2008-as évjáratú, összkerekes Legacy, 2 literes, 150 lóerős boxer dízelmotorral. A futásteljesítmény nem kirívó, 165.000 kilométer van benne, amiből persze rögtön kiderül, hogy nem egy hétvégi második autóról van szó, használják is becsülettel, ennek ellenére hihetetlenül patent állapotban van, látszik rajta a gondoskodás. Az ötsebességes váltó tökéletesen kapcsol, a kormánymű pontosan reagál, és a feszesre hangolt futómű is élvezetes, bár talán túlontúl is közel vagyunk az aszfalthoz, no de aki terepjárót akar, az inkább máshol keresgéljen. A precizitás egyébként az autó többi pontján is utolérhető, semmi nem vacakol, persze ez köszönhető annak is, hogy a 15.000 kilométeres szervizperiódusról nem szokott megfeledkezni a tulajdonos. A tulajdonos egyébként elárulta nekünk, hogy a Legacy amellett, hogy igazi élményautó, hosszú távú utazásokra is megfelelő alternatíva, mivel amellett, hogy rendkívül megbízható, a pénztárcát sem terheli meg túlságosan, átlagfogyasztása mindössze 6.5-7 liter között van.

Ne menjünk el a Legacy kinézete mellett sem, a külcsín nem hivalkodó, nincs felesleges csicsa, van viszont szép, letisztult forma, egy adag sportos beütéssel fűszerezve. A gömbölyded idomok megfelelnek a kor divatjának, a sziluett pedig pillanatok alatt elárulja, hogy egy vérbeli japán gépezetről van szó. Mindenkinek ajánlom, ha meglát, vagy szerencsésebb esetben birtokol egy Legacy-t, nézegesse annyit, amennyit csak lehet, nehéz betelni a látvánnyal. Elől a légbeömlő, hátul pedig a dupla kipufogó készteti kényszeres bámulásra az embert, mindaddig, míg ki nem nyílik az keret nélküli ajtó, mert az egyből eltereli az előbbiekről a figyelmet.

subhát

Subi3

Érdemes belül is megvizsgálni az autót, már csak azért is, mert a szóban forgó darab a hat töretlen évnyi használat után is újszerű beltérrel rendelkezik. Ha pedig a dizájnt nézzük, szintén a praktikus elegancia az első, ami feltűnik. A még mindig jól tartó, és gyűrődésnyomoktól mentes sportülésekből minden kezelőszerv kényelmesen elérhető, amelyekből ugyan nincs túl sok, de azok legalább szükségesek. A Legacyban kipörgésgátló, blokkolásgátló, menetstabilizátor és GPS-nyomkövető is található, de a „szokásos” extrákból (szervo, klíma, fűthető szélvédő, függönylégzsák, hátsó kartámasz) sincs hiány. A középkonzol egyszerű, ám pont ezért könnyedén is átlátható, a multifunkciós kormánykerék is jól bírja a strapát, legfeljebb némi fényesedés látható rajta. Az utastér kényelme mellett tágassága is dicsérhető, elöl kifejezetten tágas a térkínálat, ráadásul a kilátás is kifogástalan, de hátul is bőven van hely, és a 433 literes csomagtartó is bőven elegendő akár egy nyaraláshoz is.

Subi91

Ha valaki egy olyan autóra vágyik, amely bár feltűnő, mégsem felvágós, sportos és mégis alkalmas mindennapos használatra, ráadásul még strapabíró is, annak a Legacy kézenfekvő megoldás lehet. Bár évjáratban és méretben találhatunk olcsóbb modelleket (a Subaru amúgy is értékálló, hasonló állapotú típustársakat 3 millió körül lehet vásárolni), de ár/érték arányban, főleg a minőségét és a motorizációt figyelembe véve igen kellemes vétel lehet.

Adatok:

Márka: Subaru
Típus: Legacy
Gyártási év: 2008
Ajtók száma: 5
Szállítható személyek száma: 5 fő
Csomagtartó méret: 433 liter
Kivitel: sedan
Sebességváltó típusa: manuális, 5 fokozatú
Hengerűrtartalom: 1998 cm3
Teljesítmény: 110 kW, 150 LE
Üzemanyag típus: dízel
Saját tömeg: 1460 kg

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu