MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Ssangyong Rexton W teszt – békebeli batár

Ssangyong Rexton W teszt – békebeli batár

2017. május 11.

Bár hamarosan jön az új széria, mi még elkötöttük egy tesztre a kifutó modellt, hogy ősszel a lehető legerősebben érezzük a kontrasztot. Ugyanis míg az új Rexton egy ízig-vérig modern, óriás SUV-nek ígérkezik, addig a megérdemelt nyugdíjazására váró típus még erősen idézi a kétezres évek elejét. Nehéz hova tenni manapság egy ilyen autót, főleg az árcéduláját nézve, mellette áll viszont, hogy magas szinten képviseli a minőséget, belefér az egész család és a fél ház, ráadásul földúton sem jön zavarba.

A Ssangyong ügyesen frissít-farigcsál, jelenlegi slágere a fiatalos Tivoli és az XLV, de már a ráncfelvarrott Korando is megérkezett, most pedig a zászlóshajó megújulásán a sor. Van még azonban néhány hónap addig, míg befut a piacra az új generáció, és ugyan a leköszönő modell csodát már nem fog tenni, kíváncsiságból megnéztük, hogy melyek azok a tulajdonságai, melyek még 2017-ben is vonzóak lehetnek, és melyek azok, amik felett már elszállt az idő.

Ha egymás mellé állítanánk a 2001-es és a 2016-os Rextont, kis túlzással ugyanazt láthatnánk. Persze az egykori ráncfelvarrás ténye nyilvánvaló, ettől eltekintve azonban a forma egyáltalán nem, és a dizájnelemek is csak mérsékelten módosultak az elmúlt 15 évben. Mindazonáltal a közel 4,8 méter hosszú és üresen is kéttonnás, masszív Ssangyong mai szemmel is jól mutat, van benne egy csipetnyi Amerika, egy nagy adag Dél-Korea, illetve némi cicásság, távolról sem hasonlítható össze az aktuális divattal, és nem is feltétlenül európai szemnek készült, de ezzel igazából semmi gond nincs.

A fellépővel már annál inkább, az egy dolog, hogy kifelé lejt, de billeg is, és nem kelt túl strapabíró érzetet. Ráadásul a beszállás képes komikummá változni, hiszen kapaszkodó híján legfeljebb a kormány, vagy az ajtó segítségével lehet akkora lendületet venni, hogy elsőre be is huppanjunk a vezetőülésbe. Öt napom volt ezt megszokni, nem sikerült, pedig sokat és sokszor próbálkoztam. Furcsa ezt leírni – és egy kicsit rosszul is érzem magam miatta -, de az utastér méreteivel sem tudtam minden ponton azonosulni, lévén a kormány mögötti alsó műanyagelemek és az oldalról betámadó, bumszli ajtóbelső miatt nincs esély a terpeszkedésre, bár a mindenfelé állítható elektromos üléssel azért lehet javítani a helyzeten. Az anyós viszont akár már tánclépéseket is gyakorolhat, és a fűthető ülőlapú hátsó sor is szupertágas, a kényelméről már nem is beszélve. A csomagtér alapmérete 935 liter, bővítésével pedig valamivel több, mint 1,5 köbméteres síkpadlós rakodóteret kaphatunk, alatta hasznos kis rekeszekkel, és természetesen a felhajtható ülésekkel. A harmadik sor leginkább egy elegáns padra hasonlít, egész élhető teret ad, és még így is beférhet mögénk néhány okosan elhelyezett pakk.

A bézs belső most még gyönyörű, de a könyöklőn 4.000 kilométer után már fellelhető némi elszíneződés. A behúzó fölötti rész, a középkonzol, és az előválasztó kar is megkapta a „Metalgrain” betétet, ami egész izgalmasra sikerült, már csak a tartóssága a kérdés. A műszeregységek és a kezelőszervek nincsenek túlbonyolítva, balról jobbra haladva találhatjuk az összkerékhajtás kapcsolóját, a műszerfalat, melyről iszonyatosan hiányzik egy használhatóbb, fogyasztási adatokat is mutató fedélzeti számítógép, illetve a középkonzolt. Utóbbi sötétben retrózöldként világítja be az utasteret, a klíma digitális, de csak egyzónás, a felső gombsoron viszont ott virít a fűthető kormány és a lejtmenet vezérlő piktogramja. Központi képernyő viszont nincs, csak az opciós listán találkoztam vele, háromszázezer forintot kérnek el érte Európa-térképpel. Tolatóradar elöl és hátul is jár, de kapunk ARP-t (aktív borulás gátló), vészfékezés rásegítőt, szürkületérzékelős fényszórót és esőérzékelős ablaktörlőt is.

A kétliteres helyett a Rexton W-ben már 2.2-es turbódízel munkálkodik, a 178 lóerős, 400 Nm maximális nyomatékú, 190 km/órás sebességet garantáló e-XDI európai fejlesztésű. Megfelelően szigetelt, rendkívül kulturált és jó dinamikát biztosító erőforrás, utóbbi persze a Mercedestől származó, 7 sebességes E-tronic automata váltónak is köszönhető. Mely egyébként optimális pontokon és szinte feltűnésmentesen vált el, ráadásul ügyesen dolgozik össze a meglepően halk dízelmotorral, és a fogyasztásban is fontos szerepet játszik, hiszen a Rexton étvágya valamivel 10 liter alatt maradt a tesztidőszakban (a gyártó 7,4 litert ígért), ami egy ekkora jószágtól szép eredmény. Kiemelendő a pedálkezelés kényelme is, ami párosul a jól adagolható fékerővel és a kellően intenzív gázreakcióval. A futómű a kategóriához képest már-már szokatlanul kényelmes, az első felfüggesztés kettős keresztlengőkaros, a hátsó pedig 8 lengőkaros független. A 26 centiméteres magasságú Ssangyong értelemszerűen nem kanyarvadászkodásra lett kitalálva, kormányműve kissé darabos, manőverezésnél pedig érdemes számolni 4 fordulattal, mire a végállásba érünk, ez azért igényel némi megszokást.

Túlzás nélkül kijelenthető, hogy a jelenlegi Rexton a konzervatív értékeket képviseli, igazi őszinte óriás, melynek alapára 7,2 millió forint, viszont a DLX Plus felszereltségi szinten meglehetősen sokat, 9,2-9,5 milliót kell érte fizetni. Itt azért hozzátenném, hogy egész jól tartja az árát a típus, 10 év körüli, korrekt állapotban lévő példányokért 2-2,5 milliót kérnek el a használtpiacon. Mivel a Rexton személyében a márka hazánkban is leginkább ismert és kedvelt modelljéről beszélünk, így abban szinte biztosak lehetünk, hogy az utód – a Ssangyong európai eladási mércéjével mérve – szépet fog menni.

A tesztlehetőségért köszönet a Fábián Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu