fbpx

Sportosabb és hatékonyabb az új BMW 330e limuzin

A prémium középkategória sportlimuzinjának új nemzedéke egy minden korábbinál kifinomultabb plug-in hibrid hajtáslánccal gazdagodik: miközben a tisztán elektromos hatótávolság 50 százalékkal nő és a károsanyag-kibocsátás 10 százalékkal csökken. A BMW által fémjelzett vezetési élményt már alapfelszereltségként XtraBoost teljesítménynövelő funkció váltja valóra.

Az új BMW 330e limuzinban a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb generációja dolgozik, egy kifejezetten sportosra hangolt, négyhengeres benzinmotor és egy hatékonyságra optimalizált, minden korábbinál erőteljesebb elektromos motor együttműködésével. A sorozatgyártásban kínált BMW modellbe most először beépített, alapfelszereltségként járó XtraBoost teljesítménynövelő funkció 30 kW / 41 lóerő többlettel toldja meg a plug-in hibrid hajtáslánc 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményét. Az azonnali gázreakción túl a technológia az elődmodellhez képest 50 százalékkal megnöveli az új BMW 330e limuzin tisztán elektromos meghajtással megtett, zéró emissziójú hatótávolságát is, amely így a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 60 kilométerre nő. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása eközben több mint 10 százalékkal csökken.

Az új BMW 330e limuzinban az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás intelligens együttműködése új szintre lép. Az elektromos meghajtás mostantól ugyanis nem csupán a hajtáslánc hatékonyságát fokozza, de a vezetés élményének intenzitásához is nagymértékben hozzájárul. A plug-in hibrid hajtáslánc alapja egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor, amelynek BMW TwinPower Turbo technológiája 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes, illetve egy elektromos motor, amelynek állandó teljesítménye 50 kW / 68 lóerő, maximális teljesítménye pedig 83 kW / 113 lóerő. A két erőforrás együtt 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményt és 420 Nm csúcs forgatónyomatékot állít elő, amelyekkel az új BMW 330e limuzin 6,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A modell végsebessége 230 km/óra. HYBRID vezetési üzemmódban a technológia az elődmodellhez képest 30 km/órával magasabb tempóig, egészen 110 km/órás sebességig képes a tisztán elektromos meghajtásra, amely ELECTRIC vezetési üzemmódban a korábbi 120 km/óra helyett immár 140 km/órás tempóig kitolható.

Az új BMW 330e limuzin elektromos motorját helytakarékossági okokból a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó házába építették be a mérnökök, az intelligens tervezésnek köszönhetően így a hibrid-specifikus váltó mindössze 15 milliméterrel hosszabb, mint az új BMW 3-as limuzin hagyományos, belsőégésű erőforrással hajtott hajtásláncaiba szerelt váltók. A fedélzeti energiafelhasználás a fékezési energia visszatáplálásával kivételesen magas fokú hatékonyságot garantál, ilyenkor ugyanis az elektromos motor generátorként funkcionál. A modell elektromos rendszerének működtetéséhez szükséges energiát a nagyfeszültségű akkumulátor tárolja, amely menet közben a fékezési energia visszatáplálásával, parkoláskor pedig hálózatról tölthető. A plug-in hibrid hajtáslánc beépítésével nincs szükség a belsőégésű erőforrás által meghajtott generátorra, amely még tovább fokozza a hajtáslánc hatékonyságát.

Az új BMW 330e limuzin 2019 nyarán érkezik meg az utakra.

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb