Autó Triplex Kft.

BMW 325Ci Cabrio teszt (2004) – sok pénz, még több élmény

Életérzést is vásárolunk ezzel a BMW-vel

Egy BMW 325 Ci, Cabrio vezetése igazi életérzés. Egy ilyen autót a vezetés élményéért vesz valaki, nem azért, hogy elugorjon vele vásárolni, vagy elvigye a gyerekeket az óvodába. Persze arra is alkalmas a prémiumkategóriás autó, de azért messze nem erre találták ki.

Egy drága felsőkategóriás autótól – pláne egy BMW-től – az ember elfogadja a magas fenntartási költségeket, a drága alkatrészeket, ugyanakkor el is várja a prémium minőséget. Teszteltük, hogy a BMW 325 Ci, Cabrio megfelel-e ezeknek a kritériumoknak. Az első szembetűnő adat, hogy 162 ezer kilométert futott a járgány. Hozzá kell azonban tenni, az állapota egyáltalán nem tükrözi a futásteljesítményt.

Kezdjük a belsővel: a világos bézs színű belső bőr kivitel igazán elegánssá teszi a járművet. A kormány és a műszerfal fabetétje fokozza ezt az érzést. Kényelmi szempontból is luxuskategóriás az autó: xenon-fényszóró, automata légkondicionáló, kormányról vezérelhető CD-rádió, elektromosan állítható ülések, tükrök, ablakok és tető – azért nem megszokott tartozékok egy közel tíz éves gépkocsiban. Az autó utastere teljesen jó állapotú. A kormányán látszik ugyan némi kopás, de ennél a kilométernél teljesen természetes folyamat.

BMW teszt, tesztelok.hu 1. kép

Vezetés közben

Súlya ellenére optimális a teljesítménye. Tényleg kifogástalan vezetési élményt nyújt 192 lóerejével. Az autószeretők számára legfontosabb információ, hogy 2,5-es, sorhatos motort szereltek bele. A futómű hangolása tökéletes. Gyorsulásnál is gyönyörű a hangja. Kora ellenére nem zörög az autó, a reklámok, szlogenek nem hazudnak, ez valóban egy jól összeszerelt járgány. Be kell ismerni, a BMW tudja, milyen a tökéletes sorhatos motor Érezhető, hogy eddig csupán két tulajdonosa volt az autónak, valós a kilométeróra állása, és az is, hogy prémiumkategóriába sorolható autó. Egy alacsonyabb kategóriájú ennyi idős kocsiban előjönnek a zörejek, ez viszont teljesen zajmentes. A szél ellenére sem érezzük, hogy nagyon mozogna a ponyva, a vászontető felettünk. Ennek a modellnek már nagyon jól összehangolt a fék-futómű rendszere, kiválóan működik a fékrendszere, ezért teljesen biztonságban érezhetjük magunkat benne.

Fogyasztás

Érdekes kérdés ennél az autónál a tankolás. Nem az a fajta, amit a takarékosság miatt vásárol meg az ember. A benzinkútnál elköltött pénznél sokkal fontosabb az élmény, az élvezet. Az életérzést váltjuk meg vele!

A teszt során 11,3-11,5 litert vegyes fogyasztást mértünk. Nyilván sok mindentől függ a tényleges érték. Kihozhatunk belőle 15 literes fogyasztást, de lehet vele járni 10 literrel is. Meg kell azonban említeni, hogy nyilván az autó nem arra van, hogy 40-50-el poroszkáljunk vele ötödikben. Dinamikus, sportos vezetés során, 11-12 liter közötti fogyasztással kell számolni.

BMW teszt, tesztelok.hu 2. kép

Mit mond a szerviz?

Természetesen ezt a modellt is elvittük egy szakemberez, ő is mondja el véleményét a járműről. Nézze át, milyen állapotban van, milyen hibákra lehet számítani, és mennyibe kerül egy-egy alkatrész. Novoszádek Mihályt, a Spider Autószerviz szerelőjét kérdeztük.

Ezt a soros hatos, 2500 köbcentis motort már régóta csinálja a BMW, és jól bevált neki. Első pillantásra feltűnik, hogy a kormány, az ülések, a könyöklő kicsit kopottak. Azonban ennyi idős, bőrözött autónál az lenne a meglepő, ha nem látszana semmi. Igazából tanácsként annyi mondható el, hogy az ilyen belsőt rendszeresen kell ápolni, akkor valamelyest csökkenthető a kopás mértéke. A kormány pedig arról árulkodik, hogy elsősorban városi forgalomban használták, esetleg a tulajdonos hölgy, vagy úr, gyűrűt hord, illetve sokat krémezi a kezét. A külső elemek nagyon szépek, a sárvédő, az ajtók stimmelnek, nincsenek nagy hézagok a motorháztetőnél sem. Ezek a tulajdonságok két dolgot bizonyítanak: egyrészt, hogy kiváló minőségről van szó, másrészt, hogy nem volt törve a járgány.

Régóta csinálja ezt a motort a BMW, nagyon bevált neki. Régebbi típusú BMW-re jellemző volt a hengerfej repedése, illetve a vízforrás, főként a dízel modelleknél, de sajnos a benzinesekre is igaz volt. Mára kiküszöbölték ezeket a hibákat. Olajszivárgásnak nincs nyoma, pedig ez is jellemző szokott lenni ezeknél a kocsiknál.

Ha hozzám valaki behozná ezt a típust, mindenképpen átnézném a futóműveket, szíjakat a szíjhoz tartozó feszítőket. Amennyiben pedig szükséges javasolnám a cserét. Szíjakra 120 ezer kilométer szavatosságot adnak a gyártók, ennél a modellnél valószínűleg volt már csere, ezt most ki lehetne hagyni. De a rendszeres átvizsgálás mindenképpen hasznos. Ha időben észrevesszük a problémát, valószínűleg elég a szíjcsere, nem kell a görgőket, és egyéb drágább elemeket, mint pl. vízszivattyú is cserélni.

Ha már a költségeknél és a rendszeres vizsgálatnál tartunk, meg kell említeni az olajcserét. Ez a művelet nem sokkal drágább ennél a modellnél, mint egy 2.0 dízelnél, vagy egy 1,6 benzinesnél. Az 1,6-nál annyival, hogy több olaj kell bele. A szűrő és a csere nagyjából ugyanannyiba kerül. 

Az első szembetűnő jelentősebb hiba a fényszórónál látható. Itt ugyanis, mindkét oldalon megrepedtek a védőburkolatok. Ennek oka egyrészt az autó korában keresendő, másrészt viszont a napsugárzás káros hatásai felelősek érte. Ez nemcsak esztétikai probléma: ha ugyanis a repedéseken keresztül bejut a víz a lámpatestbe, a xenon fényszóró vezérlőjét pillanatok alatt tönkreteheti. Ezzel nem jó viccelni, egy új fényszóró ugyanis 500 euró körül van.

Alulról megvizsgálva a bevált alumínium lengőkart, a bevált felfüggesztést láthatjuk. Ezeknek köszönhető, hogy jó az autó úttartása. Hátránya, hogy ez is szervizigényes: gyakori probléma, hogy a hátul a lengőkar szilentje tönkremegy. Ezt kizárólag szervizben lehet cserélni, mert a gömbfejek sajtolva vannak. Ráadásul ennél a típusnál nem is biztos, hogy lehet külön cserélni, általában az egész lengőkart ki kell venni, ami nem olcsó mulatság. Féktárcsa, fékbetét cseréje hamarosan aktuálissá válik. BMW-nél gyakori gond a féktárcsa meghibásodása. Ezt úgy lehet észrevenni, ha remeg fékezéskor a kormány.

Kilenc éves kora ellenére kifogástalan állapotban van a rugója Látni továbbá, hogy gyári kipufogó van, az utángyártottak ugyanis több részből állnak. Lengéscsillapító rendben van, alulról hátul semmi kivetnivaló a karosszérián. Rozsdafoltot nem találok, ami nyilván annak is köszönhető, hogy garázsban volt az autó, de a minőség itt is meglátszik.

Pontosabb elemzést azonban a számítógépes műszerrel tudunk adni. A műszer hibát jelez: szívótorok nyomásmérővel valami nem stimmel. Először ellenőrizni kell, hogy a csatlakozók, érintkezők rendben vannak-e. Amennyiben igen, átnézzük alaposabban a hibásnak vélt komponenst. Csere esetén az egység kb. 100 euró körüli összegbe kerül. Futómű ellenőrzést is érdemes rendszeres elvégezni. Az autó jobb elején, bal hátulján kis eltérés mutatható ki, jobb hátulján a határon mozog a mért érték. Ettől az autó tökéletesen működik, de egy beállítást javasolnék.

BMW teszt, tesztelok.hu 3. kép

Összegzés:

Prémium kategóriás használt autó, prémium kategóriás fenntartási költségekkel.

A szerelő javaslata:

  • hosszbordás szíj készlet: 115.000 Ft
  • féktárcsa(első) + betétek:  91.776 Ft + 39.370 Ft
  • motorolaj (Mannol) 5W30    7L :  15.000 Ft
  • olajszűrő: 590 Ft
  • levegőszűrő: 2.145 Ft

Az árak csupán tájékoztató jellegűek.

Címkék

Kapcsolódó tartalmak