MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Skoda Octavia – mindennapi prémium

Skoda Octavia – mindennapi prémium

2014. október 1.

Mostanában egyre többször kerül terítékre Skoda a szerkesztőségben, az ok pedig kevés magyarázatot igényel: egyszerűen jó és elegáns autókat raknak össze. Lehetőségünk adódott egy új Octavia tesztelésére, a tapasztalatok pedig egyértelműen pozitívak, árkategóriájában magasan veri a vetélytársakat.

IMG_1329

A korábbi Octaviákról is csak elismeréssel lehet beszélni, ugyanis megbízható autóknak számítanak a mai napig is, de a harmadik generációnál egészen elképesztő ugrás vehető észre, mind minőségben, mind motorikus szempontból. Volt szerencsénk néhány napot “hajtani” egy 2014-es, 1.2-es, 105 lovas TSI motorral ellátott Octaviát, és egyértelműen azt éreztük, hogy az ár-érték arány tökéletesen el lett találva.

Valószínűleg sokaknak kerekre nyílik a szemük, ha meghallják, hogy 1.2-es motor van benne, de eláruljuk az eddig sem rejtegetett titkot: ez az erőforrás elég. Az autó dinamikusan mozgatja az 1155 kilogrammos kasznit, nemes egyszerűséggel szólva az Octavia könnyedén felmegy a hegyre, ha arról van szó, méghozzá halkan és lelkesen. Nem kell félni a motortól, jól optimalizált, a súly és az erőforrás összhangjára is ügyeltek. Nagyjából 10.3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 196 km/óra. Autópályán és városban is használtuk a teszt során, átlagfogyasztása valamivel 6 liter alatt alakult, a katalógusban 5 litert említenek, ami még a hihető kategóriába tartozik, ugyanis bizonyos értékeknél már inkább láb, mint autófüggő az étvágy. Az Octavia fékrendszere hibátlan, a futómű jól eltalált, kormányműve precíz irányíthatóságot biztosít, hatsebességes manuális váltója pedig pontosan kapcsolható és kényelmes, tehát ezeken a frontokon is igen erősen teljesített a Skoda.

Kívülről is sokat változott az előző generációhoz képest, a merőben új kialakítású karosszéria karakteres formával rendelkezik, a mai kor elvárásait hozza, a Skoda dizájnerei kitettek magukért. Kifejezetten tetszetős az orrész, amely komolyságot tükröz, ám mégsem túl szigorú és valamennyit megőrzött az előző széria vonásaiból is. Az autó méreteit növelték, az új Octavia 9 centiméterrel lett hosszabb elődjénél, a csomagtartó pedig egészen hatalmas lett, alaphelyzetben 590 literes, a hátsó üléseket lehajtva pedig közel háromszor ekkora.

IMG_1336

A belső kialakításról is csak jókat tudunk mondani, hatalmas a beltér, már-már a felsőbb kategóriákat idézi és nemcsak a hely, hanem az anyagok minősége miatt is. A vezetőülésnél olyan érzés fogja el a sofőrt, mintha köré építették volna az autót, minden egyszerűen elérhető, már az első perctől kezdve belakható a Skoda. Apróbb és nagyobb rekeszek, mobil hulladéktároló és szemüvegtartó is került az Octaviába, az üzemanyagtöltő-nyílásban pedig még egy jégkaparó is helyet kapott, az ilyen hasznos apróságok is sokat dobnak egy jármű szerethetőségén.

Felszereltésége szintén dicséretet érdemel, a térdlégzsák, a hővédő üvegezés és a tempomat magasabb árkategóriákban jellemző, mint ahogy a hátsó szellőzőrostélyok is. Feláras extra a távolságtartó tempomat, a telefon vételét erősítő és kihangosítóval ellátott Mobilbox, valamint a sávtartó-segédlet is.

IMG_1331

Akinek egy olyan autóra van szüksége, amivel a nyaralás és az üzleti út is kompromisszumok nélkül oldható meg, annak az új Octavia ideális választás lehet. Akciós áron már 3.9 millió forintért haza lehet vinni, a tesztben szereplő Skoda Elegance felszereltségű, újonnan 5.7 millió forintot kérnek el érte.

A cikk megjelenését és a tesztautót a BARA Autóház Kft. támogatta!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu