MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Škoda Kodiaq teszt – a medvék kedvence

Škoda Kodiaq teszt – a medvék kedvence

2017. szeptember 22.

Ennyivel lehetne Škoda Honey is a neve, na de ne bohóckodjuk el a hétszemélyes hegyomlás tesztjét, mert amekkora hype lengte körül az elmúlt hónapokban a Kodiaq-ot, legalább annyira vártuk már mi is az első közös, éles bevetést. Ugyan a márciusi AMTS-en már behuppantunk a vezetőülésre, megtapogattuk az anyagokat, magunkra húztuk az ajtót, de abból persze még nem lehetett túl sok következtetést levonni. Az biztos, hogy sokan kinézték maguknak a nagy medvét, hiszen a Kodiaq jelenleg kis túlzással hiánycikknek számít, és az sem lehet véletlen, hogy egyre többet látunk belőle a hazai utakon. Pedig a Škoda óriása egyáltalán nem olcsó, de erről majd egy flekkel később.

kodi11

Kezdjük azzal, hogy a Yeti-féle dizájnból bizony kinőtt a Škoda, bár a 2009 és 2017 között piacon lévő kompakt SUV-nak a szintén hamarosan érkező Karoq lesz az utódja, a Kodiaq a külsőségeket tekintve nem sokban különbözik tőle. Az új formanyelv szakított a barátságos, kerekded formákkal, helyette jóval szigorúbb, élekkel teletűzdelt idomok jellemzik, bizonyos szögekből kissé tagbaszakadtnak tűnik, de egy pár milliméter híján 4.7 méteres SUV-tól ez egyáltalán nem meglepő. Mindenesetre a Škoda-jegyek jól mutatnak egy emelettel magasabban is, kellett már a márkának egy ilyen kaliberű modell! Érdekesek a szögletes kerékjárati ívek és védőelemek, viszont a fényes plasztikból készült hűtőrács sérülékenynek tűnik, ettől függetlenül egy igazán masszív autó képe rajzolódik ki, ha a Kodiaqra nézünk. Ez a 19 colos abroncsok érdeme is, igaz utóbbiért a Triglav felnikkel együtt közel 170 ezret kell pluszba fizetni.

kodi7

kodi10

Belül nagyon ügyesen játszottak a térérzettel, egyszerre tűnik hatalmasnak a belső, kifelé mégis kisebbnek érződik a Kodiaq, ez egyáltalán nem hátrány, lévén sokkal jobban érezni, átlátni a méreteket már az első pillanattól. A gerinctámaszos ülések nem csupán jól mutatnak és kényelmesek, de a tartásuk is kifogástalan, és az ülőlapok hosszából sem spóroltak, ám csak a vezetőoldalon elektromos. A minőségérzet általánosságban véve jó, bár az ajtóbehúzó műanyag nyekergése ebben az árkategóriában már nem kéne, hogy jelen legyen. A felső tárolórekesz lakkozott-csiszolt felülete sem nem igazán illik a képbe, de ez már inkább ízlés kérdése. Az opciós listán szereplő háromküllős sportkormány viszont elképesztően gusztusosra sikerült, a fogása, a kialakítása, a varrása mind-mind tökéletes, és kellően tartósnak is tűnik.

kodi1

Nem csupán elöl nagy a helykínálat, a második üléssoron is akkora a tér, hogy még kihajtott asztalkáknál is lehet nyújtózkodni, és ha ez mind nem lenne elég, ott a panorámatető is, ami egyből világosabbá és barátságosabbá változtatja a szürke-fekete belsőt. Mint ahogy azt a cikk elején már említettem, tesztalanyunk hétüléses változat, a harmadik sor 313 ezer forint fejében kerülhet be az autónkba, azt túlzás lenne állítani, hogy királyi kényelmet biztosítanak, de egész élhető hely marad a lábaknak, és még így is 270 literes a duplapadlós csomagtartó. Ha öt üléssel utazunk, ez a szám egyből 630-ra ugrik, de ha csak az anyóson utaznak mellettünk, akkor két köbméterrel, no meg 700 kilogramm terhelhetőséggel számolhatunk!

kodhat

A felszereltségi lista – nem viccelek – két és fél lapot tölt ki, tehát ha tényleg minden apróságra kíváncsiak vagytok, akkor javaslom, hogy nézzétek át a katalógust, mondjuk az meg 90 (!) oldalas, szóval hajrá! Csak hogy a legfontosabbakat említsem, LED-es a hátsó lámpa, elektromos a csomagtérajtó, háromzónás a légkondi, az adaptív tempomat pedig 160 km/órás sebességig használható. A 8 colos érintőkijelző hangvezérelhető (angol és német nyelven), táblafelismerős navigációt is kapott, és ott a Care Connect, mely biztosítja a távoli hozzáférést, így a parkolási pozíciót, a járműállapot-jelentést, illetve az állóhelyzeti fűtést és szellőztetést is egy pillanat alatt lekérhetjük/aktiválhatjuk okoskütyüjeinken, de akár műszaki segélykérést is igényelhetünk. Biztonsági szempontból ott a sávtartó segédlet és a holttérfigyelő rendszer, valamint a parkolást segítő csomag, utóbbiba a 360 fokos tolatókamera, és a parkolóasszisztens is beletartozik.

Talán ezekből már rájöttetek, hogy nem az 1.4-es, 125 lovas motorral szerelt benzinessel volt dolgunk, ebben a Kodiaq-ban bizony a 2.0-ás TDI 190 lóból álló ménese foglal helyet – ez a kivitel kizárólag automatával és összkerékhajtással kapható. A paletta aktuális (mivel jön még az RS) tetején álló csúcserőforrás 210 km/órás végsebességet, és 8.9 másodperces százas gyorsulást garantál, utóbbi adat például 1.6 szekundummal jobb, mint amit a belépőmotor tud. Nincs is gond tehát a lendületével, a 7 fokozatú DSG is igyekszik tenni a dolgát, igaz időnként érezhető némi bizonytalanság a váltások között, ezt a döntésképtelenséget egyébként a start-stop rendszernél is észre lehet venni. A gyári kombinált fogyasztás 5.7 literben lett meghatározva, ez a valóságban 6.2-6.4 körül tartható, városban azért erre még másfél litert számoljunk rá. A medve egyébként képes meglepően csendesen suhanni, kiemelkedő a hangszigetelése, bár ha bevisszük a málnásba azért a futómű méltatlankodik kicsit. Ettől persze még kulturált marad a Kodiaq, mely kanyarban sem jön zavarba, a kormánymű pontossága és visszajelzései pedig igazán kellemesen vezethetővé teszik.

A Kodiaq jól sikerült, szóval a köré épített kampánynak érdemes volt dübörögnie. Ezzel a modellel a Skoda szintet lépett, a szó minden értelmében. A Style-szinten alapból 11.4 milliós tesztautó ára a fentebb felsorolt extrákkal együtt közel 14.1 (!) millióra növekedett, ebből lejön 1.1 millió engedmény, de a vége így is 12.990.000 forint. Csak összehasonlításképp, Active felszereltséggel, alapmotorral 7.043.000 forintot dob ki a konfigurátor, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy aki Kodiaq-ot vesz, az nem ezt fogja választani. Hogy a zsúfolt mezőnyben végül hol tud megkapaszkodni a Škoda medvéje, azt még van ideje eldöntenie a piacnak, és a vásárlóközönségnek, de az indítás mindenképp erősre sikerült!

A tesztlehetőségért köszönet a Juvenal Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu