Autó Triplex Kft.

Skoda Kodiaq – a nagy dobás

Sokan és sokáig vártunk a legnagyobb Skoda megjelenésére, mely végül néhány nappal ezelőtt mutatkozott be, érkezésével pedig immár a csehek is képviselik magukat a szoros SUV-mezőnyben.

Nem mondhatjuk, hogy kevés figyelmet szenteltek a körítésre a Skodánál, talán még egy modelljük debütálását sem övezte ekkora médiafelhajtás, amit alaposan ki is használtak a Kodiaq esetében. A szokásos látványtervek és a Vision S tanulmányt követően még egy álcázott reklámmodell is szerephez jutott, méghozzá a Tour de France-on. Minden adott volt tehát, hogy egy nagy show keretei között végre leleplezzék a végleges kivitelt.

kodi3

Hosszú évekig tartott a SUV fejlesztése, amely 4.7 méteres hosszát és 1450 kilogrammos tömegét tekintve már bőven a nagyok között fog játszani. Karakterét nézve sem éppen a visszafogott járművek közé tartozik, ám akár elegánsnak is mondható a megjelenése, a Skoda jelenlegi formanyelvét sikeresen ültették át a kategóriába. A Kodiaq utastere amellett, hogy modern képet mutat, óriási helykínálattal is bír, a csomagtér alapból 720 literes, ám egy kis bűvészkedést követően több mint két köbméteres, síkpadlós „raktér” varázsolható belőle. Az 5+2 személyesként is elérhető Skodában még úgy is marad hely a poggyásznak, ha a harmadik üléssor használatban van.

kodi2

Felszereltsége – és a műszeregységek elrendezése is – leginkább a Superbhez hasonlítható, a középkonzolon egy 8 colos érintőkijelző helyezkedik el. Az állítható futóművel és adaptív tempomattal rendelkező Kodiaq kapott sávtartó segédletet és vészfékasszisztenst is. A már-már megszokott extrák mellett azonban az apróságok terén is kiemelkedik az óriás-Skoda, a korábbról ismert jégkaparó, és a rejtett esernyők mellett az ajtók előugró élvédői és a második üléssorra rendelhető nyaktámaszok is okos kiegészítők.

kodi1

A Kodiaq hatfokozatú manuális, valamint 6 és 7 sebességes duplakuplungos automata váltóval érkezik, a motorpalettán az 1.4-es, 125 lóerős TSI a belépő, ebből 150 lóerős változat is elérhető lesz, a kétliteres, 180 lóerős TSI mellett a szintén kétliteres TDI is a választék részét képezi majd, méghozzá 150 és 190 lovas kivitelben, utóbbiak fogyasztása a gyári adatok szerint mindössze 5-5.7 liter között várható.

Az új Skoda 2017 tavaszán érkezik a hazai szalonokba, az árakra még várni kell.

Bense Róbert

Címkék

Kapcsolódó tartalmak