MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » SEAT Toledo teszt – a falu bikája

SEAT Toledo teszt – a falu bikája

2017. április 21.

Toledo – az emberek kisebbik részének egy szépséges spanyol település, a többségnek viszont inkább a SEAT egyik régóta sikeres modellje ugrik be. Bár a királyok városa is megérne egy cikket, mi más stílusban játszunk, használttesztünk alanya ezúttal egy 2001-es évjáratú, 1.9-es, TDI motoros változat. A típus négy generációját ismerjük, személyes véleményem szerint ez a második generáció az egyik legszebben sikerült, de lássuk, mi mindent rejteget számunkra az autó.

Rögtön azzal kell kezdenem, hogy mint ismeretes, ez is egy konszern, mégpedig a Volkswagen csoport tagja. Küllemben ez annyira nem mutatkozik, azonban figyelmes szemlélők, illetve márkafanatikusok tudják, hogy a Toledo a Volkswagen Golf IV alapjaira épült, erről árulkodik a 2510 mm-es tengelytávolság is. A típuson belül modellvariánsok nem igazán voltak, a Toledo csak lépcsőshátú változatban készült, azonban így sincs szégyenkezni valója, hiszen alapból is 500 liter a csomagtér űrtartalma, ha pedig a hátsó üléseket is elfektetjük, akkor már 830 literes rakteret kapunk. Ami ennél a kialakításnál jelenthet némi hátrányt, hogy a csomagtartó nyílása az, ami korlátozza némileg a pakolást, ugyanis ez az űrtartalomhoz képest elég szűkösnek mondható.

Névtelen-2

Ha már megvizsgáltunk autónkat hátulról és oldalról, akkor haladjunk a frontlemez irányába és nyissuk fel a gépháztetőt. Ami nekem felettébb szimpatikus volt és sok mai, elég drága autókból is hiányolhatjuk, az a motorháztető gázteleszkópos kitámasztója. Persze ez is addig működik kiválóan, amíg el nem öregszik a teleszkóp, mert utána járhatunk úgy, mint a csomagtartók esetében, hogy fejünkre pottyanhat a tető, jelen esetben szerencsére ez még nem fenyeget. Az erőforrásról is ejtsünk néhány szót, bőséges volt a választék, egész pontosan 7 benzin- és 4 diesel változattal szerelték a típus. Nekünk most a 8 szelepes, 1.9 TDI-k közül is az erősebb, 110 lóerős jutott, ezzel a motorral 1998 és 2004 között lehetett Seatokat kapni, egy évvel tovább, mint a 90 lóerős változatot, ami csak 2003-ig volt jelen a palettán. A benzinmotorokat annyira nem dicsérték, a dieseleket strapabíróbbnak és kevesebb hibaforrással rendelkezőnek titulálták; egyedül, ami itt egy gyenge pont lehet, az a turbó. Jelen tesztalanyunk kerek számnál tart, 200.270 km futásteljesítménnyel rendelkezik és az időszakos karbantartáson kívül egy kettőstömegű lendkerék és hengerfej tömítés cseréje történt mindössze.

Beülve az autóba ismerős lehet a látvány, hiszen sok elem az Audi A3-ból lett átemelve. A kormány alapból is bőrözött, kényelmes fogású, bár jelenleg “védelem alatt áll”. Az ajtóburkolaton megtaláljuk a 4 elektromos ablak kapcsolóit. Az első ülések nagyon jó tartásúak, azonban számomra túl mélyek. Ami problémát jelent itt is, akárcsak a korábban tesztelt Volkswagen Passatnál, hogy az ajtó nyílási szöge eléggé nagy, ami nem is jelentene feltétlen gondot, csak a kagylószerű ülésekben ülve már nagyon nyújtózkodni kell, hogy az ember elérje a behúzót. Ami talán még itt kifogás lehet, az a hátsó ülések kialakítása; azok már kevesebb figyelmet kaptak, a kissé szűkös lábtér hosszú távon kényelmetlenné teheti az utazást.  A másik, amit a negatívumok közé sorolnék, hogy hátratekintéskor szinte csak a tükrökre hagyatkozhatunk, és mivel nem egy rövid autóról van szó, ki kell tapasztalnunk, – mondjuk egy parkolásnál is – hogy hol van az autó vége.

Névtelen-41

Vezetése felettébb kellemes, ideális a kormányzás, nem kell belekapaszkodni kanyarokban, de érezzük a kapcsolatot az úttal. A lefutott kilométerek ellenére nem érződik az autón, hogy kopottas lenne, de ez persze függ a használattól is. A fék a motorteljesítményhez jól van méretezve, szépen, egyenletesen lassítja a több mint 1 tonnás járművet. A futás meglehetősen csendesnek mondható, utazási komfortja engem nagyon megnyert. A karosszéria a korábbi változatnál hagy némi kívánnivalót maga után, hiszen azok eléggé szerették magukat idő előtt átadni a korróziónak, ám ennél a szériánál már nem ennyire rossz a helyzet. Az általunk tesztelt Toledo is kitűnő állapotnak örvend, korrózió jelei nem mutatkoztak még rajta.

A használt-piacon leginkább már kétszázezer feletti futásteljesítményű példányok vannak, állapottól és felszereltségtől függően 400.000 és 1.000.000 Ft közötti tartományban válogathatunk. A modell konkurenseinek mondhatóak a „saját testvérei”, hiszen egy családot képez a korábban említett Volkswagen Golffal és a Skoda Octaviával is. Utóbbival nagyjából egy árkategóriát képviselnek, illetve nagyon hasonló paraméterekkel rendelkeznek; ha egy előnyt, vagy hátrányt kellene kiemelni, akkor azt mondanám, – személyes tapasztalatból – hogy a Skoda talán jobban pakolható. A SEAT is alkalmas lehet mindenkinek, aki egy nagy autóra vágyik. Széles a paletta motorváltozatok terén, így felhasználási területhez is lehet igazítani a modell kiválasztását, hogy valakinek egy pörgősebb benzinmotor, vagy egy nyomatékosabb diesel kell.

Képek / videó: Kathi Imre, Kocsis Gábor, Lajos Zsolt

Cikk: Kathi Balázs

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu