MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Renault Mégane GrandCoupé – egy újabb lépcső(s)

Renault Mégane GrandCoupé – egy újabb lépcső(s)

2017. február 17.

Ismét egy Mégane teszt, immáron a harmadik a tesztelok.hu hasábjai között az aktuális generációból, vajon tud-e még újat mutatni a típus? Elárulom gyorsan, hogy igen, nem csak összképileg, hanem részleteiben is. Miben különbözik az autó a korábbiaktól?  Ennek a példánynak például egzotikus a neve: GrandCoupé. Egyből itt a marketingesek csapdája. Ha ez kupé, akkor a családban lévő Golf Cabrio meg egy igazi Speedster, de ne akadjunk fent ezen, egyébiránt jól cseng a név, mondhatni ügyes. Ha pedig mellette állna a Fluence, még kevésbé fájna a szívünk az elnevezés miatt, ugyanis az új Mégane szedán igazán pofás járgány lett, ahogy az ötajtós és a kombi változat is.

001

Aki bukik a lépcsős hátra, meg a franciákra, az szeretni fogja. Bár nem olyan markáns a dizájn, mint a Talisman esetében, az elérhetőbb árú tömegmodellek kategóriájában egész formás a GrandCoupé. Az orr gyakorlatilag változatlan, itt nincs semmi meglepetés, hátul kell keresni a differenciát a korábbiakhoz képest. Különleges megoldások nincsenek, ez egy korrektül átrajzolt fenék a 4 ajtós karosszériaváltozatnak megfelelően. Kiállása, megjelenése jóval komolyabb, mint a Fluence-é, bár hozzá kell tenni, a 2009 óta piacra dobott elődmás ligában játszik. Árban például, ugyanis ez a Mégane 4 599 000 forinttól indul, ez nem mondható viszonylag olcsó ajánlatnak a korábbi modellhez  viszonyítva. Mondhatnám úgyis, hogy ég és föld, bár nagyon távol volt a tesztautó a fapados kiviteltől, de az egész koncepción érezni, hogy ez egy magasabb kategóriát képvisel megjelenésben, minőségben. A Fluence egy átlagos, unalmas valami volt egyszerű megoldásokkal, formai bravúroktól mentesen. A minden extrától mentes Mégane még így is egy jóval modernebb, frissebb és igényesebben kidolgozott autó hatását kelti, hát még kívülről.

A váltás tehát mondhatni ütős, különösen akkor, ha egy komolyabb felszereltségi fokozatot ikszelünk be a konfigurátorban. Vagy a legkomolyabbat, mint ez itt, melynek Intens a neve. Nem véletlenül mutatós belülről is a történet! A bőr-plüss kárpit már a korábban kipróbált Grandtour-ból ismerős lehet, azonban számos különbséget találhatunk a két tesztautó között. Kisképernyő helyett például van egy viszonylag nagy tabletünk, aminek valamiért a jobb, tehát a vezetőtől távolabbi oldalára tették az érintőgombokat. Logikus, nyomkodja az, akinek nem kell figyelni az útra, a vezető meg inkább csak legyen résen és markolja két kézzel a kormányt. Vagy ha mégis böngészne és például visszamenne a kezdőoldalra, inkább gondolja meg kétszer, mikor nyúlkál keresztbe a középkonzolon, ugyanis ezek a gombok sajnos nem esnek kézre. Jó dolog a nagy képernyő, de nem egy „must have”, azaz kötelezően beszerzendő opció, én remekül elvoltam a kisebb változattal is. Ami különösen tetszett, az az első és hátsó ajtókban, illetve a középkonzol oldalán derengő dísz/hangulat világítás. Kicsit vakításnak tűnhet, de jól néz ki, valljuk be.

007

A fedélzeti rendszer viszonylag egyszerűen használható egyébként, ahogyan azt már korábban megállapítottuk, bár nem mindig találta elsőre a kihangosító bluetooth-on keresztül a telefont, de idővel csak belejön a számítógép. Változás még  a korábbiakhoz képest az elektromos kézifék – egy kényelmi funkciónak jó, bár én továbbra sem találok semmi kivetnivalót a klasszikus kézi megoldásban, különösen manuális váltóval párosítva. Kétzónás klíma, 8 hangszórós Arkamys hifi, nyomógombos indítás automata Renault kártyával – ezek mind az Intens felszereltség részeiként voltak megtalálhatóak az autóban. Ami azonban egy fokkal izgalmasabb, az a parkolás segítő rendszer! Ferde felfestés, párhuzamos parkolás, vagy 90-fokos, bármelyiket kiválaszthatjuk, majd miután ráböktünk a megfelelő opcióra, ki kell tenni az indexet, majd kezdődhet a csorgás helyek után kutatva. Az autó az irányjelzésnek megfelelően automatikusan szól, ha szabad parkolót észlel, innentől kezdve pedig ha megállunk, levehetjük a kormányról a kezünket és elég a képernyőn megjelenő instrukciókat követnünk. Legalábbis elvileg! Ijesztő és izgalmas, mikor berakjuk a váltót a gép kérésének megfelelő pozícióba, majd szép lassan elkezdjük adagolni a gázt, az autó pedig kormányozza magát. Közben persze figyelnek a kamerák, csipognak a radarok, de érdemes is figyelni.

011

Második próbálkozásomra sikerült is betenni a gépet a kiválasztott helyre, egészen jól manőverezett magától a GrandCoupé. Elsőre nem találtunk igazán jó helyet, bár lehet a mélygarázs nagy üressége megtévesztette a radarokat. Harmadszorra a vészesen közeledő oszlop, illetve Polski Fiat miatt az utolsó centiken inkább feladtam a harcot és továbbálltam. Lehet, hogy betette volna, de nem győzött meg 100%-ra, nem mertem kockáztatni. Nem lesz rossz, de még egy picit talán érnie kell, ettől függetlenül tetszett a lehetőség. A remek  360 fokos tolatóradar és kamera kombináció mondjuk mindenre elég véleményem szerint, inkább ezekben és a saját megítélésemben bízom, de akit izgat a parkolás gépi megoldása, próbálja ki.

018

Az igazi újdonságfaktort még egy dolog tartogatta számomra, ez pedig az 1.6-os, 130 lóerős dci erőforrás volt. Az 1750-es fordulaton leadott 320 Nm nyomatékával masszívnak tűnt a motor, bár a 10,5 másodperces 0-100 adat nem kiemelkedő, de abszolút elfogadható adat. Kevesebbnek tűnt a szám, de a nyomaték csalós. Ahogy vége a turbólyuknak, már viszonylag korán elkezd határozottan húzni a gép, 2000-től pedig olyannyira fickósnak tűnik, hogy mínusz 1-2 fokban az átlagosnál természetesen csúszósabb aszfalton nem volt olyan nagygázas kettes, amiben ne pörögtek el volna a kerekek. Egész meggyőző, érzésre jókat lehetett vele játszani, még akkor is, ha a látszat egy minimálisat csal. Nem rossz ez a motor, egyáltalán nem rossz, nem véletlenül a legdrágább opció a palettán. Városban persze a fogyasztási adat 6 liter felett alakult, de ez erősen felhasználófüggő, én szeretem kicsit megjáratni a ménest, ha már rendelkezésre áll.  A váltó és futómű duóra nem igazán térnék ki most részletesen, ezekről már beszámoltunk a korábbi autók kapcsán, nem volt tapasztalható jelentős különbség. A 6 fokozatú egység nem rossz és gyorsan szokható, a futómű hangolása pedig városban is kellemes, túlzott feszesség vagy billegés nem tapasztalható.

Vészfék asszisztens, kétfokozatú ülésfűtés, tempomat és amiről még korábban szó volt – ezeknek bizony mind komoly felára van, különösen, ha a „nagy” dízellel választjuk a Mégane GrandCoupét. Az 1.6 dci motor az Intens felszereltséggel konfigurátor szerint 6,69 milliótól indul, ez már a számomra egy kicsit borsos. Ugyanakkor, ha tudunk engedni a pompából, kapunk egy korrekt családi limuzint, 503 literes csomagtérrel és kiemelkedő formatervvel. 6 milliót nem biztos, hogy áldoznék rá, de épp 4 millió forint alatt egy speciális bevezető akció keretében már elérhető a típus a Fluence tulajdonosok számára. Ha feljebb lépne valaki egyet a létrán és ismét az új Renault mellett voksolna, már egész elgondolkodtató az ajánlat.

020

A tesztlehetőségért köszönet az Autó Triplex Kft.-nek!

Bacsa Zoltán

triplexban

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu