MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Renault Mégane GrandCoupé 1.6 Zen – flottakirálynő

Renault Mégane GrandCoupé 1.6 Zen – flottakirálynő

2017. november 23.

Meg fogsz lepődni, egyhat, szívó benzin – hangozhatna el az állítás napjainkban bármelyik hasonló autó tulajdonosa szájából, hiszen ritkán hallani manapság ezeket a szavakat egy mondaton belül. Kevés márka kínál már ilyet, de a műfaj még létezik. Legalább olyan érdekes, hogy van olyan gyártó, akinél még szinte a csúcs-motor kategóriába tartozik a konfiguráció  egyes modelleknél (pl. Corolla), mint az, hogy másoknál pedig ez képviseli a belépő, legolcsóbb változatot. A Renault ez utóbbi mezőnybe tartozik szinte egyedülállóként a piacon, én pedig vagyok olyan szerencsés helyzetben, hogy eme ritka motor nyomába eredhettem a Mégane GrandCoupé segítségével. A típusról év elején már közöltünk tesztet, azonban kis túlzással ég és föld a két autó között a különbség, ugyanis korábban egy közel fullextrás 1.6 dci-t volt lehetőségem tesztelni, míg most egy sokkal-sokkal puritánabb példánnyal volt dolgom.

019

Ó, igen, a forma, ez még mindig nagyon mutatós. Habár több, mint egy éve mutatták be az ötajtóst, a külső design-t most is az egyik legszebbnek, legizgalmasabbnak érzem a kategóriában. Ezt most nem is fejtegetném tovább, hisz korábban már megtettük többször is. Közel fapad, de a jelzőt csak azért nem érdemli ki, mert van benne például kétzónás, digitális klíma, tempomat (bár az alapfelszereltség), ködfényszóró és könnyűfém felni. Ennyi, ezt leszámítva alapfelszereltség, amit láthatunk. Ez kívül leginkább az első fényszóróban mutatkozik meg. Pici, apró LED pöttyöket találunk esetünkben is, de hol van ez a feláras, gyönyörű, „igazán ledes”, esztétikus lámpákhoz képest, amiket már korábban láttunk? Ha kinyitod az autót, felvillannak a fények a lámpa aljában és ezzel együtt, bár beszélni nem tud, magában rád nevet a szép, de ezzel a fogással direkt kicsit elrontott orr, majd azért odaböki, hogy legalább olcsóbb volt. Ha úgy vesszük, ugyanakkor össze is lehet vele kacsintani, minek a drága fényűzés?

001

Az előbbi apróságot leszámítva szép, hátul pedig már az extrásabb változatokéval megegyező, igazán gusztusos lámpatesteket találunk. A típusban ezen a szinten is kényelmes extra, hogy a csomagtartó fedél a kulcs megnyomását követően nem csak kiold, hanem automatikusan fel is nyílik, alsó-középkategóriában mondhatnám menőnek is. A csomagtartó változatlanul méretes a maga 503 literével – bár nem vagyok túl nagydarab, engem minden nehézség nélkül tökéletesen elnyelt, ráadásul még kényelmes is volt a puha, bár „pakolós” személyek számára hosszútávon valószínűleg nem praktikus, bársonyos borításával.

003

Gondolkodtam sokat, kinek lehet a zsánere ez a motor, mert a trendekkel valljuk be, szembemegy. Ez nem feltétlenül rossz, de példának okáért az említett japán ellenfél 1.6-osa erősebb és kifinomultabb ennél, bár véleményem szerint erős különbségek vannak a két típus vásárlóközönségének tulajdonságai között. 114 lóerő egy normális érték, kiemelkedőnek azonban nem mondható – így a 11,8 másodperces gyári 100-as gyorsulási adat sem, ennél a 110 lóerős 1.5 dci nagyobbat megy (igaz csak pár tizeddel, ami aligha számít valamit). Hétköznapiasan dinamikus közlekedésre (értsd ésszerűen, de tartva a felső sebességhatárokat, alkalmanként előzve, néha meglépve veszélyes helyzetek elől) teljesen alkalmas. 3-4000 között kezd el jobban húzni, a csúcsnyomaték (156 Nm) 4000-es, a 114 ló 5500-as fordulatnál jelentkezik. Ha rágyorsítanál igazán, akkor szeret pörögni, de nem is üvegelni való, az alsóbb tartományokban pedig még pont elég nyomatékos.

021

Élveztem, hogy nincs turbólyuk, néha tud felüdülést okozni a klasszikus szívó karakter. Általában én ezt kedvelem, azonban hozzá kell tegyem, a 131 lovas 1.2 Tce ennél fickósabb volt egy hangyányival. Ugyanakkor az csak a legmagasabb, Intens felszereltségnél választható, így az 1.6-os szívó nem csak a belépőmotor, hanem egyben az egyetlen elérhető benzines is, ha nem full-extrás autót szeretnénk vásárolni. Félni nem kell tőle, az együttélés vele szinte felhőtlen, hisz elvégre ez egy hétköznapi szedán, nem teher- és nem sportautó. Kicsit jobban meghúzatva megjön a hangja is, ezt pedig most negatív értelemben írom, de összességében egy ésszerű teljesítményű, jó karakterisztikájú motor ez. Nem dízel pártiaknak nyugodt szívvel ajánlom, még ezzel az 5 sebességes manuális váltóval is. A 6. ugyan elférne, de nem érzem óriási szükségét, nem ejt zavaróan nagyokat váltáskor a szerkezet, nem vész el a teljesítmény, viszont 5-ben sem pörgeti túl (~3500) 130-nál a motort. A fogyasztás nagy átlagban 7.6 literre jött ki. Szimpatikus, hogy nem hazudik ordítóan a szemünkbe a katalógusban a Renault, ott 8,6-os városi fogyasztást adnak meg és 6,4 körüli vegyes értéket. A 7 liter alatti fogyasztást nagyobb országúti részeket is utunkba szőve teljesen hihető. Egy 1300 kiló feletti, 4,6 méteres autóhoz ésszerűek az értékek az 1.6-os motorral.

006

Ha nem kívülről vizslatjuk a gépet, hanem utazunk, sokkal jobban érzékelhetőek lesznek egyből a változások is a jól felszerelt modellekhez képest. Például nincs digitális műszeregységünk, helyette 3 darab analóg csőműszer mered elénk, ami egyszerű, de akár vonzó is lehet, nem mellesleg valami vagányabb tipográfiával még sportautósnak is nevezhetném. Kis kijelzőn így is olvashatjuk a legfontosabb adatokat magunk előtt. A kormány multifunkciós, innen vezérelhető a tempomat és a beépített bluetooth-os kihangosító is, míg a rádió a Renault-hoz megszokottan a kormány mögötti fülecskéről kezelhető. Még mindig meglep, de hamar hozzá lehet szokni. Nem lesz sosem a kedvenc megoldásom, de vannak érvek mellette is, könnyen használható és ebben az autóban talán jobban érvényesül a célszerűség, mint eddig bármelyik másik kipróbált társában.

012

A középkonzolon található kijelző még túlzott marketinges beállítottságú emberek számára sem hívható központi multimédia egységnek, ez kérem egy teljesen hétköznapi, egyszínű kijelzővel rendelkező, egyébiránt 4 hangszórós rádió. Egyértelműen ez a legszomorúbb pontja a beltérnek – a látvány még az előző évtizedet idézi, de mindenből kell egy egyszerű változat. Legalább nem vonja el a vezetésről a figyelmet és roppant könnyedén kezelhető. A kétzónás klímáért jár a pluszpont, de ha már közelítünk a fapadhoz, manuálissal lett volna autentikus igazán. Nem baj, így élhetőbb és barátságosabb.

020

Érdekes jelenség ez a konkrét GrandCoupé a minden földi jóval ellátott, cicomázott tesztautók világában, hisz mindenki villantani akar elsőre. Most a Renault megmutatta, milyen, ha a kezdőár környékén nézelődünk. Az összbenyomásom pedig teljesen pozitív, ugyanis az autó nem torkollott túlzott puritánságba. Itt az egyszerűség és az olcsóság nem megfeleltethető a megkérdőjelezhető minőségnek, ez pedig jó. A Zen felszereltség (mely egyébként kifutóban van jelen összeállításban legfrissebb információink szerint, azonban minden bizonnyal hasonló konfigurációk a kínálat részét fogják képezni ezután is) 5.099.000 forint, de meglepődnék, ha nem lehetne ezt százezrekkel helyi akciók és kedvezmények keretében lejjebb tornászni. Négy és félért például már nem is hangzik olyan rosszul.

011

Alap klímával, könnyűfém felni és ködfényszóró nélkül még a kezdő, Life felszereltség is élhetőnek tűnik első hallásra a tapasztaltak alapján, utóbbi modell 4,7 milliótól indul. Ha valaki legalább ekkora összeget szán egy új családi autóra, nehezen tudom elképzelni, hogy ne ikszeljen be pár százezerért még néhány mutatós, vagy kényelmi extrát, azonban ennek a változatnak is látom a létjogosultságát. Kisebb vállalkozásoknál kulcsos autónak, céges flottába, vagy például területi képviselők számára egy szinte kifogástalan célszerszám lehet, ami technikailag kissé konzervatív, ugyanakkor ez hosszútávon sugall egyfajta megbízhatóságot, illetve kiszámíthatóságot is. Nem csemege, nem is várhatóan „bestseller”, de kell ilyen is, szerintem van helye a piacon.

A tesztlehetőségért köszönet az Autó Triplex Kft.-nek!

Bacsa Zoltán

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu