MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Renault Kadjar – érzékeny óriás

Renault Kadjar – érzékeny óriás

2016. augusztus 24.

Szokatlan autó a Kadjar, tiszteletet parancsoló, robusztus alkat, mégis bizonyos pontokon érzékenynek hat. Ha ember lenne, és megsértenéd, adna egy hatalmas nagy pofont, hogy aztán zokogva kérjen bocsánatot. Éppen ezért nem is szeretnék semmi indokolatlanul bántót mondani róla, és nektek is csak halkan mondom a kritikáimat, nehogy egy tasli legyen a vége. Kiérve a hasonlatok erdejéből, a Kadjar sajnos nem (teljesen) Qashqai, tudom, hogy ez a kijelentés szubjektívnak tűnhet, de talán a következő sorokban tudom valamennyire szemléltetni, hogy miért gondolom ezt.

Kezdjük ott, és ennek tényleg nagyon örülök, hogy nem újként került alám a Kadjar, mintegy 35.000 kilométert tettek már meg vele, én még további 700-at raktam bele. Tisztában vagyok azzal, hogy ez nem az a jármű, amit gondos, 80 éves nagypapa használ templomba járósnak, általában nem ez a tesztautók sorsa. De (!) akkor sem járja, hogy egy 1 éves járműnek úgy nézzen ki a fényezése, mint egy jóval idősebb járgányé, konkrétan csillaggarázsban, végig gőzborotvával mosva sem szabadna így festenie – a képeken ez nem látszik. Nagyon sajnálom a dolgot, mert egyébként a formaterv több, mint meggyőző, az arányokat hibátlanul eltalálták, és pontosan beleillik a Renault jelenlegi világába.

A beltér gusztusos, nagy a tér, jó oldaltartásúak az ülések, hátul is rendben van a helykínálata, mindennek megvan a helye, az ergonómiára sem lehet panasz, az anyaghasználatra viszont annál inkább. A kardánboxon végigfutó műanyag recseg, de nagyon, mint ahogy a digitális műszerfal felett található „pizzalap” is, és nem értem, hogy miért, mikor az ajtóbehúzó műanyagjai meg sem nyikkannak, bosszantó. A vezető pozíciója korrekt, az amúgy is jól eltalált kormánykerék tökéletesen beállítható, a kilátás is pazar, vezetés közben egyáltalán nem érződik nyomasztónak a kívülről óriásinak tűnő Kadjar mérete. A pakolhatósága is remek, a 472 literes alap csomagtér másodpercek alatt közel 1.5 köbméteres, síkpadlós raktérré bővíthető, külön tetszett, hogy a kivehető lapokkal tovább variálható a poggyásztér.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A műszeregységek letisztultak, a 7 colos, ügyes elosztású, változtatható színű és megjelenésű központi egység mutatós és átlátható, a középkonzolon is csak annyi gomb van, amennyi feltétlenül muszáj, a Kadjar gyorsan „megtanulható” autó, annak ellenére, hogy szinte mindent megkapott, amit csak lehetett. Az elektronikus parkolófék alapból jár, a kulcs nélküli indítás a Zen-től, az Intens felszereltségi szinten azonban ezek mellett még egy csomó opciós „csomag” is bővítette az extrák listáját. Első- és hátsó parkolóradar, tolatókamera, vezetési segédletek, amit külön kibontanék: a sávelhagyásra figyelmeztetés mellett, aktív vészfékező és holttérfigyelő rendszer, valamint (néha rosszalkodó) táblafelismerő, és automata parkolóasszisztens is jár. Kényelmi szempontból is szépen ellátták tesztalanyunkat, első ülésfűtések, kétzónás automata légkondi, levegőminőség érzékelő (!), hatalmas tároló a könyöklő alatt, szóval a Kadjar okos és komfortos is, ezzel az oldalával az égvilágon semmi gond nincs.

Mint ahogyan az 1.5-ös, 110 lovas dízelmotorral sem, amely dinamikusan, meglehetősen halkan és takarékosan teszi a dolgát. Olyannyira aszkéta, hogy mindössze 4.3 liter gázolajjal beérte száz kilométeren, ez a kombinált fogyasztási érték bizony megsüvegelendő. A kormány mögött is túlnyomórészt pozitívumokkal lehet találkozni, a Kadjar nem érződik batárnak, a 10.7 méteres fordulókör is szokható, jól manőverezhető az autó, kanyardinamika szempontjából nyilván nem ettől a modelltől várjuk a csodát. Futóműve kellemesen puha, jól viseli az úthibákat, nem érződik rajta a használat. A hatgangos váltóról ez már nem mondható el, elég lötyögősre vette a figurát, a kapcsolásával viszont nincs gond, mint ahogy a fokozatok hosszával sem.

Nehéz pár mondatban összefoglalni a Kadjar főbb jellegzetességeit. A megjelenése, tágassága, teljesítménye és fogyasztása pozitívum, mellette pedig elkerülhető problémái vannak, melyek viszont sajnos pont annyira dühítőek, hogy az ember elgondolkodjon más lehetőségeken is, ha már egyszer vásárlásra adja a fejét. Persze lehet kompromisszumokat is kötni, mivel az ötmilliós alapár elfogadható, viszont az Intens listaára a 110 lovas Energy dCi-vel már közel 7.5 millió forint.

A tesztlehetőségért köszönet az Autó Triplex Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu