MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Renault Captur teszt – óvatos plasztikázás

Renault Captur teszt – óvatos plasztikázás

2017. augusztus 18.

Egyszerűen nem bírtam, fogtam az éjszaka közepén a zseblámpámat, kirontottam a bejáróra, és apró részletenként világítottam meg a ráncfelvarrott SUV-t. A telefonomon az előző Captur-teszt képei villóztak, én pedig ott hümmögtem az autó előtt, talán egy-két lustább Perseida is elhúzott a fejem felett. Két dolgon gondolkodtam, az egyik, hogy mi újat tudok nektek mondani, a másik, hogy ennek az egésznek mi értelme van? Mármint nem annak, hogy éjnek évadján a kertben elmélkedek egy francia durbincsról – bár ennek sincs sok -,  hanem annak, hogy átrajzolnak két lámpát, bővül pár extrával az opciós lista, és ezt újként dobják bele a piac kavargó körforgásába.

Az alsókategóriás autóknál megértem ezt a stratégiát, de a Captur már feljebb játszik. Olyan ez, mint egy elóvatoskodott szépészeti beavatkozás, ami egyrészről érthető, mert persze ne rontsuk el azt a kedves, pisze orrát, és ne legyen felismerhetetlen a sok autóipari botoxtól az egyébként sikeres szabadidőjárgány, de azért vigyünk bele valami újat, még ha ez igazából teljességgel felesleges is. Pokolian nehéz dolguk lehetett azoknak, akiknek a frissítés mikéntjét és hogyanját kellett kidolgozniuk, de nekem is komoly feladatot adott a Captur, méghozzá azt, hogy próbáljak belemenni azokba a részletekbe, amik legutóbb elkerülték a figyelmemet, és amit egy átlag autóhasználó talán észre sem vesz, vagy ha igen, totálisan hidegen hagyja.

capt7

A Captur rettentően sikeres, a modellciklus feléhez érkezett típusból csak tavaly 215 ezer darabot értékesítettek, jó, tudom, ezt az információt már legutóbb is elsütöttem, de még kellemetlenebb, hogy idéznem is kell magamtól, miszerint: „ráncfelvarrás nélkül is még évekig sikerrel evezgetne az SUV-k tengerén”. Nos, ezen a téren cseppet sem változott a véleményem. Méretbeli különbségeket ne keressünk (a csúszkás képeken a fotózási szög miatt tűnhet különbözőnek), viszont a frontot átgyúrták, a Full LED Pure Vision fényszórópáros vagányabb, a hűtőrács pedig terebélyesebb és mosolygósabb lett, hátul pedig szintén modernizálták a lámpákat. A nappali menetfény megkapta az egységesített „patkó” alakot, így aztán összességében kicsit szigorúbb lett a Captur, de a karakterét tekintve nem sokat változott. A frissítés tartalmaz néhány új külső-belső színt, illetve ezentúl már üvegtetővel is elérhető lesz a modell.

A beltérben a korábbi sajtóhírek szerint igyekeztek javítani az anyaghasználaton, ez valóban több ponton is tetten érhető, a kormánykerék tapintása jóval finomabb, kevésbé „ragadós”, az ajtóbelsők csontszínű műanyag- és bőrborítása is kellemes, mind esztétikailag, mind minőségileg. A váltógomb is új, kevésbé gömböc, szebben is néz ki, persze a gyakorlatban ennek túl sok haszna nincsen, mint ahogyan a megújult tárolónak sem, mely a középkonzol felett található.

capt4

A központi kijelző és a klímapanel maradt a régi, szükségtelen lett volna ezeket megpiszkálni, talán a kormány melletti, szögletes, billenőkapcsolós médiakezelőt felejtettem volna el, de úgy látszik, hogy ebből rengeteget gyártott a Renault, már a facelift előtti Daciák is ugyanezt kapták. A 7 colos, navigációval ellátott érintőképernyő osztott, és Intens felszereltségnél már jár tolatókamera és radar is, előbbi jó minőségű, pontos képet ad, utóbbi viszont időnként indokolatlanul riaszt, és elég körülményes elcsendesíteni. Ez a változat szerencsére már nem kapta meg a lyuggatott pedálszettet, valahogy nem is illett a képbe, viszont az ülések jól néznek ki, kényelmesek, és még a tartásuk sem rossz. Magasan ülünk, tehát a kilátással sincs gond, bár az első szélvédő alja némileg torzít, ez már az elődmodellben is észrevehető volt. A megvilágított, „fiókos” tároló is megmaradt, továbbá ebbe a tesztautóba már könyöklő is jutott, igaz meglehetősen hosszadalmas munka beállítani az ideális helyzetébe. A csomagtér alapból 377 literes, dupla padlós kialakítású, egészen 1.2 köbméteresig bővíthető, tehát nem csupán okosan variálható, hanem tisztességes méretű is.

capt5

A motorpalettához nem nyúltak, két benzines és két dízel erőforrás közül lehet válogatni, előbbiek közül ott a háromhengeres, 0.9 literes, 90 lovas TCe, vagy a 118 lóerős négyhengeres, turbós 1.2-es, utóbbi került a tesztalanyunkba is. Az 1.5-ös dCi-ből 90 és 110 lóerős verzió létezik, mind a benzines, mind a dízel elérhető öt- és hatsebességes kézi, valamint duplakuplungos, hatsebességes automata váltóval is. Visszatérve főhősünkhöz, az 1.2-es, 205 Nm maximális nyomatékú motor tökéletesen elegendő a hétköznapokra, mint ahogyan a hatsebességes kézi váltó is ügyesen teszi a dolgát, korábban is méltattam már ezt a konstrukciót, ezúttal sem csalódtam benne. A futóművét sem variálták át, és milyen jól tették! Eleve komfortos, ám ezúttal 16 helyett 17 colos abroncsokkal gurultunk, ezáltal még stabilabbnak érződött az egyébként elég magas Captur. Sem erősebb kanyarokban, sem mostohább útburkolatokon nem tudtam zavarba hozni, riszálásnak, rázásnak nyomát sem éreztem, az úttartás is dicséretre méltó. A 7.1 literes fogyasztásban benne volt a dugóban araszolás, autópályán suhanás, és országúton haladás is. A gyártó által megadott 5.5-ös vegyestől távol voltam, a városi 7 literhez közel, így a kettő átlagát nézve nagyjából reális az eredmény.

capt12

A leggyengébb motorral, Life felszereltséggel 3.9 millió a Captur listaára, az 1.2-es turbóssal, Intens-szinten 5.169.000 forintot kérnek el érte, a legfényűzőbb változata szintén ezzel a blokkal, de már automatával, és mindenféle díszítéssel/extrával 6.6 millióba kerül. Az első lehetőség nagyon szerény, az utolsó pedig már sok, a középút viszont járható! Talán éppen ezért ennyire népszerű a Captur, és valószínűleg a mostani ráncfelvarrás sem fog változtatni a sikerességén. Mindezek ellenére – bár ez teljességgel szubjektív nézőpont – úgy érzem, hogy a Captur kissé feleslegesen szállt be a jelenlegi trend által diktált frissítési-hullám mókuskerekébe.

A tesztlehetőségért köszönet az Autó Triplex Kft.-nek.

Cikk | fotók: Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu