MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Porsche 911 – kortalan ikon

Porsche 911 – kortalan ikon

2014. június 13.

Nem akármilyen autót tesztelhettünk az elmúlt napokban, egy 1990-es Porsche 911 került a kezeink közé. Az autó igazi kuriózum, a magyar utakon ritkán találkozni ennyire szép darabbal, ezt a járókelők elismerő pillantásai is igazolták. Ha ma csak egy autótesztet olvasol el, ez legyen az!

P1

Vannak olyan autók, melyeket míg világ a világ, csodálattal fognak emlegetni, a Porsche 911 is ebbe a szűk családba tartozik. A tesztelők csapata pár nap erejéig a stuttgarti legenda egyik patent állapotban megmaradt példányát tesztelhette (bár lehet inkább ő tesztelt minket). Az autóról tudni kell, hogy 1990-ben gurult le a gyártósorról, 10 éve hozták be külföldről, ám az elmúlt évtized alatt mit sem veszített fényéből, presztízse és ára pedig egyenesen az egekbe szökött, szinte muzeális darabnak mondható. Tesztalanyunkat 3600 köbcentis, 250 lóerős boxer erőforrás hajtja, 182.000 kilométer van benne az óra szerint.

A boxermotor varázsa egyből érezhető az indítás után, a semmihez nem fogható vad, letisztult sportautó hatás 24 év után is tökéletesen érezhető a 911-ben ülve. A farmotor magabiztosan duruzsol, az 1350 kilós vas pedig ellentmondást nem tűrően reagál a gázpedál érintésére. Háromezres fordulat felett olyan érzés keríti hatalmába a sofőrt, mintha egy rakétát indítottak volna be a Porsche hátuljában. Az ötsebességes, manuális váltó szintén szépen dolgozik, méltó a 911-es szelleméhez.

P13

Az első sokk lecsengése után megpróbáltuk összegezni a tapasztalatainkat. A 911 nagyon egyben van, vezetés közben csak az autóra koncentráltunk, semmilyen hátráltató tényező nem lépett fel, de ez nem is csoda, mert, ahogy a tulaj is leírta, néhány éve bizony elég sokat költött a 911-re. A gondoskodás nem csak motorikusan tetten érhető, hiszen a karosszéria is makulátlan állapotban van. A beltérre szintén nem lehet panasz, sehol egy szakadás, minden kapcsoló a helyén van. A jó állapot annak is köszönhető, hogy hobbi célra használja a gazdája, ami teljesen érthető, hiszen egy ilyen gép nem a bevásárlóközpont parkolójában történő várakozásra lett kitalálva, hanem az önfeledt, szabadságérzetet keltő vezetésre.

Őszintén megvallva, nehéz tiszta fejjel kiszállni ebből az autóból, olyan hatást gyakorol az emberre, amelyre kevés jármű képes. Minden túlzás nélkül: élmény volt! Köszönjük, hogy kaphattunk egy kis szeletet a Porsche 911 életérzésből!

P16

A továbbiakban a tulajdonos gondolatait olvashatjátok, azt hiszem őszinte rajongása mindent elárul az autóval kapcsolatos hozzáállásáról:

Miért vettem:

Gyerekkorom Porsche formája, mindig is szerettem volna egy ilyet! Szerintem nem véletlenül tért vissza ehhez a Porsche az elmúlt időben – egyszerűen ebben a formában nincsen hiba! Szemkápráztató és kihívóan egyedi forma.

Hogyan vettem:

Évek óta kerestem már egy jó állapotú ’90 körüli manuális 911-est, hiszen ennél a formánál utána csak csúnyábbakat csináltak már, és egyszer csak megtaláltam Őt. Próbáltam még alkudozni, de igazából amikor az előző tulaj kinyitotta a garázst és megláttam, azonnal tudtam, hogy ezt megveszem.

P8

Autóra költött forintok:

Az autó most 24 éves, 4 évvel és 10.000 kilométerrel ezelőtt teljesen felújították a motort és lefestették (kb. 1,5MFt, azóta nem kellett rá komolyabb összeget költeni. Természetesen fékbetét, gumi- és olajcsere, néha egy akkumulátor a limitált használat miatt, de egy ilyen autóval a garázsban jobb, ha úgy számol az ember, hogy folyamatosan költeni kell rá, hogy egyre szebb lehessen. Én is tervezem, hogy a belsejét még teljesen felújíttatom, mert a bézs belső jobban mutatna a feketével.

Miért jó:

Egy ilyen autó unikális! Nem szaladgál belőle sok az utakon és nem is annyira egyszerű egy igazán jó példányt szerezni belőle, mint egy új autóból – különösen ezt az évjáratot/típust nem! Ahogyan Kajári Zoli tanult kollégám mondaná: ebből a fazonból alig adtak el, mert akkor még nem volt ízlése az embereknek! :))) Ebből fakadóan nem lesz belőle sok, amikor igazán megöregszik – ez talán értéknövelő tényező, de ez nem annyira érdekel.

Lehet, hogy 20 év múlva ez az autó majd kétszer annyit fog érni, mint az akkor majd legújabb Tesla, de nem hiszem, hogy valaha megválnék tőle, mert ha valaki beül ebbe az autóba – azonnal tudja, hogy mitől különleges. Csodálatos hang, csodálatos kép, csodálatos motor…mi kellhet még?

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu