MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Polski Fiat 126p – a legbátrabb egérkamion

Polski Fiat 126p – a legbátrabb egérkamion

2016. szeptember 22.

Mindenkinek van legalább egy „kispókos” története. A szomszéd, aki négy haverjával együtt passzírozta be magát, az ismerős, aki 1.90 magas, mégis vett egyet, vagy a néni, aki semmi pénzért nem adná az ő Kispolszkiját. Rendhagyó teszt lesz a mai, egy Polski Fiattal hozott össze a sors, épp itt is volt az ideje, hogy újra találkozzunk, hiszen nagyjából 15 évvel ezelőtt ültem legutoljára a lengyel Fiatban. Mivel kisebb nem lettem az elmúlt évek alatt, a Polski pedig nem nőtt meg, ezért meglehetősen furcsán nézhettem ki az apró járgányban. Ez persze egyáltalán nem szegte kedvemet, hiszen kit érdekel, hogy pici az utastér, ha az autó hangulata óriási?

Az alig 3 méteres, 595 kilogramm önsúlyú, kétajtós kisautó 26 éves kora ellenére teljesen jól mutat, egy-két nem túl jelentős szépséghibát kivéve tényleg nagyon pöpecül fest, a küszöb rozsdamentes, az aljával azért érdemes foglalkozni, de egyértelműen látszik, hogy nem nyúzták nagyon túl.

Akaratlanul is elmosolyodtam a párducmintás üléshuzat láttán, egészen biztos vagyok benne, hogy néhány plusz lóerőt köszönhet neki tesztünk főhőse. Egyébként a fekete műbőr ülések önmagukban is jól néznek ki, állapotuk is rendben van, a nyári melegben azonban praktikus a huzat, a felforrósodott ülőlapok ugyanis hamar grillcsirkét varázsolnak az utasokból. A műszerfalon minden visszajelző működik, kapcsolók a helyükön, egyedül a váltógomb „mászik” néha el.

Hogy milyen a komfortja? Elöl valamennyire el lehet férni, sőt, nem mondanám túl kényelmetlennek sem, a hátsó üléssor azonban jóformán jelképes, mint ahogyan a csomagtartó is, amely maximum egy szekrényfióknyi holmit képes elnyelni, no meg persze a pótkereket. A fűtés nem erőssége, viszont a késő nyári idő lévén szerencsére még nem kell használni, a hasznos kis billenőablakokat már annál inkább. A méretéből adódó hátránynak van viszont egy igen előnyös oldala, ez pedig az, hogy lényegében bárhova be lehet vele férni, tökéletes neki az a parkolóhely, ami előtt mások legyintve gurulnak tovább.

Na és milyen vezetni? Egyszerűen imádni való, természetesen ez már a kulcsos indítású, a kormány apró és puha, és nem utolsósorban könnyű, nem igényel óriási erőkifejtést a mozgatása. A négysebességes váltó olyan közel található, hogy ki sem kell hozzá nyújtani a karomat, mögötte a szivató és a fűtéscsap kallantyúja található, előtte apró tárolóbox, semmi sallang. A pedálok (is) picik, a fékerőért illik megdolgozni, de ne feledjük, hogy négy dobfékről beszélünk, úgyhogy ezen nem is kell csodálkozni.

A 650 köbcentis, kéthengeres, léghűtéses farmotor parányi helyet foglal, teljesítménye 24 lóerő, mind tudjuk, hogy ez nem egy világverő szám, viszont városban kifejezetten ügyesen hasznosítja erejét a Polski. Nagyobb hőségben bevett szokás volt a motortetőt kitámasztani, erre most nem volt szükség, békésen berregett a hosszában beépített erőforrás, hangját nehezen lehetne bármivel is összetéveszteni. A teszt előtt néhány nappal ezt még nem mertem volna kijelenteni, ugyanis ki volt lyukadva a kipufogó, így hát leginkább egy repülőgépet vizionáltam, amikor meghallottam a távolban, ám azóta kapott újat, így a világ rendje is helyreállt. Ha már itt tartunk, a Kispók bizony igényli a törődést, és bár az alkatrészek általában olcsóak, és a ~6 literes fogyasztás sem fogja megenni a pénztárcát, a bütykölési kedvnek elég magasan kell lenni ahhoz, ha valaki sokáig szeretné jó kondiban tartani a lengyel kiskomát.

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu