MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Peugeot 308 SW – óriási oroszlán

Peugeot 308 SW – óriási oroszlán

2015. december 17.

Manapság egy kombi már nem csak arról szól, hogy jól megpakoljuk és elgurulunk vele A-ból B-be, nem kell többé kompromisszumokat kötni, ugyanis a 308 SW amellett, hogy óriási csomagtérrel rendelkezik, kényelmi szintje is igen magas, ráadásul dizájn szempontjából is csak dicsérhető.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A Fábián Kft-től kaptuk tesztre a 308 SW-t, a 208 után most egy nagyobb márkatársat próbálhattunk ki, csalódnunk pedig ezúttal sem kellett. Nem hiába lett tavaly a 308 az év autója, kombiváltozata is hasonlóan jól el lett találva, mind az arányait, mind a tudását nézve. Egyértelmű viszont, hogy nem pedáltaposós típusoknak találták ki, inkább azok számára lehet jó választás, akik normál tempóban szeretnek közlekedni, és a benzinkutakon sem akarják otthagyni a félhavi fizetésüket, hiszen a 308 SW igen takarékos. De nézzük meg alaposabban, hogy mit is tud a francia kombi.

A 308 SW kifejezetten tetszetős dizájnt kapott, úgy látszik, a Peugeotnál megtalálták az ideális tervezőgárdát, ugyanis mostanában egyre kellemesebb vonalvezetésű autókkal állnak elő. Ugyan az autó meglehetősen széles, mégsem óriási batárnak, hanem inkább elegánsnak hatott a 4.6 méter hosszú négykerekű. A beltér megjelenése hasonlóan jól sikerült, nyoma sem volt zsúfoltságnak, a lehető legminimalistább megoldást alkalmazták, talán már kissé sivár is lett. Az i-Cockpit szinte körülöleli a sofőrt, nyilván az volt a cél, hogy minél kevesebb műszeregységgel minél több információt tudjanak szolgáltatni, ez sikerült is, ugyanis a 9.7 colos központi egység mellett és a viszonylag magasra helyezett műszerfal kivételével kevés dolog akadt a vezetőállásban, amivel foglalkozni kellene a vezetés mellett.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Az apró kormány a kisebb modellekben nagyon jól mutat, azonban a 308 SW esetében kicsit furcsának éreztem, ráadásul a tempomat kapcsolója is elég érdekes helyre volt eldugva. A másik, amivel nehezen tudtam megbarátkozni, az a fordulatszámmérő fordított skálázása volt, ami persze nem nézne ki rosszul, de azért első blikkre szokatlan. A felszereltségről érdemes még beszélnünk, tesztautónk Active-szinttel büszkélkedhetett, ami néhány plusz extrával is kiegészült még, a metálfényért, a ködlámpáért, valamint az ülésfűtésért és a tolatóradarért külön kellene fizetni, de a szériafelszereltség is bőven elegendő lehet. A 6.070.000 forintos vételárért jár vészfékrásegítés, start-stop rendszer, programozható tempomat és sebességhatároló, elindulást segítő rendszer, valamint automata, kétzónás légkondicionáló, illetve első-hátsó elektromos ablakemelő is.

A komfortot tekintve sem lehetett okunk panaszra, állítható deréktámaszt is kaptunk, az első és a hátsó üléssoron is volt könyöktámasz, utóbbi kihajtható, pohártartókkal ellátott. Ha már a hátsó üléseknél tartunk, méreteiben rendben voltak, ám a beszállás néha nehézkes tudott lenni, az ajtónyílások nem a legnagyobbak. A fő attrakció persze a csomagtér, ami hatalmas méretű, 610 literes, és egy kis bűvészkedést követően egyből síkpadlós, 1.6 köbméteres raktérré változtatható, de ha szeretnénk, osztott üléstámlákkal is variálhatunk. Egy szó, mint száz, tesztalanyunk csomagtartója kategóriája legjobbjai közé tartozik.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hogy mi található a motorháztető alatt és hogyan viselkedik az úton a 308 SW? Az már elsőre feltűnik, hogy nem eszetlen száguldozásra, hanem inkább megfontolt haladásra lett kitalálva a 100 lovas, 1.6-os BlueHDi erőforrás. A 11.3-as százas sprint és a 186 km/órás végsebesség nem a legacélosabb, viszont fogyasztás szempontjából a lehető legjobbat hozták a ki a technológiából. A gyár által megadott 3.6 literes étvágy persze túl szép, hogy igaz legyen, de a 4.5 liter környéki vegyes fogyasztás is kellően meggyőző. A menetdinamikával nem volt gond, a hatgangos váltó is szépen tette a dolgát, a futómű néha azért zokon vette az úthibákat, cserébe a 308 SW – főleg méreteihez képest – meglehetősen stabil volt, illetve kellően erős fékekkel bírt. Kormányműve is megfelelően hangoltnak tűnt, az autó pontosan irányítható volt, ezt manőverezésnél is éreztük, nyilván nem hátrány egy ekkora autó esetében, ha el vannak találva ezek a paraméterek.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A Peugeot 308 SW ára motortól és felszereltségtől függően 5.360.000 forinttól egészen 7.685.000 forintig terjed, egy jól eleresztett modellért ki kell nyitni a pénztárcát, cserébe viszont egy elegáns, mégis minden fronton jól használható kombit kaphatunk, amiből helyzettől függően kiszállhatunk piaci kofaként, öltönyös üzletemberként, és rövidgatyás családapaként is.

A tesztautót a Peugeot Fábián biztosította, köszönjük!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu