Autó Triplex Kft.

Peugeot 308 SW teszt – óriási oroszlán

Manapság egy kombi már nem csak arról szól, hogy jól megpakoljuk és elgurulunk vele A-ból B-be, nem kell többé kompromisszumokat kötni, ugyanis a 308 SW amellett, hogy óriási csomagtérrel rendelkezik, kényelmi szintje is igen magas, ráadásul dizájn szempontjából is csak dicsérhető.

A Fábián Kft-től kaptuk tesztre a 308 SW-t, a 208 után most egy nagyobb márkatársat próbálhattunk ki, csalódnunk pedig ezúttal sem kellett. Nem hiába lett tavaly a 308 az év autója, kombiváltozata is hasonlóan jól el lett találva, mind az arányait, mind a tudását nézve. Egyértelmű viszont, hogy nem pedáltaposós típusoknak találták ki, inkább azok számára lehet jó választás, akik normál tempóban szeretnek közlekedni, és a benzinkutakon sem akarják otthagyni a félhavi fizetésüket, hiszen a 308 SW igen takarékos. De nézzük meg alaposabban, hogy mit is tud a francia kombi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A 308 SW kifejezetten tetszetős dizájnt kapott, úgy látszik, a Peugeotnál megtalálták az ideális tervezőgárdát, ugyanis mostanában egyre kellemesebb vonalvezetésű autókkal állnak elő. Ugyan az autó meglehetősen széles, mégsem óriási batárnak, hanem inkább elegánsnak hatott a 4.6 méter hosszú négykerekű. A beltér megjelenése hasonlóan jól sikerült, nyoma sem volt zsúfoltságnak, a lehető legminimalistább megoldást alkalmazták, talán már kissé sivár is lett. Az i-Cockpit szinte körülöleli a sofőrt, nyilván az volt a cél, hogy minél kevesebb műszeregységgel minél több információt tudjanak szolgáltatni, ez sikerült is, ugyanis a 9.7 colos központi egység mellett és a viszonylag magasra helyezett műszerfal kivételével kevés dolog akadt a vezetőállásban, amivel foglalkozni kellene a vezetés mellett.

Az apró kormány a kisebb modellekben nagyon jól mutat, azonban a 308 SW esetében kicsit furcsának éreztem, ráadásul a tempomat kapcsolója is elég érdekes helyre volt eldugva. A másik, amivel nehezen tudtam megbarátkozni, az a fordulatszámmérő fordított skálázása volt, ami persze nem nézne ki rosszul, de azért első blikkre szokatlan. A felszereltségről érdemes még beszélnünk, tesztautónk Active-szinttel büszkélkedhetett, ami néhány plusz extrával is kiegészült még, a metálfényért, a ködlámpáért, valamint az ülésfűtésért és a tolatóradarért külön kellene fizetni, de a szériafelszereltség is bőven elegendő lehet. A 6.070.000 forintos vételárért jár vészfékrásegítés, start-stop rendszer, programozható tempomat és sebességhatároló, elindulást segítő rendszer, valamint automata, kétzónás légkondicionáló, illetve első-hátsó elektromos ablakemelő is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A komfortot tekintve sem lehetett okunk panaszra, állítható deréktámaszt is kaptunk, az első és a hátsó üléssoron is volt könyöktámasz, utóbbi kihajtható, pohártartókkal ellátott. Ha már a hátsó üléseknél tartunk, méreteiben rendben voltak, ám a beszállás néha nehézkes tudott lenni, az ajtónyílások nem a legnagyobbak. A fő attrakció persze a csomagtér, ami hatalmas méretű, 610 literes, és egy kis bűvészkedést követően egyből síkpadlós, 1.6 köbméteres raktérré változtatható, de ha szeretnénk, osztott üléstámlákkal is variálhatunk. Egy szó, mint száz, tesztalanyunk csomagtartója kategóriája legjobbjai közé tartozik.

Hogy mi található a motorháztető alatt és hogyan viselkedik az úton a 308 SW? Az már elsőre feltűnik, hogy nem eszetlen száguldozásra, hanem inkább megfontolt haladásra lett kitalálva a 100 lovas, 1.6-os BlueHDi erőforrás. A 11.3-as százas sprint és a 186 km/órás végsebesség nem a legacélosabb, viszont fogyasztás szempontjából a lehető legjobbat hozták a ki a technológiából. A gyár által megadott 3.6 literes étvágy persze túl szép, hogy igaz legyen, de a 4.5 liter környéki vegyes fogyasztás is kellően meggyőző. A menetdinamikával nem volt gond, a hatgangos váltó is szépen tette a dolgát, a futómű néha azért zokon vette az úthibákat, cserébe a 308 SW – főleg méreteihez képest – meglehetősen stabil volt, illetve kellően erős fékekkel bírt. Kormányműve is megfelelően hangoltnak tűnt, az autó pontosan irányítható volt, ezt manőverezésnél is éreztük, nyilván nem hátrány egy ekkora autó esetében, ha el vannak találva ezek a paraméterek.

A Peugeot 308 SW ára motortól és felszereltségtől függően 5.360.000 forinttól egészen 7.685.000 forintig terjed, egy jól eleresztett modellért ki kell nyitni a pénztárcát, cserébe viszont egy elegáns, mégis minden fronton jól használható kombit kaphatunk, amiből helyzettől függően kiszállhatunk piaci kofaként, öltönyös üzletemberként, és rövidgatyás családapaként is.

A tesztautót a Peugeot Fábián biztosította, köszönjük!

Bense Róbert

Címkék

Kapcsolódó tartalmak