MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Peugeot 301 – mosolygós oroszlán

Peugeot 301 – mosolygós oroszlán

2016. június 17.

Kevés manapság az olyan autó, amelyre ránézve az emberek nem azon kezdenek el gondolkodni, hogy ki ül benne, hova megy, honnan jött, és mennyit költött a járgányra. A 301 azonban kikerüli az általánosításokat, sőt, teszi mindezt úgy, hogy közben nem marad jellegtelen, és viszonylag könnyű vele azonosulni is.

Hozzátenném gyorsan, hogy 4.2 millióért ezt már el is lehet várni, viszont ez pont az az ár, ahol még nem keressük nagyítóval a hibákat. Mondhatni a Peugeot 301 egy meglehetősen kellemes területén és árkategóriájában van a piacnak. De nézzük is a tesztalanyunkat, hiszen nem azért érkezett, hogy elemzéseket végezzünk az eladási mutatóit illetően.

pug10

A spanyolországi Vigóban gyártott 301-est még 2012. szeptemberében, a Párizsi Autószalonon mutatták meg a nagyközönségnek, majd kisvártatva megérkezett a kereskedésekbe is, tehát néhány hónap híján már 4 éve elérhető a modell. Ez a mai facelift-mániás korszakban már szép kornak számít, és a dizájnerek munkáját dicséri, hogy a szokásosnál kedvesebb külső még ma is bőven modernnek hat, és vélhetően ez még így is marad egy darabig. A barna metál szín egyébként is kifejezetten jól áll a Peugeot-nak, mint ahogy a gömbölyded formák is, az arányok is jól eltaláltak, a hátulja sem elnagyolt.

Az utastere kicsit csalóka, félúton van a kopogós és a minőségi anyagok között, ízléstelennek semmiképp nem mondható, viszont elég nehéz hova tenni, kicsit sok, ám kicsit kevés is. A végletekig leegyszerűsített, bumszli kormány helyére egy kisebb, illetve nem lecsapott sokkal jobban illett volna, a műszeregységek viszont jól néznek ki, a kapcsolók kézre állnak, a váltóbox előtt vannak az első ablakemelők billenői (hátul kurblis van), a 301-esnek jól áll ez a megoldás. Van némi zongoralakk is, egész jól kiemeli a középkonzolt, ellenben a váltókarba akár énekelni is lehetne, mert úgy néz ki, mint egy mikrofon, a 208-ban található csőrös verzió használhatóbb és jobban is néz ki. Ha már a beltérnél tartunk, a világos bézs kárpit szép (lehetne), de nem a legszerencsésebb választás, lévén 2100 kilométernyi futás után már foltos volt, akár egy Dalmata, igaz kevésbé izgalmas a fekete, de jóval tartósabb is. A helykínálat elől-hátul rendben van, kényelmesek az ülések és még tartanak is, a vezetőoldali pozíciója meglepően jól beállítható, ezt magasabb árkategóriákban sem lehet mindig elmondani. Az 506 literes csomagtartó korrektül pakolható, sőt a lecsukás okozta nehézségekről sem feledkeztek meg, épkézláb fülekkel látták el a csomagtér ajtót.

pug5

Az 1.6-os dízel erőforrás száz lóerővel bír, nem kirobbanó az 1090 kilogrammos autó dinamikája, viszont a karakterisztikája jó, így hát nem is lehet rá különösebb panasz, a hangszigetelésre viszont már annál inkább, a kelleténél sokkal jobban behallatszanak az utastérbe az oda 2016-ban már nem illő hangok. A hat liter alatti fogyasztás azonban sok mindenért kárpótol, bár a gyári értékektől ezúttal is messze voltunk, ez még így is egy szép szám. Kanyarban is jól teljesít a 301, futóművéről ugyan nem a tipikus francia komfort ugrik be először, ám az úthibákat szépen kiegyenesíti, méghozzá zokszó nélkül. Az ötgangos manuális teszi a dolgát, de tipikusan az a fajta sebességváltó, amelyik a buliban inkább a kanapén ücsörög, mintsem odamenne a puncsos tálhoz, röviden: bántóan a háttérbe szorították.

Mindent egybevetve az active felszereltséggel rendelkező 301 nem egy ötlettelen jármű, vannak furcsaságai, de használható és 4.195.000 forintért talán ennél többet – új autó fronton legalábbis – hasonló márkák esetében nem is várhat el az ember.

A tesztlehetőségért köszönet a Fábián Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu