MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Peugeot 3008 – nagykabát

Peugeot 3008 – nagykabát

2017. január 27.

Mihelyst megjelenik egy modell soron következő generációja, általában ösztönszerűen elkezdem tanulmányozni, kideríteni, hogy mely külső-belső-műszaki pontokon változtattak rajta, milyen irányba halad a típus fejlődése. Az új 3008 esetében ez a kis egészséges összehasonlítgatás felborult, és mindössze annyira voltam képes, hogy óriásira kerekedett szemekkel, nagyokat pislogva vegyem tudomásul a Peugeot metamorfózisát. A vidám tekintetű, ártatlan családi egyterűből/crossoverből ugyanis egy komollyá morcosított, űrhajó-beltérrel rendelkező SUV lett. Bármennyire is meghökkentő azonban a változás, azt kell mondjam, hogy a franciák ügyesen mentek szembe a hagyományokkal, az egész csak akkor sülhetett volna el kellemetlenül, ha az új 3008 rosszul sikerül, de nem így lett!

Tele a padlás a szabadidő-járművekkel/városi terepjáró-utánzatokkal, ezzel az állítással nem tudok vitatkozni, magam is így gondolom, ám a divat most ezt diktálja, az autóipar pedig ontja magából az SUV-kat. Ennél fogva a már sokat emlegetett telített piacon bizony villantani kell, a Peugeot ennek megfelelően vállalta a kockázatot, és úgy látszik, hogy jól tették, a kezdeti európai eladási adatok ugyanis egész korrekt számokat mutatnak. De hagyjuk is az aktuális trendeket és az értékesítési statisztikákat, nézzük, milyen tulajdonságokkal sikerült felruházni a modellt.

A 3008 karaktere külsőleg igen sok részletet vonultat fel, a lekerekített és az éles formák csapatjátéka dicsérendő, mint ahogy a műanyag és a króm/lakkozott felületek is harmóniája is jól el lett találva. Oldalnézetből remek a karosszéria dinamikája, az orra bizonyos szögekből elegáns, a hűtőrács talán lehetne némileg erőteljesebben jelen. Ami viszont részemről elvitte a bulit, az a hátsója, a tervezés során nem futottak bele abba a hibába, hogy unalmasnak hagyják a farát, helyette megkaptuk a már ismerős, de még mindig mutatós, hármas tagolású lámpatestet, valamint egy szintén kreatív harmadik ablaksort, amely felett/mögött az ezüst oldalú szárny vezeti el a formát.

Az utastérre céloztam a mai tesztünk címével, nem elég, hogy hatalmas, kényelmes, mellé még elegáns is, jól szabott, nagyon hamar otthonossá válik. Elsőre furcsának hatott  az üléssor drasztikus különválasztása, ám a „kétajtós” könyöklőről való gangolgatás kényelme más mederbe sodorta a kezdeti véleményemet. A kormányt nézegetve – kis túlzással – egyedül a márkajelzés segített, hogy gyorsan rájöjjek, melyik az alja, és melyik a teteje, nagyon érdekesen csapták le, ettől függetlenül komfortos a pozíciója és a fogása is. Egyébként ennek a miértjére is találtunk megoldást, nagyon egyszerű: így látni a teljes műszerfalat, amely igen fontos részlete a 3008 egészének. A Peugeot a kialakítást és a hozzá kapcsolódó LCD-képernyőket i-Cockpit névvel illette, a 3008 ennek is a frissített verzióját kapta meg.

Kezdjük a központi egységgel, a 12 hüvelykes digitális panel nem csupán látványos, de okosan személyre szabható, ha szeretnénk, a klasszikus körműszereket mutatja, ha úgy van kedvünk, a 3D-s navigációt is követhetjük rajta, továbbá a táblafelismerő és a sebességhatároló visszajelzései is ezen jelennek meg. Betekintési szöge jó, a napfény sem „vakítja el”, ez egyébként a középkozolon található 8 colos érintőkijelzőre is igaz, melyen a 360 fokos kamera képét is nyomon követhetjük. Ha már itt tartunk, megemlíteném a biztonsági csomagot is, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer mellett holttérfigyelőt is kapunk.

Visszatérve a középső szekcióhoz, érdekesség a kijelző alatt található, szintipop-korszakot idéző, lényeges funkciókat tömörítő gombsor is, amely – a LED-es éjszakai hangulatfénnyel karöltve – üde színfoltja a beltérnek. Az anyagminőségről is érdemes szólni, a 3008-at tisztességgel összerakták, méghozzá kellemes anyagokból, ügyelve a változatosságra. Az ülések jó tartásúak, az ajtóbelsőkre puha és strapabírónak tűnő szürke szövet került, továbbá karbon hatású betétekkel is ellátták, ez a konzol és a kesztyűtartó alatti teret is kitölti. A helykínálat remek, a második üléssor is bőséges láb- és fejtérrel rendelkezik, a csomagtartó alapból 520 literes, bővítve közel 1.5 köbméteres, igény esetén pedig még az anyósülést is szendvicsbe hajthatjuk.

A jelenlegi motorpalettát a dízelek uralják (az év második felében érkeznek többek között a háromhengeres benzines erőforrások is), tesztalanyunkat az 1.6-os, nyolcszelepes BlueHDi 120 lóerős, 300 Nm maximális nyomatékú blokkjával szerelték, mely megfelelő dinamikát ad a csökkentett súlyú, EMP2 padlólemezre épített, 1.3 tonnás Peugeotnak. A százas sprintet 11.2 másodperc alatt abszolválja a 3008, hivatalos végsebessége a katalógus szerint 189 km/óra. Külön kiemelném a pazarul sikerült hangszigetelést, kis túlzással a gördülési/szélzaj erősebben hallható az utastérben, mint a motor hangja. A hatsebességes manuális váltó kapcsolása lehetne finomabb, kicsit darabosnak érződik, ám a hosszabbra nyúlt fokozatokat szépen eltalálták. A 10.7 méteres fordulókörű Peugeot kormányműve precíz, manőverezhetősége könnyebbnek tűnik, mint ahogy azt a külsőségek alapján elképzelnénk. A futómű elöl MacPherson rendszerű, hátul csatolt lengőkaros, az autó stabilitása, kanyartartása megfelelő, viszont a hátsó felfüggesztés keménysége ront az összképen, bár ebben vélhetően a 18 colos felni keze is benne van. A fékerő ideális, jól adagolható, elöl hűtött tárcsák dolgoznak. Van még egy kifejezetten előnyös tulajdonsága a 3008-nak, amiről még nem beszéltünk, ez pedig az étvágya, vegyes fogyasztása mindössze 5.5-6 liter körül alakul, országúton akár 5 liter körül is megúszhatjuk.

Adott a kérdés, hogy mégis mennyiért lehet hozzájutni a francia SUV-hoz? A modell bevezető alapára Access-szinten 6.25 milliótól kezdődik, ezt 1.6-os, 100 lóerős dízelmotorral szerelik, a GT-ért csaknem 10.3 milliót kell fizetni, ebbe egy kétliteres, 180 lovas BlueHDI erőforrás került (illetve rettentő sok extra), a kettő között helyezkedik el tesztalanyunk, melynek ára akciósan 7.8 millió, beszámítás esetén ez az összeg még lejjebb tornázható. A 3008 árképzése elfogadható, a modell formabontó külső-belső kialakítása is jól sikerült, az autó komfortja, és praktikussága pedig kiemelkedő. A kissé különc Peugeotnak már „csupán” annyi dolga van, hogy tartósan beegerészkedje magát a szabadidőautók mezőnyének azon szegmensébe, ahol a gyártó és a vásárlók is egyaránt elégedettek lehetnek.

A tesztlehetőségért köszönet a Fábián Kft.-nek!

Bense Róbert

akcio

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu