Autó Triplex Kft.

Peugeot 208 – franciakrémes

Tipikus Peugeot, klasszikus vonalak, lezser sportosságba oltott hétköznapi elegancia, ezek a kifejezések jutottak eszembe, amikor először láttam teljes valójában a 208-ast, melyet végül elkötöttünk egy könnyed, városi-országúti tesztvezetésre.

Első ránézésre hiába tűnik a ráncfelvarrott 208-as egy finom, jól nevelt, bár kissé morcos képű báránykának, valójában egész komoly is tud lenni, ha úgy adódik a helyzet. Tesztalanyunk minden helyzetben megállta a helyét, nézzük, ez mit is jelentett a gyakorlatban.

A külsőről csak annyit, hogy örömmel konstatáltam: a 208-as hátsója még mindig tiszta 206. Igaz is, ami egyszer nagyon bevált, azon csak óvatosan szabad formálni. Az orr már jelentősebb átdolgozást kapott, főleg a hűtőrács környékén, de a ködlámpa is új körítést kapott, stílusos a külső, az egyszer már biztos. Igaz nem világraszóló változtatások ezek, de azért a Peugeotnál még mindig nagyon jól tudják, hogy hová kell nyúlni, ha frissítésre kerül a sor. Arról már nem is beszélve, hogy a 16 colos, fényesfekete, lézergravírozott könnyűfém keréktárcsa mennyire jól áll neki.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A beltér kifejezetten gusztusos, még úgy is, hogy a műanyagokon semmi extra dekor nincsen, puritán valójuk mégsem sivárságot, hanem inkább átláthatóságot sugall, kevés ujjlenyomatgyűjtő zongoralakk azért fellelhető. A műszeregységek szintén letisztultak, felesleges gomboknak nyoma sincs, a középkonzol minimalistább nem is lehetne. Az apró, csapott kormány amellett, hogy jól mutat, kényelmes is, a kilátást viszont kicsit szokni kell a magasan elhelyezkedő műszerfal miatt.

A felszereltség részét képezte a központi, 7 colos érintőkijelző, ahol az autó paramétereit állíthatjuk be, valamint a MirrorLink rendszer segítségével okostelefonunk képét is megjeleníthetjük. Elektromos ablakemelők tesztmodellünkben csak elől voltak, viszont kaptunk tempomatot és sebességhatárolót, továbbá sebességfüggő szervokormányt is. Az opciós lista pedig tele van olyan nyalánkságokkal, mint a hangulatvilágítással ellátott panorámatető, vagy a hűthető kesztyűtartó, különböző vezetéstámogató rendszerek (vészfékasszisztens, parkolóautomata), de külső és belső dizájnok közül is választhatunk, nyilván ezeket meg is kell ám fizetni.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Beszéljünk még egy kicsit a beltérről, már ami a praktikumot illeti. A vezetőülést hibátlanul ölelik körbe a kezelőszervek, ráadásul 185 centis magasságnál sem áll meg az élet, a térdnek is van elég hely. Abban persze ne reménykedjünk, hogy a hátsó üléssoron tánclépéseket gyakorolnak majd az utasok, ám el lehet azért férni itt is, mint ahogy a 285 literes alap csomagtartó is korrekt ebben a kategóriában, továbbá van osztottan dönthető hátsó üléstámla is, síkpadlós csomagtér azonban már sajnos nincs, persze ez nem is az a liga, éppen ezért simán megbocsájtjuk, annak fényében meg pláne, hogy bővítve egy köbméternyi rakodóterületet kapunk.

Az 1.2-es, 82 lóerős benzinmotor városban teljesen dinamikus, de országúton is oda lehet neki lépni, erőművet azért ne várjunk, de a kötelezőt – annál valamivel többet is – bőven hozza, sőt, a harapós hang is ad egy kis pluszt. Fogyasztása baráti, városban 6.7, országúton 4.5 liter körül alakult. Az ötsebességes manuális váltó kellemesen kapcsolható, időnként kissé nyersnek éreztem, de szokható. Futóműve könnyedén elbánt a kisebb úthibákkal, nagyobb sebességnél azonban billegősre vette a formát a 208-as. Viszont a manőverezhetősége egészen kiváló, lévén négy méter alatti kisautóról beszélünk, a feltolt hátsó szélvédő mellett azért a viszonylag nagy visszapillantók igen hasznos társak lehetnek.

Összességében a 208-as ízléses és használható kisautó benyomását keltette, felszereltségi szinttől és erőforrástól függően 3.3 és 5.1 millió forint közötti árakon lehet hozzájutni, 4 év vagy 80.000 kilométer garanciával.

A tesztautót a Peugeot Fábián biztosította, köszönjük!

Bense Róbert


Címkék

Kapcsolódó tartalmak