MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Peugeot 2008 teszt – francia allűrök

Peugeot 2008 teszt – francia allűrök

2017. május 26.

Tavaly már teszteltük a megújult modellt, melynek most egy jobban felszerelt, automata váltós kivitele jutott el hozzánk. Ezúttal leginkább arra a kérdésre kerestük a választ, hogy milyen pluszt nyújt ez a szint, illetve mellékszálként elgondolkodtunk azon is, hogy a márkán belül keresgélőknek megéri-e a drágább verzió, vagy jobban járnak, ha más Peugeot után néznek.

Előzetesen egyáltalán nem számítottam rá, hogy lesz bármiféle izgalom az újabb 2008 tesztünkben, hiszen néhány hónappal ezelőtt már közelebbről is megismerkedhettünk a felfrissített, megjelenésében a jelenlegi Peugeot-formavilághoz igazított szabadidőautóval. A külső esetében ez a megérzésem be is jött, az elemeket nézve csupán a lökhárítók ezüst-betétei, illetve az első lámpák fekete hátterei különböznek az olcsóbb változattal való összevetésben. A megjelenés ettől függetlenül még mindig tetszetős, és ha az Év Autója díjat bezsebelő 3008-at, valamint az érkező 5008-at képzeletben egymás mellé tesszük, elmondható, hogy a kistestvér vonásait is ügyesen formálták át, le sem tagadható a közeli rokonság.

Első ránézésre belül sem lehet ordító különbségeket felfedezni, de mint tudjuk, az ördög a részletekben rejlik, érdemes alaposan átvizsgálni az utasteret, ugyanis itt már vannak bőven eltérések. Induljunk az ajtóbehúzótól, mely jóval minőségibb az alsó szinteken lévő, lakkozott, egyszerű műanyagnál, bár az anyag itt is plasztik, a mintás, króm hatást keltő fogó jóval elegánsabb és modernebb hatást nyújt. Ha már itt tartunk, fájó pont, hogy kapaszkodó nem jár a 2008-hoz, sem az anyóson, sem hátul, van cserébe viszont lézergravírozott, háttérvilágítással ellátott tetőkárpit, mely kifejezetten hangulatos, bár ha valamire, hát erre nyugodtan mondhatjuk, hogy eggyel több dolog, ami bemondhatja az unalmast az évek során. De ne legyünk ennyire rosszmájúak, tényleg mutatós, ha pedig panorámatetős modellt jött volna tesztre, két oldalt található díszfénnyel találkozhattunk volna, ami szintén tetszetős.

Apró, de hatásos többlet a két műszeregységet körülölelő szegélyek világoskék LED-csíkozása, kétségtelen, a fényekkel nagyon ügyesen játszanak a franciák. Az anyaghasználat és az összeszerelési minőség is kiemelendő, az ezüstkávák, és igényesen lakkozott felületek, a középen végigfutó, karbon mintázatú műanyag, a varrással szegélyezett, érdekes kialakítású lapát-kézifékkar – mind-mind olyan részletek, mely miatt joggal dicsérhetjük a dizájnerek kreativitását. Az ülések bőr-szövet kettősével burkoltak, és bár jó a tartásuk, az ülőlapok lehetnének valamivel szélesebbek, valamint a lábtér is elég szűkösre sikerült a vezetőoldalon. Az a ritka helyzet állt elő, hogy hátul jóval kényelmesebb volt ülni, mint elöl, a korábban tesztelt változathoz képest pedig a második soron is járt az elektromos ablak. A csomagtér igen tisztességes, alapmérete 360 liter, de a hátsó üléseket pillanatok alatt – közel síkba – lehet dönteni, így pedig már 1.2 köbméterrel számolhatunk, ráadásul az apróbb holmiknak hálós és gumírozott oldalsó rekeszek is járnak.

Kanyarodjunk kicsit vissza az i-Cockpit fantázianevű, a műszerfalat és a középkonzolt magába foglaló egységhez. Tény, hogy a kialakítást szokni kell, de összességében a vezető átlátható, egyszerű felületeket kap, pontosan az ügyesen csapott, aprócska kormánykerék fölé magasodnak a körblokkok, közöttük pedig egy átgondoltabb és informatívabb kijelző kapott helyet. A központi, 7 colos érintőt remek tolatókamerával, és új rendszerrel látták el, a 3008-ból átvett menü és kezelése gördülékenyebb lett, viszont a legmagasabb szinten elvárható volna a navigáció, ami jelen esetben nem járt, bár MirrorLink funkcióval ez a hiányosság könnyedén áthidalható. Két lényeges részletet emelnék még ki a felszereltséget illetően, az egyik az Active City Brake, melynek lényege, hogy segítsen elkerülni a városi közlekedésben, kis sebességnél bekövetkező koccanásokat. A szélvédőn található, rövid hatótávolságú lézeres detektornak köszönhetően 15 km/órás tempó alatt állóra fékezi az autót a rendszer, de 30 km/órás sebesség környékén is képes megakadályozni, vagy jelentősen mérsékelni az ütközés mértékét. A másik a Grip Control, melynek forgókapcsolója az előválasztó kar mögött található, és a Standard/Hó/Terep/Homok/Kikapcsolt ESP üzemmódokat tartalmazza, ez a 100 lóerő feletti teljesítményű változatokhoz rendelhető.

Az 1.2-es, háromhengeres motornak ezúttal az erősebb, 110 lovas kivitelét próbálhattuk ki, az erejével nincs gond, az 1160 kilogrammos súlyhoz mérve jó dinamikát biztosít, sokkal fürgébb a 82 lóerős változatnál, ezt a százas sprint is bizonyítja, 9.9 másodpercével közel 3.5 szekundumot ver a gyengébb PureTech-re, az átlagfogyasztás azonban valamivel magasabb, 7 liter körül van. Az erőforrás orgánumát viszont tudnánk feledni, a reszelős-hörgős-fűnyíróhang valahogy nem összeegyeztethető az alapvetően elegáns autó képével. Ebből a zajból sajnos az utastérbe is jut, habár a külvilág hangjait szépen szűrik a szigetelések. Nem újdonság a futómű karaktere sem, némileg pattogós, feszes érzetet ad, de a 16 centis hasmagasságú 2008 kanyarstabilitása és úttartása is remek. A hatfokozatú, Aisin automata váltó szépen dolgozik, Snow és Sport mód közül választhatunk, utóbbinál gyakorlatilag annyi a mutatvány, hogy később vált el.

Bár az erősebb motor, az automata, és az Allure-szint sokat hozzáad a 2008-hoz, (a teljesen lebutított Access-hez felesleges is hasonlítgatni), az Active felszereltséghez és a gyengébb PureTech-hez képest jelentős az árkülönbség. Utóbbihoz 4 millió környékén hozzá lehet jutni, tesztalanyunk pedig 6.5 környékén mozog. Ha Peugeot-ban, és ebben az árkategóriában gondolkodunk, akkor 300-400 ezer forinttal többért már ott figyel a 3008, mely nagyobb, modernebb, erősebb, és az Év Autója hype miatt vélhetően népszerűbb is, így a cikk elején feltett kérdés alighanem eldőlt.

A tesztlehetőségért köszönet a Fábián Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu