Autó Triplex Kft.

Peugeot 2008 – kategóriájához igazítva

Szükséges volt, és nagyon jót tett a 2008-nak a megújulás, amely ugyan nem forradalmi, de facelifthez képest alapos munkát végeztek a franciák. Bár tulajdonságait és teljesítményét tekintve hagy némi kívánnivalót maga után az apró SUV, az összkép – főleg az árát tekintve – bőven pozitív.

Kifejezetten ügyesen nyúltak a 2008-hoz a dizájnerek, a három éve bemutatott, kedves, bumfordi SUV-ból egy jóval magabiztosabb kiállású autó lett, a két modellt egymás mellé téve pedig kétségtelen, hogy szükség is volt erre a ráncfelvarrásra. Valószínűleg ezt a Peugeotnál is érezték, nem alibizték el a frissítést, a karakteresebb hűtőmaszk, és az átalakított motorháztető megtette a hatását, ráadásul tesztalanyunk a lehető legmutatósabb, „Szürke Spirit” fantázianevű – számomra aranybarnára hajazó – színnel érkezett, kifejezetten szépnek hatott ebben az összeállításban. A 2008 mindössze 4.15 méter hosszú, magassága 1.55 m, utóbbinál kicsit trükköztek a franciák, hiszen a tetőn lévő domborulat nagyobbnak mutatja az autót, okos megoldás, igaz gyakorlati haszna nemigen van.

Az utastér kellemes méretű, királyi kényelmet azért ne várjunk az ülésektől, oldaltartásuk sem hibátlan, de elöl és hátul is egész jól el lehet férni, a kilátás sajnos a vastag oszlopok miatt nem a legideálisabb. Az alapból is jól pakolható 360 literes csomagtér síkpadlóssá alakítható, 1.2 köbméternyi helyet biztosítva. A beltér kialakításán nem nagyon kellett faragni, lévén még 2016-ban is simán megállja a helyét, a már megszokott, magasan lévő i-Cockpit, a kicsi, csapott, ám nem túl komfortos kormány, és a minimalista középkonzol összhangja rendben van, a kígyóbőr hatású, középen végigfutó dekorelem kellemes tapintású, de színvilága nem dobja fel a 2008-at.

Az anyagminőség kiemelendő, semmi nem ropog, vagy recseg, minden a helyén van, viszont az ajtóbehúzó kicsit idejétmúlt, az A-oszlop mellett lévő ablak aljánál található műanyagtoldat azonban teljesen értelmetlen, a „lapát”-kézifékkar pedig hiába néz ki jól, egyáltalán nem esik kézre. A 7 colos központi kijelző egész jól kezelhető, szerencsére sokat nem kell vele foglalkozni, navigáció ugyanis nincs, a bluetooth-kapcsolat viszont röccenésmentesen működik. Az Active felszereltség mellett a tesztalany automata klímával, parkolóradarral, és ülésfűtéssel is el lett látva, utóbbit értelemszerűen a nyári 35 fokban nem próbáltam.

peug1

Az 1.2-es, 82 lóerős, háromhengeres Puretech motorra tízből kilenc ember rávágná, hogy dízel, holott csak a hangja masszív a benzines erőforrásnak, mely egyébként meglepően fürge, és még a pályatempót is egész könnyedén hozza, igaz, ekkor már eléggé hörgős a 2008. A futómű keményebb, mint vártam, érezni a nagyobb úthibákat, viszont stabil az autó, magasságához képest a kanyarokban is otthonosan mozog. A kormányműve kicsit ideges, érzékenyen reagál, de a pontosságával nincs gond, a fék franciásan harapós, hamar meg lehet vele barátkozni. Ugyanez elmondható az ötsebességes manuális váltóról is, a kar kissé hosszú úton jár, ám jól kapcsolható. A gyári (vegyes) fogyasztást 4.9 literben határozták meg, ennek nem sikerült a közelébe érnem, bár városban is sokat gurultam vele, a 6.1 litert ettől függetlenül teljesen vállalhatónak tartom.

Ami hatalmas pluszpont a 2008 mellett, az az ára, hiszen beszámítással és mindenféle kedvezménnyel akár 3.680.000 forintért is hazavihető, ez azért nem az az összeg, amire lemondóan és savanyúan legyintünk. Aki hajlandó kisebb kompromisszumokat kötni, az egy jó megjelenésű, sallangoktól mentes, használható autót kap a pénzéért.

A tesztlehetőségért köszönet a Fábián Kft.-nek!

Bense Róbert

Címkék

Kapcsolódó tartalmak