MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Peugeot 2008 – kategóriájához igazítva

Peugeot 2008 – kategóriájához igazítva

2016. augusztus 12.

Szükséges volt, és nagyon jót tett a 2008-nak a megújulás, amely ugyan nem forradalmi, de facelifthez képest alapos munkát végeztek a franciák. Bár tulajdonságait és teljesítményét tekintve hagy némi kívánnivalót maga után az apró SUV, az összkép – főleg az árát tekintve – bőven pozitív.

Kifejezetten ügyesen nyúltak a 2008-hoz a dizájnerek, a három éve bemutatott, kedves, bumfordi SUV-ból egy jóval magabiztosabb kiállású autó lett, a két modellt egymás mellé téve pedig kétségtelen, hogy szükség is volt erre a ráncfelvarrásra. Valószínűleg ezt a Peugeotnál is érezték, nem alibizték el a frissítést, a karakteresebb hűtőmaszk, és az átalakított motorháztető megtette a hatását, ráadásul tesztalanyunk a lehető legmutatósabb, „Szürke Spirit” fantázianevű – számomra aranybarnára hajazó – színnel érkezett, kifejezetten szépnek hatott ebben az összeállításban. A 2008 mindössze 4.15 méter hosszú, magassága 1.55 m, utóbbinál kicsit trükköztek a franciák, hiszen a tetőn lévő domborulat nagyobbnak mutatja az autót, okos megoldás, igaz gyakorlati haszna nemigen van.

Az utastér kellemes méretű, királyi kényelmet azért ne várjunk az ülésektől, oldaltartásuk sem hibátlan, de elöl és hátul is egész jól el lehet férni, a kilátás sajnos a vastag oszlopok miatt nem a legideálisabb. Az alapból is jól pakolható 360 literes csomagtér síkpadlóssá alakítható, 1.2 köbméternyi helyet biztosítva. A beltér kialakításán nem nagyon kellett faragni, lévén még 2016-ban is simán megállja a helyét, a már megszokott, magasan lévő i-Cockpit, a kicsi, csapott, ám nem túl komfortos kormány, és a minimalista középkonzol összhangja rendben van, a kígyóbőr hatású, középen végigfutó dekorelem kellemes tapintású, de színvilága nem dobja fel a 2008-at.

Az anyagminőség kiemelendő, semmi nem ropog, vagy recseg, minden a helyén van, viszont az ajtóbehúzó kicsit idejétmúlt, az A-oszlop mellett lévő ablak aljánál található műanyagtoldat azonban teljesen értelmetlen, a „lapát”-kézifékkar pedig hiába néz ki jól, egyáltalán nem esik kézre. A 7 colos központi kijelző egész jól kezelhető, szerencsére sokat nem kell vele foglalkozni, navigáció ugyanis nincs, a bluetooth-kapcsolat viszont röccenésmentesen működik. Az Active felszereltség mellett a tesztalany automata klímával, parkolóradarral, és ülésfűtéssel is el lett látva, utóbbit értelemszerűen a nyári 35 fokban nem próbáltam.

peug1

Az 1.2-es, 82 lóerős, háromhengeres Puretech motorra tízből kilenc ember rávágná, hogy dízel, holott csak a hangja masszív a benzines erőforrásnak, mely egyébként meglepően fürge, és még a pályatempót is egész könnyedén hozza, igaz, ekkor már eléggé hörgős a 2008. A futómű keményebb, mint vártam, érezni a nagyobb úthibákat, viszont stabil az autó, magasságához képest a kanyarokban is otthonosan mozog. A kormányműve kicsit ideges, érzékenyen reagál, de a pontosságával nincs gond, a fék franciásan harapós, hamar meg lehet vele barátkozni. Ugyanez elmondható az ötsebességes manuális váltóról is, a kar kissé hosszú úton jár, ám jól kapcsolható. A gyári (vegyes) fogyasztást 4.9 literben határozták meg, ennek nem sikerült a közelébe érnem, bár városban is sokat gurultam vele, a 6.1 litert ettől függetlenül teljesen vállalhatónak tartom.

Ami hatalmas pluszpont a 2008 mellett, az az ára, hiszen beszámítással és mindenféle kedvezménnyel akár 3.680.000 forintért is hazavihető, ez azért nem az az összeg, amire lemondóan és savanyúan legyintünk. Aki hajlandó kisebb kompromisszumokat kötni, az egy jó megjelenésű, sallangoktól mentes, használható autót kap a pénzéért.

A tesztlehetőségért köszönet a Fábián Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu