MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Passzátszél a nyugati frontról – Volkswagen Passat B6

Passzátszél a nyugati frontról – Volkswagen Passat B6

2017. február 23.

Mai tesztünkben ismét egy igazán családias autóval foglalkozunk; ami eléggé erős, tágas és sokoldalú ahhoz, hogy kielégítse bárki igényét. Előnyök és hátrányok felsorolása mellett kitérünk a vezethetőségére, kezelhetőségre, de elmondjuk, kinek javasoljuk az autót, illetve mikre kell számítani javíttatás terén, aki ilyet választ. Következzen a Volkswagen Passat B6!

p13

Mint tudjuk, az ördög a részletekben rejlik, ezért először hadd említsek néhány személyes kedvencet az autóból, utána pedig kicsit jobban kitérnék a műszaki paraméterekre is.  Az első, ami engem nagyon megfogott az a régiesebb autós köznyelvben csak „buszpedálnak” nevezett gázpedál, mely mellett gondolatom szerint azért döntöttek, mert így egyszerűbb volt kialakítani a potenciométer pályát, hiszen már itt sincs mechanikus kapcsolat az ember lába és a motor között. Másik favoritom a valódi bőrrel varrott kormány, ami ma már nem feltétlenül jelent belépőt az elit autók körébe, de felettébb szimpatikus momentum. No, de elég is a szubjektív kitekintésekből, lássuk mit is rejt a B6!

Az alvázszám tízedik karaktere 8-as szám, tehát 2008-as autóról beszélünk, ami a gyártás közepéről származik, ugyanis 2005-től, egészen 2010-ig gyártottak ilyen Passatokat. A motor paramétereit ismertetve el kell mondjam, ez a modell annyiban különleges, hogy az 1.9 Bluemotion TDI motorral szerelték, ami a maga 4 hengerével és 105 lóerejével 190 km/h végsebességre képes, ám egészen kedvező, 6,2 literes városi- és 5,5 országúti fogyasztást produkál. Ez számomra meglepő volt, hiszen mégiscsak egy elég nagy autóról beszélünk; hossza közel 5 méter, szélessége pedig majdnem eléri a 2 métert, az önsúlya 1454 kg.

p14

p9

Kombi változat lévén poggyásztere bőséges, befogadóképessége alapból 565 liter, de természetesen bővíthetjük az ülések lenyitásával, majdcsak kétszer ekkora méretűre. A csomagtartó kapcsán még említést érdemel, hogy a hátsó ülés könyöklőjét úgy alakították ki, hogy azt síléc szállításakor le lehet nyitni, így az középen elfér, igaz, így hátra már csak két személy tud ülni.

A vezetőülésben ücsörögve megvan minden, amit elvárhatunk egy mai autótól; valóban minden kézre esik a vezetőnek. Egyedül egy dolog akad, ami nekem kellemetlenséget okozott a beszállást követően, mégpedig az ajtó. Az jó ötletnek bizonyult, hogy minél tágasabban nyíljon, viszont elég hosszú, így egy átlagos méretű embernek bizony erősen nyújtózkodnia kell, hogy elérje a behúzót. A beltér az autó 9 éves kora és futásteljesítménye ellenére rendben van, minimális kopások az indítógomb és a könyöklő körül találhatóak.

Most pedig induljunk el a tényleges tesztre, hiszen eddig csak ízlelgettük a technikát, most azonban meg is kóstoljuk. Itt is elhagyták már a hagyományos értelemben vett kulcsot, de néhány indítás után megszokja az ember. Elindulva tapasztaltam, hogy a gázpedál szépen, finoman dolgozik, ugyanígy a sebességváltó is, ami 5 előremeneti fokozattal rendelkezik, melyek eléggé elnyújtottak és talán ennek is köszönhető az alacsony fogyasztás. Valamint amit én előnynek könyvelnék el, hogy egy-egy fokozatban elég széles sebességtartományban tudunk mozogni, ami városban hasznunkra válhat. A kormánymű áttételezését eltalálták, jól tartható és érezhető a kapcsolat az úttal. Amit egy kis kritikával illetnék, az a fék érzékenysége, mondhatjuk azt, hogy eléggé „harapós”. Ez az a része az autónak, ami szerintem a legtöbb megszokást igényli. Ahogy a mai gépkocsikon megszokhattuk, itt is már négy darab tárcsafék lassítja járművünket, valamint elektromos rögzítőfékkel van felszerelve.

Jelen VW már túl van 262 909 km-en, e futásteljesítmény során átesett vezérlés cserén (160 000 km), ám kellett cserélni olyan tételeket is, mint például kettőstömegű lendkerék (220 000 km), illetve üzemanyag szivattyú (240 000 km), de nem kímélte tulajdonosát egy féltengely cserétől sem (230 000 km). Sok, vagy kevés ez a futásteljesítmény, amit teljesített ez az autó? Nos, ha a használtpiaci átlagot nézzük, annál valamivel kicsit több, de semmiképpen nem kimagaslóan. Vezetésén azonban mit sem érzik, hogy már kétszer átfordult a számláló, még most is stabilan fekszik az úton, nem igazán érződik rajta, hogy sokat vesztett volna eredeti “fényéből”.

p2

p3

A vélemények nagyban megoszlanak az autóról. Valaki esküszik rá, ám akadnak olyanok is, akik tartanak tőle. Személyes meglátásom, hogy akinek nagyobb utak megtételéhez van szüksége egy komfortos és megbízható autóra, az válassza nyugodtan ezt (de jól nézzen körül a piacon).  Azokat sem feltétlenül beszélném le róla, akiknek a mindennapi munkába járáshoz, vagy bevásárláshoz kell, de lehet jobb, ha még gondolkodnak kicsit a döntésen. Úgy általában a belső égésű motorok, de a dízelek kiváltképp érzékenyek a téli városi használatra, komoly problémákat okozhat, hogyha az indítás és a leállítás közötti időtartamban a motor nem éri el az üzemmeleg állapotát. Nem is kell túl sokáig így használni és elő fog jönni valamilyen hibakód, felvillan a MIL, aminek az elaltatásához bizony lehet, hogy mélyen a zsebünkbe kell nyúlni.

A használtpiacon 1.600.000 Ft-tól egészen 3.500.000 Ft-ig találunk ilyen évjáratú kombit, általában több mint 200.000 kilométer futásteljesítménnyel a hátuk mögött. Mindent összevetve számomra szimpatikus autó, ha felhasználói szemmel nézem, szakmai szempontból viszont meggondolnám a vételt, mert a költséges alkatrészárak mellett nem a legegyszerűbbek a javítási műveletek sem.

Képek / videó: Kathi Imre, Kocsis Gábor, Lajos Zsolt

Cikk: Kathi Balázs

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu