MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Opel Zafira Tourer teszt – hetes fogat

Opel Zafira Tourer teszt – hetes fogat

2017. március 16.

Ismételten egy hétszemélyes bárkával ringatóztam a hétköznapok aszfalttengerén, ezúttal a megújult Zafira Tourer fedte fel tudását, praktikumát, teljesítményét. Ha a választékot nézzük, könnyű elveszni az egyterűek világában, számos márka modelljét teszteltük az elmúlt időszakban, a Dacia Lodgy személyében a kategória olcsóbb képviselőjével is megismerkedhettünk, a Citroën Grand C4 Picasso a modern, Toyota Verso pedig a klasszikus iskolát képviselte. A felsorolásból számomra fájó hiány az Espace, ám remélhetőleg rövidesen vendégül láthatjuk, addig is pótolta az egyterű-űrt a Zafira, mely külsejét tekintve egész kellemesen frissült. A hátulján ne keressünk változásokat, az orrát viszont egyértelműen átszabták, sokkal ügyesebben képviseli szegmensének tipikus jegyeit, kevésbé „cicás”, – az egyébként remek fényminőséget biztosító –  megújult LED-es lámpatesteket és a hűtőmaszkon végigfutó króm csíkot szépen összhangba hozták, ha jóslatokba kellene bocsátkoznom, valószínűsíteném, hogy ez a dizájn az elődjénél jóval időtállóbbá fog majd érni. A méretek nem módosultak, a 4.66 méter hosszú, 1.66 magas Zafira masszív darab, de sem a megjelenését tekintve, sem a vezetési komfort szempontjából sem érződik ormótlannak.

Én lepődnék meg a legjobban, ha egy hétszemélyes külsejéről többet tudnék nektek írni, de tény, hogy nem az esztétikai ömlengés kiváltása az egyterűek célja, hanem a használhatóság bizonyítása, így hát nézzük is inkább a belteret, hiszen itt már jóval több felfedeznivaló akad. Nem mondanám túlzottan ingergazdagnak az utastér egészét, ám részleteiben azért akadnak kellemes megoldások, a narancs díszvarrások, az ülések mintázata, és az egyszerűbb formátumú kormánykerék is jól mutat, de ami talán a legfontosabb, hogy az anyagminőség nagyon rendben van, az ajtóbelsőktől kezdve a keményebb műanyag elemekig minden kellemes tapintású, jól összerakottnak hat a Zafira Tourer. Megbocsátható, és igazából érthető, hogy némi ezüst és szürke dekorfelületet kivéve túl sok cicomát nem találunk a műszercsoportok környékén, a tervezők szeme előtt vélhetően a tartósság maximalizálása lebegett, ezt pedig a megfelelő anyaghasználat segítségével akár évekkel ki lehet tolni, nehéz elképzelni, hogy ez a belső képes lesz rövid időn belül csúnyán megkopni. Bármennyire is egyszerűnek hat az utastér, az Innovation-szint azért tartogat néhány hasznos extrát, ilyen az ülés- és kormányfűtés, az esőszenzor, a távolságtartó tempomat, vagy éppen a parkolóradar, igaz utóbbi mellé még dukált volna egy kamera is. A műszerfalon kapunk információs kijelzőt, a középkonzolon pedig egy 7 colos érintőképernyő lakik, túl sok érdekességet nem hordoz magában, navigáció és kamera híján akár ki is maradhatott volna. Az Opel távfelügyeleti szolgáltatása, az OnStar azonban már ennél a modellnél is elérhetővé vált, a wifi kapcsolat, az asszisztencia és a segélykérés gyorsgombjai a középső visszapillantó előtti elemre kerültek.

Természetesen az utastér mérete és variálhatósága a Zafira Tourer legnagyobb erőssége, ennek ellenére a kesztyűtartó és az ajtózsebek meglepően aprócskára sikerültek. Ritka alkalom, de a vezetőülésben érződik a legszűkösebbnek a tér, mivel a középső egység a sofőr felé „fordul” így lábnál gyorsan fogy a hely, igaz ennek előnye, hogy az előválasztó kar hibátlanul kézre áll, illetve a könyöklő sem csupán kényszerből kapott helyet, hanem valódi kényelmet nyújt. Az anyós már teljes fizikai valójában terpeszkedhet, de a legjobb dolguk vitathatatlanul a második üléssoron utazóknak lesz, a kanapészerű fotelek mindegyike külön-külön állítható, hatalmas a lábtér, hosszúak az ülőlapok, még sötétítő rolók is járnak. Persze egyből változik a helyzet, ha a hátsó két ülést is felhajtjuk, ebben az esetben a második sor előrébb tolása nélkül semmi hely nem marad a lábaknak. Ezt a helyzetet az unokaöcskössel prezentáltam (természetesen nem menet közben, hiszen ahhoz még pici), a képből kiderül, hogy már egy 2,5 éves gyerkőcnek is túlnyúlik a lába a második sor hátlapján. Kellő ülésmozgatással azért lehet javítani a lábtér méretén, de a komfortérzet 7 üléssel már jelentős csorbákat szenved, a 152 literesre apadó csomagtartóról nem is beszélve. Öt üléssel már 710 literes poggyásztérrel gazdálkodhatunk, ha pedig csak elöl utazunk, a síkpadlós csomagteret közel 1.9 köbméteresre növelhetjük.

Mivel főhősünk nem kifejezetten légies primadonna alkat, szerény 1713 kilogrammos önsúlyához nem árt, ha párosul egy combosabb motor. Tesztalanyunkba a paletta legtetején csücsülő kétliteres, 170 lóerős CDTI ECOTEC erőforrás került, hozzá pedig egy hatsebességes automata váltót párosítottak. Erős túlzás lenne, ha azt állítanám, hogy ez a legdinamikusabb kettős, ám a Zafira Tourertől nem a nyélgázos kilövéseket, hanem a masszív haladást várjuk, és ne feledjük, egy elefánt is tud gyorsan futni! Ha ésszel kezeljük a gázpedált, és nem várunk sportautós reakciókat az Opel egyterűjétől, akkor igen kellemes útitárs lehet.

A zajszigetelés szinte hibátlan, belül semmi nem érződik abból, ahogy a kétliteres dízel minden erejével azon munkálkodik, hogy lendületesnek érezzük a haladást, a súlytalan, mégis egész pontos kormánymű miatt pedig még könnyedebbnek érződik az autó egésze. A futómű mindazonáltal lehetne valamivel finomabb, a keménységéért cserébe viszont nagyfokú stabilitást biztosít a felfüggesztés. Az átlagfogyasztás 7,1-7,3 liter környékén alakult, a kategóriát tekintve ez egy korrekt eredmény, a károsanyag-kibocsátást a BlueInjection-technológia hivatott csökkenteni.

opel2

A Zafira Tourernek van konkurenciája bőven, de az egyterűek világában nincsenek győztesek, vagy vesztesek, praktikum és árbajnokok vannak, előbbi frontján pedig egyáltalán nem áll rosszul az Opel. Míg a 7,2 milliós alapár egyáltalán nem mondható túlzónak, tesztalanyunk közel 9,6 milliós, és a teljesen felextrázott, mindenféle csomaggal ellátott, bőrös változat 10.700.000 forintos árcédulája már bőven a borsosabb kategóriába emeli a felfrissült családi autót.

A tesztautóért köszönet a Fábián Kft-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu