Autó Triplex Kft.

Opel Insignia OPC teszt – 325 ló, ha megindul

Létezik olyan, hogy családi sportautó? Hát persze!

Sőt, ki is próbálhattuk, és bizton állíthatjuk, hogy az Insignia OPC komoly élményt adhat azoknak, akik a teljesítményt és a praktikumot egyetlen autóban szeretnék megtalálni.

Nem titok, oldalunk második születésnapjára hagytuk ezt az Opel-tesztet, hiszen ha valami különleges, hát ez az autó az. Nehéz volt első ránézésre eldönteni, hogy az Insignia OPC mit is akar tőlünk valójában, nekem olyan érzésem volt, mintha a matt fekete járgány azt sugallta volna: „Ülj be, taposs rá a gázpedálra, élvezd ki a pillanatot, aztán vegyél vissza szépen és gurulj el a srácokért a suliba.” Végtelenül sokoldalú és használható autónak ismerhettük meg, amely, ha kell, félelmetes és harapós, amikor pedig úgy hozza a szükség, visszafogott és nyugodt.

insignia11

insignia3

A beltér óriási, elől királyi a helykínálat, ha pedig hátra két felnőtt ül, táncolni is tudnak, de hárman is elférnek, igaz akkor már kicsit szűkösebben. A csomagtér alapból 530 literes, ám kis híján 1.5 köbméterig bővíthető, tehát annak is ideális lehet, aki 325 lóerős autóval akar költözködni.

A hatalmas, majdnem öt méter hosszú és 1.8 tonnás Insignia OPC valószerűtlenül ugrott, ha odaléptünk neki, olyan volt, mint egy sprintelő NFL-játékos. Aki a vezetőülésben foglal helyet, az azt hiheti pár pillanatra, hogy megállíthatatlan, komolyan vigyázni kell vele, könnyen elcsavarja az ember fejét ez a gép. Persze érződik, hogy nagy az autó és hosszú a túlnyúlása, de ez egy ilyen típus, nem kell nagyon meglepődni, az biztos, hogy nem hétköznapi élményt ad.

insignia6

A hatgangos manuális váltóval ellátott Opel otthon van az aszfalton, jól hangolt futómű jellemzi, eszébe nem jutna pattogni. Azt várhatnánk, hogy egy ilyen vad négykerekű nagy étvágyú, ám ez korántsem így van, az átlagfogyasztás mindössze 11.4 liter volt, országúti tempónál ez inkább 7 liter körül alakult, városban természetesen kicsit iszákosabb. A gyári végsebesség egyébként 270 km/óra, ez teljesen hihető, a 6.2 másodperces százas sprint pedig általunk is igazolt.

Tesztalanyunkban 21.700 kilométer volt, amikor kézhez kaptuk, minden teljesen újszerűnek hatott rajta, és hihetetlenül jól állt neki a gyári fóliacsomag, a 20 colos abroncsok szintén passzoltak, belül pedig nagyszerű tartású Recaro sportülések vártak minket. Nem is kellett több, egyből megjött a kedvünk egy kis furikázáshoz, a 2.8 literes, 325 (!) lóerős, V6-os motor nem viccelt, elképesztő hangorkánban volt részünk, brutál gyorsulással párosítva.

A felszereltség külön cikkért kiáltana, de tesztünkben egy jobban ellátott példány szerepelt, szinte minden benne van, amit elbír az opciós lista, ennek köszönhetően pedig az ára is magasabb, 15 millió környékén lehet hozzájutni.

Bense Róbert

Címkék

Kapcsolódó tartalmak