Autó Triplex Kft.

Opel Corsa 1.4T teszt – közúti gokart

A Corsa tartja magát az elveihez, még mindig ügyes városi cirkáló, az 1.4-es turbómotorral pedig meglehetősen fürgén szedi a kerekeit. Akad azért pár gyengébb pontja, de összességében a pozitív tulajdonságai vannak többségben.

Hol van már a Corsa D bájos mosolya, és bumfordi vonalai? A lassan két éve bemutatott E olyan, mint egy rosszcsont kamasz, tettre készen vigyorog és minden eddiginél határozottabb elképzelései vannak arról, hogy miként kell városi vagányként viselkedni. Jellegzetes formák és élek, rövid orr, apró, íves oldalablakok, mókás, ám kevésbé kidolgozott far jellemzi, már messziről megismerni a lendületes hatást keltő kisautót.

Az Opel 1982 óta tudja a receptjét a Corsának, de úgy érzem, most jutottak el odáig, hogy a csúcsra járassák a praktikusságát. Manapság hajlamosak vagyunk haszontalan autóként tekinteni azokra a négykerekűekre, melyek nem SUV-nak, vagy családi autónak születnek, tesztalanyunk – nem meglepő módon – mindkét kategóriától elég messze áll, ettől függetlenül néhány megtermettebbnek ható modellt keresztben nyelne le.

A mindössze 4,021 méteres Corsa térérzete hibátlan, mintha egy kicsit felfújták volna belülről, hogy több legyen a hely benne. Ez a fajta helykihasználás megköveteli a beltéri elemek és kezelőszervek logikus és ergonomikus elrendezését, minden kéznél van, zsúfoltságnak azonban nyoma sincs. Az anyagminőség jó, esztétikus az összkép, egyedül a batár és nehézkesen mozgó bajuszkapcsolókkal nem barátkoztam meg, lehetne rajtuk még bőven finomítani. A bőr-szövet ülések anyaga, tartása, az ülőlapok hossza remek, kényelmes utazást biztosítanak hosszabb távokon is. Az első sor lábtere már-már szellősnek mondható, de hátul is igyekeztek kihozni a maximumot a Corsából, a süllyesztett hátlapoknak köszönhetően a térdeknek is marad hely, csupán az apró ablakok rontják kicsit az összhatást. Az alap csomagtér mérete 285 liter, magassága miatt viszont elég jól pakolható, továbbá 1.12 köbméterig bővíthető.

A Cosmo felszereltségű modell egyszerű középkonzolt kapott, érintőkijelző nincs, a rádió egysége mellett az eco-mód, valamint a parkolóradar és a központi zár gombjai kaptak helyet, alattuk a digitális légkondicionáló igényes tekerői csücsülnek. A műszerfal sincs túlbonyolítva, középen található egy információs kijelző, minden fontos tudnivaló nyomon követhető rajta. A varrott bőrkormány kellemes fogású, ráadásul szépen el lehet találni a beállítását. Ám bármennyire is kényelmes a vezetési pozíció, a holtterek az A-oszlop és a B-oszlop esetében is elég nagyok maradtak, az első és hátsó szélvédők viszont jó panorámát nyújtanak.

Kár lenne tagadni, hogy az igazi élvezetet a motorháztető alatt meglapuló 1.4-es turbómotor adja, mind a 101 lóerejével azon van, hogy vigyen némi izgalmat a hétköznapi autózgatásba. Nyilván messze van az OPC-től, de még a 150 lovas változattól is, ennek ellenére semmi szégyenkeznivalója nincs. Robbanékony, ám nem igényli az eszetlen pörgetést, a 200 Nm csúcsnyomatékú blokk tisztességesen teljesít, (a gyári végsebesség 185 km/óra), és még a fogyasztás is baráti. Az egyhetes tesztidőszak alatt természetesen a lehető legtöbb helyzetben és stílusban igyekeztem használni, de 6.2 literes átlag volt a maximum, amit a fedélzeti visszajelző mutatott. A hatsebességes manuális váltó is passzol hozzá, rögtön ráérezni a gangolásra, jól eltaláltak a fokozatok, viszont lehetne egy kicsit könnyedebb a kapcsolása. A kormánymű jellemzése nehezebb dió, alacsonyabb sebességnél pontos, kitűnő manőverezhetőséget biztosít, élvezet minden mozdulat, nagyobb tempónál azonban idegesebbé válik, veszít magabiztosságából. A futómű kemény, azt nem mondom, hogy kisimítja az úthibákat, viszont stabillá teszi az autót, a kanyarokba otthonosan esik bele a Corsa. A fékhatás is remek, intenzív, talán harapósnak is mondható, de nem indokolatlanul agresszív, jól adagolható.

A Corsa E megtestesíti a fiatalos, fürge, városi- és utazóautó ideális képét, ám ezt a képet meg is kell fizetni. A Selection felszereltségű, jóval kevésbé fickós, 70 lovas 1.2-es alapmotorral szerelt kivitel akár már 3 milliótól is elérhető, a Cosmo szint a tesztünkben szereplő motorral, akciós áron 4.386.000 forintért vihető haza.

A tesztlehetőségért köszönet a Fábián Kft.-nek!

Bense Róbert

Címkék

Kapcsolódó tartalmak