MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Opel Corsa 1.4T – közúti gokart

Opel Corsa 1.4T – közúti gokart

2016. október 7.

A Corsa tartja magát az elveihez, még mindig ügyes városi cirkáló, az 1.4-es turbómotorral pedig meglehetősen fürgén szedi a kerekeit. Akad azért pár gyengébb pontja, de összességében a pozitív tulajdonságai vannak többségben.

Hol van már a Corsa D bájos mosolya, és bumfordi vonalai? A lassan két éve bemutatott E olyan, mint egy rosszcsont kamasz, tettre készen vigyorog és minden eddiginél határozottabb elképzelései vannak arról, hogy miként kell városi vagányként viselkedni. Jellegzetes formák és élek, rövid orr, apró, íves oldalablakok, mókás, ám kevésbé kidolgozott far jellemzi, már messziről megismerni a lendületes hatást keltő kisautót.

Az Opel 1982 óta tudja a receptjét a Corsának, de úgy érzem, most jutottak el odáig, hogy a csúcsra járassák a praktikusságát. Manapság hajlamosak vagyunk haszontalan autóként tekinteni azokra a négykerekűekre, melyek nem SUV-nak, vagy családi autónak születnek, tesztalanyunk – nem meglepő módon – mindkét kategóriától elég messze áll, ettől függetlenül néhány megtermettebbnek ható modellt keresztben nyelne le.

A mindössze 4,021 méteres Corsa térérzete hibátlan, mintha egy kicsit felfújták volna belülről, hogy több legyen a hely benne. Ez a fajta helykihasználás megköveteli a beltéri elemek és kezelőszervek logikus és ergonomikus elrendezését, minden kéznél van, zsúfoltságnak azonban nyoma sincs. Az anyagminőség jó, esztétikus az összkép, egyedül a batár és nehézkesen mozgó bajuszkapcsolókkal nem barátkoztam meg, lehetne rajtuk még bőven finomítani. A bőr-szövet ülések anyaga, tartása, az ülőlapok hossza remek, kényelmes utazást biztosítanak hosszabb távokon is. Az első sor lábtere már-már szellősnek mondható, de hátul is igyekeztek kihozni a maximumot a Corsából, a süllyesztett hátlapoknak köszönhetően a térdeknek is marad hely, csupán az apró ablakok rontják kicsit az összhatást. Az alap csomagtér mérete 285 liter, magassága miatt viszont elég jól pakolható, továbbá 1.12 köbméterig bővíthető.

A Cosmo felszereltségű modell egyszerű középkonzolt kapott, érintőkijelző nincs, a rádió egysége mellett az eco-mód, valamint a parkolóradar és a központi zár gombjai kaptak helyet, alattuk a digitális légkondicionáló igényes tekerői csücsülnek. A műszerfal sincs túlbonyolítva, középen található egy információs kijelző, minden fontos tudnivaló nyomon követhető rajta. A varrott bőrkormány kellemes fogású, ráadásul szépen el lehet találni a beállítását. Ám bármennyire is kényelmes a vezetési pozíció, a holtterek az A-oszlop és a B-oszlop esetében is elég nagyok maradtak, az első és hátsó szélvédők viszont jó panorámát nyújtanak.

Kár lenne tagadni, hogy az igazi élvezetet a motorháztető alatt meglapuló 1.4-es turbómotor adja, mind a 101 lóerejével azon van, hogy vigyen némi izgalmat a hétköznapi autózgatásba. Nyilván messze van az OPC-től, de még a 150 lovas változattól is, ennek ellenére semmi szégyenkeznivalója nincs. Robbanékony, ám nem igényli az eszetlen pörgetést, a 200 Nm csúcsnyomatékú blokk tisztességesen teljesít, (a gyári végsebesség 185 km/óra), és még a fogyasztás is baráti. Az egyhetes tesztidőszak alatt természetesen a lehető legtöbb helyzetben és stílusban igyekeztem használni, de 6.2 literes átlag volt a maximum, amit a fedélzeti visszajelző mutatott. A hatsebességes manuális váltó is passzol hozzá, rögtön ráérezni a gangolásra, jól eltaláltak a fokozatok, viszont lehetne egy kicsit könnyedebb a kapcsolása. A kormánymű jellemzése nehezebb dió, alacsonyabb sebességnél pontos, kitűnő manőverezhetőséget biztosít, élvezet minden mozdulat, nagyobb tempónál azonban idegesebbé válik, veszít magabiztosságából. A futómű kemény, azt nem mondom, hogy kisimítja az úthibákat, viszont stabillá teszi az autót, a kanyarokba otthonosan esik bele a Corsa. A fékhatás is remek, intenzív, talán harapósnak is mondható, de nem indokolatlanul agresszív, jól adagolható.

A Corsa E megtestesíti a fiatalos, fürge, városi- és utazóautó ideális képét, ám ezt a képet meg is kell fizetni. A Selection felszereltségű, jóval kevésbé fickós, 70 lovas 1.2-es alapmotorral szerelt kivitel akár már 3 milliótól is elérhető, a Cosmo szint a tesztünkben szereplő motorral, akciós áron 4.386.000 forintért vihető haza.

A tesztlehetőségért köszönet a Fábián Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu