MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Opel Adam Rocks – bohókás méregzsák

Opel Adam Rocks – bohókás méregzsák

2016. május 6.

Tipikusan olyan autóhoz volt szerencsénk, mely ugyan meglepő jelenség, ám a gazdája dönti el, hogy milyen tulajdonságokkal ruházza fel. Most ne azokról beszéljünk, akik szerint egy ilyen, vagy ehhez hasonló divatjárgánynak nincs létjogosultsága, inkább azokról, akik saját habitusukhoz formálják az Adam Rocks-ot. Mert vannak olyanok, akiknek egy vicces dizájnautót jelent, másoknak morcos ugróegeret, ami apró, mégis karakán, egyesek pedig hobbijárműként tekintenek rá. Valahol a három között van az igazság, de félreértés ne essék, megértem azokat is, akik sandán és értetlenkedve nézik az Opel kisautóját. Az tény, hogy a realitás talajától el kellett rugaszkodni a teszt alatt, ám éppen ez volt benne a jó!

adam1

Sok emberrel beszélgettem az Adam-ről, különböző véleményekkel és meglátásokkal találkoztam, a reakciók skálája a meglepődöttségtől indulva a cinikus félmosolyokon keresztül az őszinte vidámságig húzódott. Ez kétségkívül kapásból jó pontot jelent, hiszen képes érzelmeket kiváltani az autó, amit – valljuk be – egyre kevesebb újkori járgány tud elérni. Találkozásunk délutánján minden komolykodástól és görcsöléstől mentesen azonban csak azon járt a fejem, hogy autózhassak egyet hátratolt vászontetővel és ne essen az eső. Ez meg is történt, és ha most nem kellene bővebben kifejtenem a dolgokat, nem is tenném, de mivel ez egy teszt és nem élménybeszámoló, ezért igyekszem több oldaláról is megközelíteni az Adam-et.

Mint egy akaratos kölyök, akinek nem mersz nemet mondani, ha csokit követel a boltban. Ez volt az első gondolatom, amikor megláttam. Amilyen apró, olyan magabiztosnak tűnik, az eleje úgy vigyorog, mintha várná a kihívásokat, hátul pedig Samurai Jack-et imitál. Komisz, mégis összepacsizol vele a nap végén, és bár beszállás közben úgy néztem ki, mint majom a köszörűkövön, mégis át tudtam érezni, hogy milyen lehet, ha valakihez igazán illik egy ilyen autó. Az idilli kép csak akkor akadt meg néha egy-egy pillanatra, mikor kitártam a hatalmas ajtaját és elkezdtem kapálózni utána, becsukásánál pedig akkorát szólt, hogy egy Vivaro is megtapsolta volna.

Az utastér hangulatos, sportos hatást kelt és nem utolsósorban minőségi anyagokból épül fel. A sárga betétek, a kerekszemű, kávé utáni, felvillanyozott szmájlira hasonlító középkonzol, a kellemes fogású kormány, a piros háttérvilágítás mind-mind képes meghozni az embernek a kedvét egy kis cél nélküli kocsikázáshoz. Persze, van menetzaj, hogyne lenne, mikor egy vászontető van a fejünk fölött, és igen, a központi rendszer sajnos nem kapott navit, bár utóbbi inkább azt az érzést erősítette bennem, hogy „nincs úti cél, csak menjünk”. Jegyezzük azért meg, hogy parkolóasszisztens mellett téli csomag is járt, ülésfűtéssel/kormányfűtéssel, a beltéri hangulatvilágítás pedig elég jól mutat esténként.  Ha eleresztjük egy pillanatra az ésszerűséget, akkor az Adam Rocks-ot nagyon lehet szeretni, egy kivételével könnyen megbocsátható hibái vannak csupán. Az az egy a sóhajnyi csomagtér (170 liter), de még arra sem lehet komolyan haragudni, mert nagyon viccesen bővíthető, a mini kalaptartót levéve, majd a mini hátsó üléseket előre döntve kapunk egy nagyjából dupla akkora helyet, ami természetesen még mindig csak egy közepesen megtömött sporttáskát képes „elnyelni”. Az első fotelek jól tartanak, el is lehet férni rajtuk, a lábtérrel sincs gond, a második üléssor nem meglepő módon jelképes, de azért kíváncsiságból behajtogattam magam, remélem nem látta a jelenetet senki.

Tesztalanyunk – Szentgotthárdon gyártott – háromhengeres, egyliteres, 116 lóerős turbós benzines erőforrással rendelkezik, mely mellé 1081 kilogrammos súly párosul. Ezen adatok fényében tehát egyáltalán nem meglepő tény, hogy oda lehet neki lépni. A hivatalos százas sprintet közel tíz másodperc alatt teljesíti, egészen pontosan 9.9 szekundum szükséges az említett tempó eléréséhez, a végsebesség pedig 196 km/óra. Hogy ez kinek, mire elég, azt mindenki döntse el maga, nálunk még ez sem kiautózható, mindenesetre az Adam egész szépen ugrik, ha mi is úgy akarjuk. A hatfokozatú manuális váltó nagyon pozitív pontja a modellnek, sokat ad hozzá a vezetési élményhez, jól kapcsolható, pontos, rövid fokozatok jellemzik. Fogyasztás terén sem érheti kritika, országúton 4.5 liter környékén eszik, városban valamivel hat fölé ugrik az étvágya, azt gondolom, nem kell külön ecsetelni, hogy erősen láb- és hangulatfüggő a pontos végeredmény.

A feszes, néha bárdolatlannak tűnő futómű alapján ki lehet jelenteni, hogy az Opel nem feltétlenül a katasztrofális magyar utakra szánja az Adam Rocks-ot, a helyzeten a 17 colos (!) abroncsok sem javítanak, nem írnám azonban az autó számlájára a dolgot, nem tehet róla, hogy kátyúról kátyúra kell bukdácsolnia. A korrekt fékhatás mellé jó manőverezhetőség párosul, irányíthatósága kifogástalan, a gyors, esetenként határozottabb kormánymozdulatokra is pontosan reagál, dinamikája is kellemesnek hat, izgalmasan fúrja be az orrát a kanyarokba, masszívan lehet tartani az íveket, igazán élvezetes dolog kacskaringósabb utakon autózni vele.

Muszáj beszélni az árról, melyet leginkább az opciós extrák (metálfény, Mondiál fekete bőr belső, 17-es Swiss Blade gyémántvágott könnyűfém keréktárcsák – cirka 580.000 forint értékben) növelnek meg. Mindennel együtt 6.842.000 forintba kerülne a főszereplőnk, amely nagyon szűk vásárlói réteget érint Magyarországon, de mint már korábban utaltam rá, az Adam Rocks-hoz egy olyan szemüveget szükséges felvenni, amivel kizárjuk a racionalitást. Azt viszont kár tagadni, hogy néha kifejezetten jól eshet egy ilyen kis méregzsákkal kiszakadni a hétköznapokból.

A tesztlehetőségért köszönet a Fábián Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu