MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Nissan Sunny B11 Coupé – napos oldal

Nissan Sunny B11 Coupé – napos oldal

2017. március 24.

Ismételten rendhagyó teszttel jelentkezünk, melynek főhőse egy régóta dédelgetett, majd beteljesült álom fizikai kivetülése, valahol félúton a ritka lelet és az OT-rendszámos autó között. Hatalmas szerencse kellett ahhoz, hogy a hosszú évekig érlelt ábránd végül kilépjen a valóságba, ahhoz meg főleg, hogy gombokért lehessen valóra váltani.

Minden megszállottnak van egy sztorija arról, hogy honnan és mikor indult a vágyakozása, ezt a szálat fel is göngyölítettük a tulaj elmondásai alapján. Közel három évtizedet kell visszaugranunk az időben, egy Fejér megyei településig vezethetőek vissza az emlékek, ahol az állatorvosnak pontosan ilyen B11 Coupéja volt, mely után természetesen mindenki megfordult. Teltek-múltak az évek, jöttek csőstől a nyugati autók, a Sunny iránt érzett vonzalom azonban mit sem veszített erejéből. Jó néhány lehetőséget követően jött a kihagyhatatlan ziccer, egy évek óta garázsban álló, 1984-es évjáratú modell személyében. Hosszú ideje árulták, így hát sokat engedtek az árából, joggal lehetett várni néhány „szőnyeg alól” felbukkanó hibát, ám a szerelő csak ennyit mondott rá az átnézése után: „ez egy időkapszula!”

sun2

A nyolcvanas évek dereka előtt gyártott japán autók hazánkban ritkaságszámba mennek, a már eleve többéves késéssel hozzánk érkező szögletes – de bizonyos pontjait nézve még mai szemmel nézve is modernnek ható – csodák nagyobbik hányadát ugyanis kegyetlenül felzabálta a rozsda, használható darabjaik pedig szétkapva várták, hogy beépüljenek a még életben lévő társaikba. Jómagam egy 1983-as, Mazda 323 GT emlékeit őrizgetem, mely sajnos az előbb említett sorsra jutott, de pont ezért is az átlagnál sokkal nagyobb lelkesedés lesz úrrá rajtam, ha meglátok egy szépen fennmaradt japán járgányt ebből a rég letűnt korból. Ezt szorozzuk most meg kettővel, hiszen be is ülhettem, és ki is próbálhattam a képeken látható Sunny-t, de ne szaladjunk ennyire előre, hiszen kívülről is érdemes vetni rá néhány pillantást, mindezek előtt viszont néhány szót megérdemel a modell története is.

A B310-es elődszériához képest korszakválasztó volt az 1981-ben bemutatott (Európában ’82-től piacra dobott), már fronthajtásos B11-es generáció megjelenése, mely akkoriban a legmodernebb Nissanként volt beharangozva. Kellett is az újítás, hiszen a Sunny annak idején nagy versenyt futott a rivális Toyota Corollával. Számos karosszériaváltozatban megjelent, a kupé mellett ferdehátú, szedán, illetve kombi is gyarapította a típuscsaládot, mely a gyártás első két évében még Datsun márkanév alatt is futott. Immár ráfordulva tesztalanyunkra, a 4,13 méter hosszú, hatalmas üvegfelületekkel rendelkező, remek formavilágú négykerekű összes oldalsó díszlécét és egy kivétellel eredeti felnikupakjait is megőrizte, ez már önmagában is értékelendő dolognak számít! Az meg főleg, hogy karcoknak, sérüléseknek nyoma sincs, a korrózió kezdeti formája pedig egyedül a bal első sárvédőelem ívénél, illetve a vezetőoldali ajtó szegleténél, és a lökhárító alatti illesztéseknél jelent meg, az összes lényegi elem, a tornyok, a küszöbök, az alváz egészen szürreális módon teljesen épek maradtak. Ne feledjük, egy 33 éves japán autóról beszélünk, gyanítom, hogy egész életében garázsban volt tartva. Kedvenc érdekességem a szinte teljes egészében egy üveglapból álló csomagtérajtó, mely amellett, hogy tökéletes kilátást garantál, még jól is mutat!

A beltérre már tényleg nem egyszerű szavakat találni, a rádió és a szőnyeg szett kivételével minden eredeti, és makulátlan! A „bundás” ajtóbelsők, az összes küszöbvédő műanyag, azok patentjai, a kárpitok, a műszerfali elemek, mind-mind úgy néznek ki, mintha csak most hozták volna ki a szalonból az autót. Nem is csoda, hiszen mindössze 83.000 kilométer került bele a hosszú évtizedek során, de így is egészen megdöbbentő, hogy a kormánykeréken még egy apró sérülés sem keletkezett, a váltószoknya pedig teljesen újnak tűnik, de az ülések is hibátlan állapotban maradtak fenn.

A műszerfal narancsszínű köregységei, és az alatta található visszajelzők minden lényeges információt mutatnak, lejjebb találjuk a hátsó ablaktörlő/fűtés billenőkapcsolóit. Az egész konzolra jellemző a katonás rend, a szögletesség harmonikus, mindennek megvan a helye! A fűtéspanel végtelenül egyszerű, egyben esztétikus is, alatta pedig ott a klasszikus zöld kvarcóra, amit a japán autókban a mai napig megtalálhatunk, ez egyébként elmondható a tankfedelet nyitó karról is, mely a vezetőülés balján található. A legkülönlegesebb azonban a kézifékkar mögötti, síneken végigfutó gombok, melyekkel a hátsó ablakokat nyithatjuk/szabályozhatjuk, zseniális megoldás! A helykínálat elöl bőséges, hátul is el lehet férni, itt tárolózsebek és ajtóbelsőbe bemélyedő tartók is járnak. A csomagtér magas peremű, benne az eredeti szőnyeggel, és minden egyes műanyag-ajtócskával, ide bizony tényleg csak utazótáskák kerülhettek.

sunbel

A mindössze 880 kilogrammos Sunny lelke egy hibátlanul ketyegő, 1.5-ös, 69 lóerős benzinmotor, mely papíron 161 km/órás végsebességet biztosít az autónak. Ebből gyorsan kiderül, hogy nem egy villámparipáról van szó, a 0-100-as sprintet hozzávetőlegesen 13,5 másodperc alatt teljesíti. Ettől függetlenül lehet vele dinamikusan közlekedni, ráadásul nem is kér sokat, nagyjából 8,5 liter üzemanyaggal beéri vegyes használat esetén. Ami viszont talán még lényegesebb, hogy a kényelmes pedálkezelés, illetve a kormánymű pontossága alapján egy komfortos vezethetőségű, jól manőverezhető jármű képe rajzolódik ki. Ezek mellé párosul a pontos ötgangos váltó, a tökéletes állapotú futómű, amely kifejezetten jó stabilitást szolgáltat. Valahol ezen tapasztalatok sűrűjében tettem fel a kérdést, hogy jó-jó, 83.000 kilométer, de mégis mennyit kellett rá költeni? Egy lyukas hűtőn, valamint egy féltengely gumiharangon és a bal első, zúgolódó kerékagycsapágyon, a hengerfej tömítés cseréjén, illetve egy biztonsági (ám utóbb kiderült, hogy indokolatlan) nyomáspróbán és síklapoláson kívül más tennivaló nem volt, ez igazán megbocsájtható hibalista a filléres vételár tekintetében.

sunmot

Visszakanyarodva a kezdő felütéséhez, ezek az autós-álmok gyakorta addig a legédesebbek, míg csupán kergetjük őket, beteljesülésükkel sok esetben rengeteg munka/anyagi kiadás szakadhat a nyakunkba, aminek akár rossz szájíz is lehet a vége. Ezért is gondolom hatalmas fogásnak ezt a Sunny-t, mert tényleg ritka hálásan adta meg gazdájának azt az élményt, amire annyira vágyott, amit olyan hosszú ideig tervezett átélni. Ennek köszönhetően lett maradéktalanul boldog ennek a történetnek a vége! Remélem, tesztalanyunk hamarosan már hivatalosan is a hazai veteránok táborát fogja erősíteni!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu