MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Nissan Qashqai teszt – nyugodt típus

Nissan Qashqai teszt – nyugodt típus

2017. október 27.

A Qashqai jól bejáratott név az óriásira duzzadt SUV-mezőnyben, a piacon töltött évtizede alatt ráadásul többnyire pozitív vélemények szegélyezték útját. A kedves, bumfordi városjáróból a Nissan a szigorodást megkövetelő trendeket figyelembe véve egy modern, extravagáns, de az ésszerűség keretein belül mozgó modellt faragott. A második széria frissítése a ciklus feléhez érkezve időszerűvé vált, az egyre sűrűsödő konkurenciát nézve pedig egyáltalán nem meglepő, hogy nem alibizték el a ráncfelvarrást, hanem tisztességes módon gondolták újra a szükséges pontokon a Qashqai-t.

qk6

Magabiztosan vigyorog nappali menetfényei alatt a Nissan egyik legsikeresebb modellje, és teszi ezt teljes joggal, hiszen a maga 2.3 milliós eladási számával Európa legnépszerűbb szabadidőautójának mondhatja magát. Érdemes egy pillanatra belegondolni, hogy mekkora felelősség lehet egy sikeres típushoz lényegében „kényszerből” hozzányúlni. Hogy miért is nevezhetjük ezt kényszernek, és miért is párosul extra nehézségekkel? A ráncfelvarrások többnyire az eladásokat hivatottak felpörgetni, de néhány szerencsés esetben (mint pl. az első generációs Qashqai-nál) nélküle is masszív növekedési pályára állhat egy slágermodell. Azonban ha hagyjuk futni a szekeret, előfordulhat, hogy a vetélytársak pár ügyes újítással megállítják ezt a szárnyalást, és egyből köddé válik a megszerzett előny. Nos, a Nissan szemlátomást ezt szerette volna megakadályozni, ám görcsös erőlködés helyett ügyes érzékkel adott hozzá néhány plusz összetevőt a bevált recepthez.

Nem kell itt égbekiáltó divathúzásokat várni, egyszerűen megduplázták, és mélyebbre húzták a V-betűt az orrán, élre pontosan hozzászabták az amúgy adaptív-rendszerű fényszórópárost, átalakították a lökhárítót, és kész is a varázslat. A far esetében szintén a lökösnél variáltak picit, illetve a lámpatestek itt is LED-esek, de értelemszerűen ide mindig kevesebb újdonság jut, talán a cápauszony-antennát említhetném még, mint – a formával egyébként harmonizáló – különlegességet.

qk3

qk5

A külső teljességgel igazodik a jelenkor igényeihez, nem akar futurisztikus lenni, nem is állna jól neki. Egyetlen dolog zavart a fronton – bár talán nem látszik kellően a képeken -, ez pedig a Nissan-logó előtti műanyag lap, és az ezüst káva alatti fekete, lakkozott felület érzékenynek tűnő mivolta, a korábbi megoldásokkal szemben ezek sérülékenyebbeknek hatnak. Ugyan nem újdonság, de jár a pont a műanyag védőelemekért, melyek masszív keretként futják körbe a Qashqai alsó részét.

Az utastér maga a nyugalom és a béke szigete, az anyaghasználat a kategóriához mérten remek, és ugyan a 3D hatású ülések a Tekna szinten nem járnak, azért a fűthető, varrott bőrbetétes megoldás is kellően elegáns, és bizony a tartással sincs gond, az elektromos állíthatóság pedig már csak hab a tortán. A kartámasz kényelmes és mély tárolót rejt, igaz az USB-csatlakozót nem feltétlenül volt a legpraktikusabb ötlet ide rejteni. Időszerű volt viszont a cseréje a kormánykeréknek, ezentúl már a csapott, varrott, kevésbé dundi, ám még mindig rengeteg gombbal ellátott változattal találkozhatunk.

q4

q5

A műszerfalon a klasszikus köregységek között egy 5 colos információs kijelző terpeszkedik, mely a részletes fogyasztási adatoktól kezdve a táblafelismerő visszajelzéséig elég sok fontos tudnivalót közvetít a sofőr felé. A középkonzol és a kétzónás légkondipanel kialakítása nem változott, az egy gombnyomásra éjszakai üzemmódba kapcsolható 7 colos érintőkijelző sem, tudása már annál inkább. Frissült a navigációs rendszer, ezen a szinten jár a 360 fokos, keresztirányú forgalmat is figyelő kamerarendszer is, továbbá ott a parkolóasszisztens, ami némileg ugyan körülményes, ám kellő gyakorlás után ha nem is gyorsan, de szépen teszi a dolgát. A biztonsági arzenálra sem lehet panasz, a 6 légzsák mellett többek között intelligens fékasszisztens, vészfékezési rendszer, sávelhagyásjelző, első-hátsó parkolóradar, holttérfigyelő, éberségfigyelő, és automata távolsági fényszóró is a rendelkezésünkre áll, felsorolni is nehéz, ide érdemes átkattintani, ha még részletesebben szeretnétek böngészni az extrák között.

Nem említettem még a helykínálatot, akár az első, akár a második sort nézzük, sem fejtérben, sem lábtérben nem szenvedünk hiányt, az utastéri tárolók megfelelőek. A csomagtartó alaphelyzetben 410 literes, amennyiben pedig a kivehető padlósort is használjuk, úgy sík felületűvé bővíthetjük a poggyászteret a támlák ledöntésével.

q9

Mostanra jutottunk el arra a pontra, amivel igazolni tudom a tesztünk címét. A négy erőforrásból álló paletta (két benzines és két dízel) legerősebb tagját szerelték alanyunkba. Az 1.6-os, 163 lóerős DIG-T maximális nyomatéka 240 Nm, végsebessége 200 km/óra, a százas sprintet pedig 8.9 másodperc alatt abszolválja. Ezek korrekt számok ugyan, de a Qashqai érezhetően nem egy sprinter, sokkal inkább a megfontolt haladás pártján áll. A turbós benzines blokk ereje valahol 2300-as fordulat környékén jön meg, de ügyelni kell a tartományra, mert hajlamosak lehetünk lomhábbnak érezni a gázreakciót, ha alacsony fordulaton padlózzuk le. A fokozatosabb, ám még lendületes sebességnövelésre sokkal jobban reagál az autó, erőtartalékok pedig bőven vannak benne. Váltásnál szintén ezt az elvet kell követnünk, gyors kuplung/váltás kombinációnál a fordulatszám egy pillanatra magasabban marad, nyugodtabb gangolásnál viszont ebből semmit nem érezni. A hatsebességes manuális váltó egyébként rendkívül pontos, a fokozatok hosszúak, nem leszünk folyamatos pakolgatásra kényszerítve. Az elöl többlengőkaros, külön stabilizátorral ellátott, hátul független többlengőkaros futómű a 19 colos felnik fényében nem a legpuhább, cserébe nagyon masszív, a 18 centis hasmagasság ellenére komolyabb oldalszélben is szépen tartja az autót. A kormánymű szintén dicséretre méltó, pontos, nincs túlszervózva, érezni vele minden mozdulatot. A gyári vegyes fogyasztás 5.8 liter, részemről a 700 kilométeres tesztidőszak alatt 6.8-7 liter körül sikerült tartanom az étvágyát, országúton 5.2 literes adat volt a legjobb eredmény.

A Qashqai ára a Tekna felszereltséggel, valamint a gyöngyház fényezéssel 8.8 millió forintra rúg, ez a jelenleg is érvényben lévő kedvezmény hatására 8.320.000 forintra mérséklődik, Nissan finanszírozás esetében pedig a téli gumikat is ajándékba adják. A 3 év/100.000 km garancia 122 ezer forint fejében plusz két évvel és 50 ezer kilométerrel bővíthető. Nem olcsó mulatság a megújult SUV, de tegyük hozzá, hogy Visia felszereltséggel 5.3 milliótól, Acenta-szinten pedig 6.5 milliótól már haza lehet vinni a frissített változatot, ezekkel az árakkal és ezzel a minőséggel pedig valószínűleg képes lesz tartani stabil pozícióját a Qashqai.

A tesztlehetőségért köszönet a Ferihegy Autó Kft.-nek!

Cikk | fotók: Bense Róbert

Videó: Kathi Imre, Kocsis Gábor, Lajos Zsolt

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu