MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Nissan Pulsar – kategóriájában jeles

Nissan Pulsar – kategóriájában jeles

2015. szeptember 4.

Hosszabb ideig ismerkedhettem a Nissan legújabb, Magyarországon nemrég megjelent üdvöskéjével, a Pulsarral. Találkozásunk ideje alatt pedig igen tapasztalatokkal gazdagodtam, hiszen felszereltségben, külső megjelenésben és árban is eltalálták a japán autót, amely az elkövetkezendőkben könnyen rést találhat magának az egyébként erősen telített piacon.

SDC13005

Régóta vártuk már a Nissan visszatérését a középkategóriás kompaktok szegmensébe, és a Pulsart jobban megismerve kijelenthető, hogy a hosszú szünet egy igen korrekt modell megjelenését eredményezte. Skoda, Renault, Fiat, Suzuki, márkák sorozata kínálja a vásárlóknak az elfogadható árú, napi használatra tökéletesen alkalmas autóikat, ezek között próbál újra helyet keresni magának a Nissan, és ha azt mondom, hogy nincs egyszerű dolga, nagyon finoman fogalmaztam. Ám a Pulsar kellemes járgány, tipikusan az a fajta, melyet könnyű megkedvelni és pillanatok alatt megtalálja vele az ember a közös hangot.

pulsar11

Bár erősen szubjektív vélemény, érzésem szerint a jelenleg piacon lévő, árban, kategóriában hasonló autók közül a Nissan Pulsar külseje az egyik legjobban sikerült. Kitűnően variálták a japánok a szögletes, valamint a gömbölyűbb formákat. Minden oldaláról modern, mégis autószerű látványt nyújt tesztalanyunk, hátulra kifejezetten illenek a sötétített ablakok, a v-alakban összefutó orr pedig nagyon gusztusosnak hat, érezhető, hogy érdemben foglalkoztak a dizájnnal. Beszállás közben azonban csalódáskeltő volt, hogy az ajtónyitó kis híján a kezemben maradt. Lötyög, szorul, éppen ezért nem is kötöttünk barátságot.

pulsar4

Viszont miután elfoglaltam a vezetőülést, egyből feltűnt a remek térérzet, illetve a műszeregységek harmóniája, ami – valljuk be – nem mindig volt a japán autók erőssége. Mind az ergonómia, mind az anyaghasználat hibátlan elegyet alkot, árkategóriájában legalábbis. A monotóniát megtörő, középen végigfutó, szálcsiszolt felület talán a Pulsar legjobban eltalált részlete, a középkonzolon lévő zongoralakk viszont sajnos már kevésbé eredeti. Jól mutat egy tévé esetében, azonban itt, ahol percenként nyomogatunk valamit, néhány pillanat alatt ordenáré ujjlenyomattengerré változik a fényes felület.

De ezen hamar átsiklottam, mivel azonnal elvonta a figyelmem a középső kartámasz és az alatta lapuló, feltűnően igényes kialakítású tároló. Néhány apróbb részlettől eltekintve teljesen elfogadható az anyagminőség. A helykínálatra sem lehet panasz, meglepő módon teljesen hátratolt első üléssel is elfértem “magam mögött”. A 385 literes csomagtér is megfelelő méretű, azonban a hátsó ülések nem síkba dönthetőek. Megjegyezném továbbá, hogy a magasra tolt farnak, és az ebből eredő apró hátsó ablaknak köszönhetően nem a legjobb a kilátás.

pulsar6

Felszereltség szempontjából egy jobban eleresztett tesztpéldányt kaptunk. Jár Start-Stop rendszer, illetve tempomat is, a multifunkciós kormány jobb oldalán lévő gombbal történő gyorsítás-lassítás is időről-időre el tud szórakoztatni, pedig már bőven nem új mutatvány. Az ülésfűtésnek a 40 fokban sok hasznát nem vettük, a kétzónás digitális klímának viszont igen, kaptunk továbbá sávtartó segédletet, illetve tolatóradart is, amit ugyan nem lehetett öt perc alatt megszokni és túlságosan kihasználni sem volt lehetőségünk, azonban utóbbi a gyűszűnyi parkolóhelyeknél bármikor hasznos lehet. A műszerfalra és a középkonzolra is jutott egy-egy digitális kijelző, előbbi leginkább a figyelmeztetésekre koncentrál, míg  a 7 colos, központi érintő többek között a navigációért felelős. Szerencsére nincs túlbonyolítva, gyorsan meg lehet vele találni a közös hangot. A bluetooth-kihangosító szintén hibátlanul hozza a kötelezőt.

pulsar5

Az 1.2-es DIG-T benzinmotoros változat kellően dinamikus, akár városban, akár országúton használjuk. Abszolút ügyesen ugrik az amúgy 115 lóerős, turbós gép, ellenben a motorhanggal annyira nem voltam megbékélve, a zajszigeteléssel még bíbelődhettek volna egy kicsit, a pedálkezelés ellenben tökéletes. Mint ahogy a futómű hangolása is, elől MacPherson, hátul csatolt lengőkaros megoldást alkalmaztak, az úthibákat egyáltalán nem lehet érzékelni, pedig megkóstolt néhány kátyút a Pulsar. A start-stop rendszer gyorsan és zökkenőmentesen teszi a dolgát, a hatgangos váltó azonban kissé darabos, a kettes minden igyekezetem ellenére is makacskodott, és a műszerfali visszajelző is állandóan a felváltással vegzált, megjegyzem alaptalanul. Az elektromos szervokormányról azonban csak áradozni lehet, annyira emberi és jól eltalált, hogy simán megvett vele. Pont kellően puha, mégis “engedi” érezni az autót, a kormány tökéletes pontossággal reagál a mozdulatokra, kanyarokban is kezesbárány a Pulsar, élvezet vele a manőverezés. A végére hagytam a fogyasztást, városban 6 liter feletti adatokra számíthatunk, országúton 5 körül tartható az étvágya, nem fogja elfogyasztani a pénztárca tartalmát.

SDC13018

Tesztünk alanya számos fronton ideális autónak mondható, igazán megkedveltem, ha kell városi bevásárlóautóként, vagy családi szaladgálósként is helyt áll, hétköznapi helyzetekben nemigen lehet zavarba hozni. A Nissan igyekezete a részleteken is tetten érhető volt. Bár erős mezőnybe csöppent bele a Pulsar, minden esélye megvan arra, hogy – többek között 4,5 milliós kezdőárának köszönhetően – a kategóriatársak méltó ellenfele legyen.

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu