MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Nissan Juke teszt – a fele se tréfa

Nissan Juke teszt – a fele se tréfa

2017. december 22.

Az egész úgy indult, hogy egy Micrát kötünk el, de aztán valamiért a Juke forgalmija és kulcsa került elénk, mi pedig újabb papírmunka és szervezkedés helyett inkább elhoztuk, mert hát ki tudja, hogy meddig van még esélyünk szinte nullkilométeresként megismerkedni vele. Hogy miért ezzel a „drámai” felütéssel kezdtem? Nem titok, hogy ez a teszt akár már egy 7 éves használtautóról is szólhatna, és való igaz, hogy ennél a pontnál kicsit túlzok, mert 2014-ben volt egy facelift, de akkor is, a mai trendek mellett ez így is egy „utolsó pillanatos” lehetőség volt. Egy másodpercig sem bánkódtam, hogy az elmúlt években már mindenki, mindenféle verziót végigtesztelt, hiszen a fejem fölötti kérdőjel leginkább arra vonatkozott, hogy érdemes-e még a Juke-ot választani, és ha igen, akkor miért? A válasz első felét gyorsan lelövöm: érdemes, a másodikat inkább kifejtem!

Jelenleg az SUV-Crossover korszak sokszorosan mutálódott, ám még mindig virágzó korszakát éljük. A Nissan Juke ennek volt az egyik úttörője, és bár a 2010-es genfi bemutató már nagyon messzinek tűnik, a recept még mindig működik. Az a furcsa az egészben, hogy maga a Nissan sem számított ekkora sikerre, hiszen az elején ezerpárszáz havi eladással kalkuláltak Japánban, erre a Juke szépen megtízszerezte ezt az elképzelést, így aztán az sem volt meglepő, hogy a ráncfelvarrást követő évben csak Európában már több, mint félmillió szaladgált belőle. Ugyan kategóriájában azóta elképesztő méretűvé duzzadt a választék, még mindig jól tartja magát a különös formavilágú Nissan, a hazai, házon belüli versenyben pedig a Qashqai és az X-Trail mögött a harmadik helyen táborozik, nem rossz ez egy korosodó konstrukciótól!

Főleg annak fényében nem, hogy a megjelenése évről-évre parázs vitákat szít az autókedvelők körében, mert míg egyesek extravagánsnak és mókásnak látják, mások egyszerűen nem tudják hova tenni a Juke-ot. Én tényleg mindenkit megértek, azt viszont kár lenne tagadni, hogy ez a kis kétéltű-imitáció legalább visz valami színt a hétköznapok autós egyendömpingjébe. A bordó-fekete színkombináció teljesen rendben van, a 18 colos felniket pedig legszívesebben megtartottam volna. Azt is kár tagadnom, hogy minden egyes alkalommal, amikor szemből közelítettem a tesztautóhoz, valami bárgyú mosoly ülhetett ki az arcomra, azt hiszem, az ilyen járgányokat hívjuk jelenségnek. A dizájnt tekintve olyasmi a Juke, mint egy fél emelettel feljebb költözött, napon megolvadt CHR. A hátsó ajtó rejtett kilincse, de a kipufogó fölötti, lyuggatott műanyagelem is japán sajátosság, utóbbiba pont az új Civicnél futottam bele. Érdekesség továbbá a nappali menetfény, valamint az országúti fényszóró különválasztása, illetve a tetőlemez furcsa kialakítása is, ami egy elég szokatlan szélvédőt eredményezett. Az igazi vagányság mégis az oldalsó körvonalában van, nézzétek csak meg, hogy milyen jó kiállást ad a magas kialakítás.

Belül sem kevésbé meghökkentő a Juke, már a belső kilincsen jót szórakoztam, ami pedig egyből feltűnt, hogy itt minden kerek! Nincs csapott kormány, mint a legújabb Nissanokban, nincsenek szigorúra faragott beltéri elemek, viszont minden gömbölyű, durbincs, még a vészvillogó is nyomkodásra késztet, hogy imádhatják ezt az autót a gyerekek. Az utastérben a bordó (a Nissan szerint „Detroit piros”), a fekete, és a kályhaezüst váltogatja egymást, az összkép kicsit talán már idejétmúlt, de korántsem bazári, az anyaghasználat kifogástalan. Helykínálat szempontjából azonban vegyesek az érzéseim, mert míg az első soron nem csupán a kilátás, de a lábtér, és maga a vezetői környezet is jó, addig a hátsó üléseken mind a lábtér, mind a fejtér elég szűkösre sikerült, és ezen az apró, sötétített oldalablakok sem segítenek. A csomagtérre viszont egy szavunk nem lehet, alapból 354 literes, duplapadlós kialakítással pedig síkba is dönthetőek a háttámlák, így közel 1.2 köbméterrel számolhatunk.

Tesztautónk N-Connecta felszereltségi szintje biztonsági és kényelmi szempontból is egész erős, az elsők mellett függöny- és oldallégzsákok is járnak, utóbbiak egyébként már az alap, azaz a Visia listájában is szerepelnek. Alkonyat és esőérzékelővel is ellátták a Juke-ot, és a nyomógombos indítás sem maradt ki. Azonban az úgynevezett „Biztonsági Pajzs” (holttérfigyelő, sávelhagyási-segédlet, mozgó tárgyak érzékelése) opciós, mint ahogy a 360 fokos parkolókamera is, a Tekna felszereltségbe ezek már mind beletartoznak. Az 5.8 colos érintőképernyő mai szemmel már aprócskának tűnhet, viszont mindent tud, amit nagyobb társai, többek között a tolatókamera és a navigáció is a részét képezi. Ami azonban számomra sokkal érdekesebb megoldás volt, az a dinamikus üzemmódvezérlő és a klímapanel közös albérlete, melynek beállításai egy kisebb, klasszikusan japánautós kijelzőn követhető nyomon. Az pedig külön tetszetős, hogy attól függően, hogy mely funkciójában kívánjuk használni, váltásnál az oldalsó gombsorok is más-más háttérvilágítást/feliratot kapnak! Hiába, egy ilyen jellegű autóba kell is egy kis varázslat.

A motorpalettán pont középen vagyunk az 1.6-os, 117 lóerős benzinessel, az alap 1.6-os 94 lóerős, míg a DIG-T 190 paripával büszkélkedhet, igaz a jolly jokert, vagyis a Nismo RS kivitelt még nem említettem, de a 218 lovas, 280 Nm csúcsnyomatékú méregzsák vélhetően kevés hazai Juke-ban ketyeg. Visszatérve a tesztelt erőforráshoz, normál módban elég messze van a pörgőstől, ebben persze az Xtronic CVT váltó keze is benne van. A 11.5 másodperces százas gyorsulás érezteti, hogy nem sprinterrel van dolgunk, mint ahogyan a 170 km/órás végsebesség is ezt sejteti. Sportba váltva azonban már egyből virgoncabb karakterűvé válik az autó, és még a fogyasztása sem ugrik meg túlzottan, 7.3 litert mutatott vegyes használatban a műszerfali információs kijelző. A futómű kifejezetten feszes, magabiztos, stabilitási bizonytalanságokat nem okoz a magas felépítés, ellenben az úthibákat azért bőven meg lehet érezni a nagy papucsok miatt. Manőverezhetőségére leginkább az agilis kifejezést illik, a Juke mozgékony, partnerként pedig ott a kormánymű precizitása, mely a túlszervózás tüneteit sem produkálja, jól eltalálták a rásegítést. Normál használat mellett (értsd: nem padlógázon bőgetjük, kiakasztva a skálát) korrekt vezetési élményt biztosít, ám aki tüzesebbre vágyik, annak sem kell messzire menni, pont az előbbiekben említett erőforrások miatt.

A Nissan Juke mindent egybevetve egy bohókás és szokatlanul megosztó egyéniség, mely – jóllehet a neve egyetlen betűre van a vicc szó angol megfelelőjétől – nem érdemtelenül kaparta ki magának a gesztenyét. A generációváltás azonban lassan időszerűvé válik, a kialakult képet pedig úgy kell megújítani, hogy a már megszokott jellemzők is megmaradjanak. Nem lesz egyszerű feladat, de ha a jelenlegi szériát, valamint annak ár-érték arányát vesszük alapul, akkor nem lehet gond. A Juke ugyanis listaár szerint 4.2 millió forinttól kezdődik, de a tesztmodell 5.5 milliós ára sem riasztó. A Nismo kivitel persze már csak inkább a megszállottaknak ajánlott a maga (akciós) 7.8-as árcédulájával.

A tesztlehetőségért köszönet a Ferihegy Autó Kft.-nek!

Cikk | fotók: Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu