MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Mitsubishi Sigma – ragadozó

Mitsubishi Sigma – ragadozó

2016. december 31.

Cikáztak a gondolatok és a kérdőjelek a fejemben, mikor megtudtam, hogy egy Sigmát fogok tesztelni. Kissrác koromban a Lancert választottam a Colin McRae Rally 2-ben, az ablakon kinézve pedig galambok helyett inkább a Galantokat fürkésztem, egyszerűen nem tudtam betelni a kilencvenes évek Mitsubishieinek formavilágával, robusztus megjelenésükkel. Éppen ezért roppant módon bánt, hogy már csak nagyon kevés szép példányt látni, a korszak Mitsujainak többségét ugyanis szétbohóckodták, vagy addig használták, amíg már csak horror összegekből lehetett volna talpra állítani.

Egy ideje már Sigmát is csak egy szerelőműhely falán megsárgult poszteren láttam, az olajos ujjlenyomatokkal tarkított kép olyan volt, mint egy megfakult emlékmű, mely a dinoszaurusz-sorsra jutott autók előtt tiszteleg. A kihalás azonban nem jelenti azt, hogy nem maradt néhány jó állapotban megmaradt lelet az utókornak, melyekből sikeresen következtethetünk arra, hogy milyen érzés is volt beülni egy ilyen autóba, és megtapasztalni annak minden finomságát. Ennél a pontnál kérnék elnézést az elfogult szóvirágokért, de erről a négykerekűről egyszerűen nem lehet érzelemmentesen írni, a Sigmát át kell élni, különben nincs értelme birtokolni, de még a közelébe menni sem. Kell egyfajta egészséges őrültség és kincstári optimizmus ahhoz, hogy egy ilyen vasra rábökjünk „Márpedig ez nekem kell!” felkiáltással, és hatalmas szerencse is szükségeltetik, hogy egy korrekt darabot kifogjunk. Tesztalanyunk pont ebbe a már szinte nem is létező határsávba tartozik.

sig11

Már a parkolóházban utána fordulnak, kétségtelen, hogy egy igazi jelenség a Sigma, csak nézzetek végig a hátulján, az oldalán, az orrán, autó formája van! Hamisíthatatlan élek, szigorú orr, ebédlőasztal méretű motorháztető, gyári felnik, és az a pazar olajzöld metálfény, ezzel a remek kiállású vassal bizony még mindig lehet egy tisztességeset villantani. A harmadik tulajdonosát fogyasztja, nem vándorolt kézről-kézre a Mitsu, ez meg is látszik rajta, nem mondom, akad azért 1-2 apróbb plezúr, elvégre egy 20 éves autóról beszélünk, ennyi bele kell, hogy férjen. Rozsdának nyoma sincs, egyrészt ez a modell a Galanttal ellentétben sokkal jobb felületkezelést kapott annak idején, másrészt gyanús, hogy élete jelentős hányadát garázsban töltötte.

Az utastér szintén meghazudtolja korát, az akkori japán autókban oly jellemző szürke kárpit 304.000 kilométer után sincs kiszakadva, a fotelek tömése még most is rendben van, jó a tartásuk, és királyi kényelmet biztosítanak. A kormány és a váltógomb bőröztetve lett, rá is fért, viszont minden a helyén van, a faberakások (az ajtóbelsőn is), a könyöklő, a tetőkárpit, minden! Felszereltségét egy mai autó is megirigyelhetné, elektromos ablakok/tükrök/ülések (!), utasoldali légzsák, tempomat, napfénytető, és persze az elmaradhatatlan középkonzoli kvarcóra. A kedvencem viszont a digitális klíma tökéletesen működő panelja, ami a gyerekeknek a tamagochi és a tetris volt akkoriban, az a felnőtteknek a Sigma légkondijának kijelzője lehetett, fantasztikus! A helykínálat átlagon felüli, bár kívülről nagyobbnak gondolná az ember, az egyáltalán nem baj, hogy nem veszünk el a térben, a csomagtér 420 literes, az összes létező pakkot probléma nélkül nyeli el.

sig3

Amikor feljön a szó a fenntarthatóságról, az emberek többsége sóhajt egyet, majd a pénztárcagyilkos javítások réme gombócként kezdi szorongatni a torkukat. Erre mit csinál tesztünk főhősének gazdája? Rávágja, hogy „Ha meg tudod tankolni, fenn is tudod tartani!” – lám, így lehet azt a bizonyos gombócot lekvárral és porcukorral tálalni, majd jóízűen felfalni a tányérral és a villával együtt! Az év hátralévő részében vitatkozhatnánk azon, hogy mi és mennyibe kerül, megéri-e foglalkozni egy korosodó Mitsubishivel, csak éppen értelme nincsen. Ha egy ilyen járgány jó karban van, akkor a végtelenségig teszi a dolgát, ha elhanyagoljuk, akkor viszont számíthatunk zsebbenyúlósabb dolgokra, ez az állítás nyilván sok autóra ráhúzható.

Ami hátrány lehet, az az alkatrész-ellátottság – jelen Sigmának (az elöl hűtött) féktárcsáit/betétjeit és a lengéscsillapítóit kellett cserélni, továbbá a futóműve is felújításra szorult -, valamint a fogyasztás, huncutabb lábbal 12 litert simán beszippant a japán masina. Ami előny: minden egyes kilométert élvezel benne! A motortérben egy háromliteres V6-os csücsül a trónján, a 6G72-es blokk megbízható, erős, mégis megfontolt, és hát az a hang, szinte megbabonázza a sofőrt, a talpamtól a fejem búbjáig beleborzongtam, mikor igazán megindult alattam. Székesfehérvárra tartva, pályatempónál éreztem, hogy ebben a 205 lóerős motorban bizony igen komoly tartalékok lakoznak. A közel 1.5 tonnás monstrum jól lép, légies könnyedséggel szedi a kerekeit, megvan a maga jellegzetes dinamikája, ráadásul az úttartása kiváló, semmi nem zökkenti ki a stabilitásából. Az ötsebességes váltó korához képest frissnek és pontosnak érződik, a hangolása ideális, viszonylag hosszú fokozatok jellemzik, de minek is annyira kapkodni a gangolgatással a nagy vonulás közepette, nem igaz?

sig7

Nem mondanám senkinek, hogy vadásszon magának egy Sigmát, mert ez a történet nem ilyen egyszerű, érzed, ha kell, és abban a pillanatban el is köszönsz a racionális gondolatoktól, hogy átadd magad az élvezeteknek, vagy éppen a problémahalmazoknak, összességében pedig egy nagy kalandnak, hiszen egy ilyen ritka batárról egészen biztos, hogy még az unokáidnak is mesélni fogsz, pont, ahogy a dinoszauruszokról.

Megragadnám az alkalmat, hogy a tesztelok.hu csapatának nevében megköszönjem az egész éves figyelmeteket, szeressétek továbbra is az autókat, kövessetek minket, igyekszünk 2017-ben is érdekes tesztekkel/cikkekkel készülni!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu