MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Mindenki kombija – Toyota Auris Touring Sports

Mindenki kombija – Toyota Auris Touring Sports

2016. szeptember 23.

Nem is volt olyan rég, amikor egy autó még hipermodern kütyüjeivel tűnt ki a sorból, ma viszont, amikor már jóformán a középkategória felsőbb szintjein is guruló számítógépeknek tűnnek az új járművek, egyre inkább újra a figyelem középpontjába kerülnek a mindenféle sallang nélkül használható modellek.

Az Auris Touring Sports is egy ilyen autó, hiszen „klasszikus” tulajdonságaival próbálja megfogni vásárlóközönségét, mely egyébként nem egy szűk réteg, tehát simán van helye a piacon a Toyota kombijának. Az első mondatom kicsit „régen minden jobb volt” hatást kelthet, pedig higgyétek el, nem ez volt vele a célom. Mindössze arra akartam rávilágítani, hogy néhány éve még arra csodálkoztunk rá, hogy érintőképernyő van az autóban, most pedig arra, ha a kilencvenes évekből találkozunk még logikus, egyszerű megoldásokkal, erre a teszt későbbi soraiban még visszatérek.

A Touring Sports praktikussága szerencsére nem fullad unalomba, hiszen a dizájn modern és kreatív, a kombi jelleg pedig még inkább kihangsúlyozza az Auris egyébként is tetszetős formáit. Alacsony, mintha egy kicsit „ráléptek” volna, de pont ez adja meg a dinamikáját és ívét a karosszériának. A néhány milliméter híján 4.6 méter hosszú autó esetében finom, és természetesen kellően japános élekkel találkozhatunk, részleteiben sem érződik soknak a formavilága.

A beltér a kategóriához mérten rendben van, az első soron van bőven hely, a hátsónál már szükség van némi okoskodásra a kellemes pozíciók eléréséhez, illetve az ülések is tarthatnának egy kicsit jobban. A kilátás a hosszú orr ellenére megfelelő, tolatásnál jól jön a kamera, de egyébként meglepően hamar össze lehet barátkozni az autó méreteivel. Főleg, ha a csomagtartót nézzük, amely alapból 530 literes, és 1.65 köbméterig bővíthető, több mint elegendő a tágas rakodótér. A hasznos információs kijelzővel is ellátott műszerfal és a középkonzol nem öleli körül a sofőrt, egy „tömbből” faragták ki, ezáltal is erősítve a térérzetet, egyszerű formák, kevés gomb, mókásan tekergethető szellőzőrostélyok, ám kissé egyhangú színvilág jellemzi, azonban minőségi az anyaghasználat, ezt bizony hosszú távú használatra tervezték.

A 7 colos központi érintőpanel egyszerű, funkcióit hibátlanul ellátja, navigáció ehhez a modellhez nem jár. Alatta a légkondicionáló digitális kijelzője található, a billenős kapcsolóknál pedig jobbat nem is választhatott volna a Toyota. A csúsztatható könyöktámasz kényelmesen beállítható, fedele alatt korrekt méretű tároló kapott helyet. Visszatérve a korábban emlegetett logikus, ámde egyszerű megoldásokhoz, öröm látni, hogy a tanksapkát még mindig a vezetőülés melletti kallantyúval lehet nyitni, és azt is, hogy a belső zárak is a klasszikusak maradtak. Ezekkel már hosszú évtizedek óta lehet találkozni a Toyotáknál, de ami jó és bevált, azon minek is változtatnának?

Tesztalanyunkat 1.2 literes, 116 lóerős turbómotorral látták el, az 1365 kilogramm önsúlyú Touring Sports nem egy erőmű, de nem is arra találták ki, hogy ész nélkül száguldozzanak vele, a pályatempót ideálisan, sőt mi több, egész halkan hozza. A hatsebességes manuális sebességváltó rövid úton jár, fokozatait nagyon jól eltalálták, ám lehetne valamivel könnyebb kapcsolású. A futómű pont annyira kemény, amennyire szükséges, a kormánymű pedig precíz irányíthatóságot biztosít, az autó méreteihez képest stabil, kanyarban is komfortosan mozog. A fék szintén japános, kényelmesen nyúlós, nem harap durván, nagyon szépen lehet adagolni az erejét. A fogyasztás is kifejezetten jó pontja az Auris kombijának, a 6.1-6.3 között mozgó átlag teljesen barátságos adat.

A Toyota Auris Touring Sports nincs túlbonyolítva, hús-vér autó, a mindennapokban tökéletesen használható, és általánosságban elmondható róla, hogy a megfizethető kategóriába tartozik. Tesztünkben egy Active Trend felszereltségű modell szerepelt, melyhez 3 év vagy 100.000 kilométeres garancia jár, az ár pedig 6.280.000 forint. Az alapváltozat 1.33-as, 99 lóerős Dual VVT-i erőforrással, Start-szinten befér 4.5 millió forint alá.

A tesztlehetőségért köszönet a Linartech Autó Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu