Autó Triplex Kft.

Mercedes-Benz CLK 320 AMG – tákoltan is csodás

Tesztalanyunk életének tíz éve alatt sok kalandot átélt, a jobbkormányos luxusautóból számkivetett lett, bal eleje összetört, majd némi sufnikozmetika után magyar gazdához került. Most ismét Mercedeshez méltó életet él, reméljük ez még sokáig így is marad.

Akinek egyszer már volt Mercedese, az nem is akar többet más autót. Nem feltétlenül a márkahűségnek köszönhető és nem is a kényelem miatt nehéz váltani, az autó lelke az oka. Tegye fel a kezét, aki megvenne egy törött, de összetoldozott CLK-t, amely jobbkormányos és háromliteres motorja van. Senki? Pedig nem is biztos, hogy halott az ötlet, hiszen a CLK 320 magyar tulajdonosa pont egy ilyen autót vásárolt, tapasztalatait pedig megosztotta velünk is.

unnamed-12

Járművet venni bátor dolog, főleg külhonban, ráadásul olyat, ami rongálódott is. Történetünk főhőse azonban úgy látszik, szereti a kihívásokat, ugyanis a kedvező árú kupék veszélyes terepén kezdett el keresgélni. Hamarosan talált is egy 2004-es 320 CLK AMG-kiadást, amely mindössze 3500 fontba (nagyjából 1.300.000 forintba) került, és csupán 49379 mérföld volt benne. Egyetlen egy bibi volt vele, mégpedig az, hogy megtörték a bal elejét és a javítását finoman szólva sem szakszerű módon oldották meg. Ez azonban nem tántorította el leendő gazdáját, már úgy ment oda, hogy tudott róla, mint ahogy arról is, hogy egy ilyen típusért legalább 1500-2000 fonttal többet kellene fizetni, ha sérülésmentes lenne. Az eset azonban szerencsére sem motorikusan, sem szerkezetileg nem viselte meg a 320 CLK-t.

unnamed (2)

A tíz éves Mercedest 3200 köbcentis, 215 lóerős V6-os motor hajtja, amely elég meggyőzően reagál a gázpedál érintésére. Ennek persze ára van, fogyasztása átlagosan 10,5-12 liter között mozog, ebben benne van a dugóban ücsörgés és az autópályán haladás is. Menetteljesítményére nem lehet panasz, motorikusan is jó állapotú. Felszereltsége szintén kiemelkedő, tiptronic váltója hibátlanul működik, elektromos bőrülése elképesztően kényelmes, belül még nagyon érződik a minőség. Tágas beltér jellemző, valamint mértéktartó elegancia, sehol nem érezni a nagyzolást, igazán jó benne ülni. Vezetni pedig még jobb, rendkívül energikus a gépezet, persze ez el is várható egy ekkora benzines motortól.

Tulajdonosa teljesen elégedett a géppel, ha visszamehetne az időben, újra a 320 CLK-t választaná, amit meg is értek. Bevallom a törött autóktól való félelmem nem múlt el, de jelentősen csökkent (persze azért nem borult vagy totálkáros autóról van szó), látva a Mercedes új életét, már elhiszem, hogy autók esetében is működik a második esély.

Bense Róbert

Kapcsolódó tartalmak