MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Mercedes-Benz 300CD Turbodiesel Coupé – kaliforniai álom

Mercedes-Benz 300CD Turbodiesel Coupé – kaliforniai álom

2016. szeptember 2.

Csak képzeld el, ahogy belesüppedsz a kényelmes ülésbe, magadra húzod a súlyos ajtót, amely 34 év után is tompa, méltóságteljes puffanással csukódik, kinyitod a napfénytetőt, rálépsz a gázra, majd elkanyarodsz a naplemente felé. Ez nem egy romantikus film kezdő képsora, hanem az élmény leírása, amit egy Mercedes-Benz 300CD Turbodiesel Coupéban él át az ember, és még Kaliforniába sem kell hozzá menni.

Tarnai Zsolt valószínűleg mindennél jobban ismeri ezt az érzést, és nem volt fukar, hiszen nekünk is adott belőle egy porcikát, ráadásképp az autója történetét is megosztotta velünk, egészen a kezdetektől mesélve. A szóban forgó OT-rendszámos Mercedes ugyanis nem az a típusú jármű, amit csak úgy egy kereskedésben meg lehet kaparintani, bizony érdemes kapcsolatot ápolni olyan szakértőkkel és gyűjtőkkel, akik segíteni tudnak az Európában igen ritka modell beszerzésében.

A kizárólag amerikai piacra készült típus 1982-ben gördült le a gyártósorról, harminc évet húzott le Kaliforniában, mígnem Magyarországra vezetett az útja. Zsolt egy ismerőse révén jutott az autóhoz, az elmúlt négy esztendőben pedig szépen-lassan újkori állapotába állította vissza. Sok munka volt vele, hiszen a fényezés, valamint a kárpitok igencsak viseletesek voltak, azonban korrózió viszonylag kevés helyen ütötte fel a fejét, csupán a sárvédőnél és az akkumulátortálcánál volt némi rozsdásodás. Természetesen gyári színkód alapján kapott új fényezést a Mercedes, a belső pedig „tetőtől-talpig” újra lett kárpitozva, melynek az árnyalata és a varrása is szinte teljesen megegyezik az eredetivel, éppen ezért nem is csodáljuk, hogy Zsolt nagyon ügyel arra, hogy még véletlenül se sértse fel, vagy koszolja össze az ülést és a szőnyegeket.

A patentokat, műanyag alkatrészeket is óvni kell, ezek horror árban vannak, de a műszerfal sem olcsó mulatság. A faberakások is fel lettek újítva, és ugyan a műszerfal világításával még akadnak gondok, a 300CD Coupé közel van a tökéleteshez, melyre a „full extrás” kifejezést is ráaggathatjuk, mivel mindent megkapott, amit csak a nyolcvanas évek elején meg lehetett. Légkondicionáló, tempomat (utóbbival szintén volt munka), napfénytető, bőrülések, és természetesen a háromfokozatú automata váltó, ami ma már hibátlanul teszi a dolgát, két vákuumszelepet kellett benne cserélni.

A motor gyönyörűen ketyeg, egyedül a tömítések lettek cserélve, a 2993 köbcentis, 125 lóerős, öthengeres blokk hangja és ereje magával ragadó, van abban valami nagyon felemelő, amikor megmozdul ez a hatalmas test. Fogyasztása egész barátságos, 9-10 literrel megelégszik, tegyük azért hozzá, hogy javarészt nem városban, hanem országúton használják. A futóműve kényelmes és szelíd, mintha egy luxushajóban ülnénk, a gumialkatrészek, gömbfejek, szilentek cserélve lettek, mint ahogy a hátsó kerékagycsapágyak is. Azonban nem ment át eszement költekezésbe a felújítás, a féktárcsák maradtak, igaz a főfékhenger új, a szükséges hozzávalók egy részét viszont emberi árakon sikerült beszerezni, ami pedig jó, azt minek is bolygatni?

Leginkább találkozókon lehet összefutni a 300CD Coupéval, amire jómagam is csak bólogatni tudtam, mert ez már a szobor-szint, és remélhetőleg ez még sokáig így is marad. Igazi élmény volt közelebbről is megismerni ezt az ikonikus gépet, köszönjük a lehetőséget!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu