MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Megújult a Lexus NX

Megújult a Lexus NX

2017. november 21.

A Lexus továbbfejlesztette legnépszerűbb európai (és magyarországi) modellje, az NX crossover kifinomultan sportos stílusát: az idei év első tíz hónapjában a márka hazai értékesítéseinek 48,3%-át kitevő, “sláger SUV” új, orsó alakú hűtőrácsot, áttervezett első lökhárítót és új könnyűfém keréktárcsákat kapott, a LED fényszórók belső átalakításával lehetővé vált az adaptív távfény-vezérlés alkalmazása, és a hátsó LED lámpatestek épp úgy új formát kaptak, mint az irányjelzők. Az utastérben új színsémák, áttervezett sebességváltó kar és kezelőszervek várják a vásárlókat, az eddig 7 colos központi multimédia EMVN kijelző mérete immár 8, vagy 10,3 col. Az átdolgozott adaptív futómű új, fokozatmentes vezérlése tovább javítja a rugózási kényelmet és a menetstabilitást, miközben a Lexus Safety System + csomag az NX modellkínálatában is megjelenik.

lex2

2014-es bemutatkozása óta az világ vezető prémium hibrid autógyártója, a Lexus vadonatúj, NX névre keresztelt crossovere gyorsan népszerűvé vált; olyannyira, mára a Lexus európai értékesítéseinek több mint 30 százalékát ez a modell teszi ki (idehaza idén ez elérte a 48,3%-ot). Az NX értékesítési sikereit tovább növeli, hogy a vásárlók választhatnak a full hybrid hajtás és a benzines turbómotor, illetve az elsőkerékhajtás és az összkerékhajtás közül.

A dizájnerek megőrizték az NX határozott karakterét, sőt néhány részlet megváltoztatásával még erőteljesebbé varázsolták az autó látványát: például az új megjelenésű hűtőráccsal, az átalakított első lökhárítóval és LED fényszórókkal, valamint a LED irányjelzőkkel. Az autó hátsó részén új formájú lökhárítót és lámpatestet találunk, és az NX vásárlói most új könnyűfém keréktárcsák közül is választhatnak. Eközben az NX utasterének változásai még sportosabb hangulattal és még magasabb szintű luxusérzettel ruházzák fel az autót. A mérnökök átgondolták egy sor berendezés működését, nagy hangsúlyt helyezve a könnyű használhatóságra és a kényelemre; ennek eredményeképpen nagyobb lett a multimédia rendszer kijelzője, és a klímaberendezés is másik vezérlőfelületet kapott.

Az új NX-ben is feltűnik az “érintés nélkül” nyitható és zárható, elektromos mozgatású csomagtérajtó. Ha a kulcs az autósnál van, az ajtók nyitása után elég, ha megmozdítja a lábát a hátsó lökhárító alatt; ezt a mozdulatot egy szenzor érzékeli. A csomagtérajtó zárása ugyanígy történik. Az ajtó fogantyúja mellett elhelyezett gomb megnyomásával a jármű minden ajtaja automatikusan bezáródik. A Lexus Safety System + előnyeit immár az NX vásárlói is élvezhetik. A csomag számos vezetősegítő rendszert tartalmaz, többek közt ütközés előtti biztonsági rendszert, adaptív sebességtartó automatikát, adaptív távfény-vezérlést, a figyelem lankadására is figyelmeztető sávtartó asszisztenst és jelzőtábla-felismerő rendszert. Az autóhoz intelligens parkolássegítő radar is rendelhető.

l1

A Lexus alaposan átvizsgálta az új NX felfüggesztését, megváltoztatva a rugók feszességét és a bekötő csatlakozások anyagát, optimalizálva ezzel a futómű teljesítményét, az egyenesekben és kanyarmenetben egyaránt magasabb szintre emelve a jármű menetstabilitását. A mérnökök áttervezték a hátsó stabilizátorrudat, a rugófeszességet pedig 22 százalékkal növelték. Ezzel csökkent a karosszéria oldaldőlése a kanyarokban, így az autó stabilabban tartja a kijelölt nyomvonalat, és kezesebben engedelmeskedik a vezető utasításainak. A kényelmesebb rugózás érdekében kicserélték az első lengéscsillapítók olaját és olajtömítését, ami által csökkent a súrlódás és megszűntek a rossz útburkolat által keltett finom rezgések. Az NX MacPherson rugóstagos rendszerű első és kettős csatolt lengőkaros hátsó futóművét stabilabb futásra és kényelmesebb rugózásra hangolták. A hátsó tekercsrugók és lengéscsillapítók elkülönítésével minimumra csökkent a szerkezet belógása a csomagtérbe, aminek így a padlója is alacsonyabbra kerülhetett. A futómű teljesítményét alapvetően befolyásolja a karosszéria merevsége. Az NX kocsiteste már eleve különösen szilárd volt, de a felfüggesztés gyors reakcióit még így is sikerült tovább javítani az első rugó felső bekötési pontjának tökéletesítésével, ami egy kevésbé merev szerkezet esetében nem lett volna lehetséges. Hasonlóképpen a kormányoszlop bekötésének merevsége is túlmutat a szokványos paramétereken. A lengéscsillapítók mozgó alkatrészei között fellépő súrlódás minimumra csökkentésével kanyarodás közben finomabban érezhetők a kormánykeréken az útfelület visszajelzései.

lex4

Az NX karosszériája nagy mennyiségben tartalmaz nagy szilárdságú acélt és alumíniumot, így a szerkezet nemcsak rendkívül merev, hanem könnyű is. A fejlett gyártási technológiák – például a ragasztás, a lézersugaras hegesztés és a kiegészítő ponthegesztések – még erősebbé teszik a lemezek illesztéseit. Az ajtónyílások körül alkalmazott lézersugaras hegesztést lemezragasztási technológiák és egyéb megerősítések egészítik ki a kritikus területeken.

Az NX 300h modellben a jól bevált Lexus Hybrid Drive rendszer működik, amelyben egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy generátor, egy elektromotor és egy hibrid akkumulátor található, s ezek működését egy kifejezetten az NX-hez kifejlesztett hibrid vezérlőegység hangolja össze. Az autó elsőkerékhajtású és összkerékhajtású változatban is megrendelhető. A rendszer összesített teljesítménye 197 LE/145 kW; a kombinált ciklusban mért üzemanyag-fogyasztás 5,1 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig csupán 116 g/km. A belsőégésű motor finomhangolásával sikerült tovább javítani gázreakciókat és az üzemanyag-fogyasztást. A hajtáslánc fejlesztése során a mérnökök tökéletesítették az elektromotor hűtését és az elsőkerékhajtás fordulatszámcsökkentő áttételét is, így javult a rendszer üzemanyag-fogyasztása és hegymeneti képessége. Az erőteljesebb gyorsítás érdekében a hibrid hajtómű kick-down funkciót is kínál. Az egységben egy elektromotor/generátor és egy meghajtó elektromotor kapott helyet, s a két szerkezetet egy kettős bolygómű kapcsolja össze.

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu