MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Lexus RX 450h F Sport teszt – prémium predátor

Lexus RX 450h F Sport teszt – prémium predátor

2017. március 10.

Ha jól számoltam, pont ez a 120. tesztem a fedélzeten, és bár az igazán rutinos rókáktól még messze vagyok, visszagondolva alanyaim között volt már szinte minden, aminek lennie kellett. Keleti, nyugati, oldtimer, youngtimer, újak és használtak, lenézettek, felkapottak, olcsók és drágák. Bármennyire is népes azonban ez a tábor, mégsem túlzottan gyakori dolog egy 22 milliós, majd’ minden vélt és elképzelhető földi jóval ellátott Lexus volánja mögött napokat eltölteni. Mit tagadjam, jómagam is eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne, ha valóban a birtokosa lennék az RX 450h-nak, de őszintén megvallva nincs értelme ilyesmiken túl sokat morfondírozni, inkább igyekeztem minél jobban megismerni mai főszereplőnket. Tegyetek ti is így, fogjuk fel ezt a tesztet egy ábrándozós, ám mégis nagyon komoly autóval kapcsolatos kalandnak!

A hazaúton fotózáshoz nem méltó porréteg telepedett a Lexusra, így hát kénytelen voltam beiktatni egy alapos mosást. Miközben épp azt számolgattam magamban, hogy mostanában hány hasonló modell jött velem szemben (abban a pillanatban arra jutottam, hogy nem sok), mit ad Isten, begurult mellém egy típustárs, én meg csak zavartan kamilláztam, hogy miért is látok duplán. Komolyra fordítva a szót, még az alapváltozat sem túl gyakori az utakon, hát még az F Sport kivitel, utóbbit többek között a kívül-belül megtalálható szolid plakettekről, a felnikről, vagy a hűtőrács alatti króm elemről is könnyedén felismerhetjük.

Egy ilyen autóval általában megérkezni szokás, nagy eséllyel számos szempár szegeződik rá, jobb pillanataiban pedig csuklóból kitakarja a Napot, mégsem kelti ügyetlen batár érzetét. Ha mindössze két szóval kellene jellemeznem a megjelenését, csak ennyit írnék: fenyegetően fényűző. Ám szerencsémre bővebben is kifejthetem az álláspontomat, melynek lényeges sarokköve maga a Lexus látszatkeltése. A fronton terpeszkedő, figyelem középpontjába furakodó hűtőrácsot mintha szumma jelek fognák közre, a bele csatlakozó oldalsó elemek és a lámpatestek alatti élek feketében kevésbé emelkednek ki. Leszögezném, hogy az RX 450h messze van a rongyrázástól, viszont első ránézésre észlelhető rajta a hangsúlyos eleganciával egybekötött merészség, valamint a karosszéria oldalnézeti lendülete, amit egy 4.89 méter hosszúságú óriás esetén egyáltalán nem könnyű egyértelművé tenni.

A külvilág minden zaját kiszűrő utastér végtelenül összeszedett képet mutat, ehhez hozzájárul az is, hogy könnyed, befogadható formában képviseli a pompát. Szerencsére a Lexus már régen kikísérletezte az ideális recepteket, nem a mit és mennyit, hanem a hogyan számít! Olyasmi ez, mint a fine dining, dekoratív, ámde apró adagok, sok fogás, ami egy különleges menüvé áll egybe. Véletlenül se gondoljátok, hogy a hirtelen öntudatra ébredt sznob beszél belőlem, egyszerűen csak próbálom elképzelni, felvázolni, hogy mivel próbálják megfogni a potenciális vásárlókat. Nem kapunk sci-fi filmekbe illő elemeket, viszont az utolsó részletig kidolgozott és finom a beltér minden egyes szeglete, egyedül a lyuggatott-alumínium pedálsorral nem voltam kibékülve, viszont a matt lakkal bevont, és a szálcsiszolt középkonzoli dekorok fantasztikusak lettek, más gyártók is átvehetnék.

Van azért a klasszikus luxusnak is némi kikacsintása, méghozzá egy analóg óra személyében, amit egyébként sikerült szépen beilleszteni a minimalista környezetbe. Alatta a média és a légkondi egységének gomberdeje, illetve a vezeték nélküli telefontöltő kapott helyet, így hát nem is csoda, hogy a már régóta ismert helyre „menekítették” a 12,3 colos kijelzőt, mely a márkához hűen nem érintős, hanem az előválasztó kar mögötti kontrollerrel, az úgynevezett Remote Touch-al kezelhető, ami bár igényel némi megszokást, hamar bele lehet rázódni az irányításába. A panoráma kamerarendszer mellé kapunk Google Street View szolgáltatással is ellátott navigációt, valamint a részletes fogyasztási adatokat, és az energiaszintet/használatot is nyomon követhetjük. A  varrott bőrös, csúszásgátlós, biztonsági rendszerek (fékasszisztens, sávtartó rendszer) gombjaival fűszerezett, rendkívül kényelmes és dekoratív háromküllős kormánykerék mögötti, részben digitális műszerfal átlátható, a klasszikus, mutatós vízhőfok és üzemanyagszint-jelző melletti központi körműszert az éppen aktuális vezetési módhoz rendelt árnyalat színezi meg, tőle balra sokoldalú, G-erőket is mutató (!) információs kijelző honol.

Külön öröm, hogy a praktikusságra is igyekeztek figyelmet fordítani a tervezők, remek megoldás az érintésre aktiválódó belső fény, a LED-es utastér-világítás, illetve a már korábbi modellekből is ismert nyitható ajtózsebek. Tárolókból egyébként sincs hiány, az első-hátsó rekeszes könyöklők, pohártartók, és a nagyméretű kesztyűtartó mellett az igazi csattanó a gombnyomással nyitható/zárható csomagtartóé, mely alapból 539 literes, de egészen 1.6 köbméteresig bővíthető, a 40:20:40 arányban osztható háttámlák pedig egy mozdulattal lehajthatóak. Az utastér mérete nem meglepő módon kolosszális, bálterem méretű láb/fejtér jellemzi az RX 450h-t, nem mellesleg a fűthető, szellőztethető ülések kényelmét is csak dicsérni lehet, tökéletes oldaltartásúak, az utasok mellett a sofőrnek is pazar dolga van, hiszen nem csupán a „fotel” memóriás, hanem a kormány is, utóbbi egy gomb segítségével minden irányban állítható.

Tudjuk, hogy egy Lexus esetében fontos a díszlet, ám az előadás színe-javáért mégis a 313 lóerős rendszerteljesítménnyel megáldott, 3,5 literes V6-os, valamint a két elektromotor csendes és – a hanggenerátor segítségével – dühöngő társulata felelős! A 2.4 kWh kapacitású akkumulátor segítségével hozzávetőlegesen 3-4 kilométernyi tisztán elektromos hatótávot biztosít az RX 450h, ezt leginkább a városi közlekedéshez igazították, 50 km/órás tempóig marad aktív az EV-üzem. A módválasztó tekerőgombja az ECO/NORMAL/SPORT/SPORT+ lehetőségeket biztosítja, míg a takarékos opciót választva viszonylag szelídnek hat a gázreakció, a SPORT+ esetében már jóval harapósabbnak érződik az összhatás. A gyári adatokat nézve – 7.7 másodperces százas sprint és a 200 km/órás maximális sebesség – a 2160 kilogrammos hibrid óriás egy masszív utazóautó képét vázolja elénk. Élesben is hasonló gondolatok fogalmazódtak meg bennem, ugyanis a Lexus ezt a modellt nem száguldozásra, hanem inkább a lendületes, de megfontolt haladásra találta ki. Ebből következik, hogy az ész nélküli padlózást sem preferálja az RX 450h, kicsit idegessé válik tőle, persze teljesítményét figyelembe véve ezen semmi csodálni való nincs, de az tény, hogy érzéssel kell bánni vele!

lexmot

Az e-CVT váltó karja ugyan lehetne valamivel finomabb mozgású, azonban a fokozatmentes automata kulturáltan teszi a dolgát, a kormányon található fülek jóvoltából pedig manuális váltásra is van lehetőség. Kiemelném a kormánymű tűéles pontosságát, hihetetlenül finoman reagál a mozdulatokra, tele van élettel, ráadásul kifogástalan manőverezhetőséget tesz lehetővé. A hűtött tárcsákkal szerelt típus fékerejét is eltalálták, az energia-visszatáplálás miatt a motorfék természetesen erősebben van jelen. Az elöl MacPherson, hátul multilink futómű a 20 colos kerekek ellenére is korrekt teljesítményt nyújt, ugyan némileg sportosabbra hangolták, és érezteti is az úthibákat, mindezt kellő visszafogottsággal adja az utasok tudtára, stabilitása és kanyartartása szintén méltó a kategóriájához. A Lexus étvágya méreteihez képest vállalható, 8.5-9.1 literes kombinált fogyasztásából országúton még cirka 1 litert faraghatunk.

Az árra felesleges túl sok karaktert szánni, ám az biztos, hogy erre az autóra nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy drága, bár attól, hogy elhűlve nézzük a sok nullát, még el kell fogadni, hogy a két szép szemünkért nem fogják olcsóbban odaadni az RX 450h-t. Ezt a Lexust – nem meglepő módon – rendesen beárazták, ám globális szinten van piaca, a meglehetősen durva értékvesztés ellenére is. A Comfort felszereltségű modell listaára 17.8 millió, a full-full Jubileum Edition viszont közel kereken 10 millióval kerül többe, tesztalanyunk a már említett F Sport-szintet képviseli, 21.850.000 forintot kell(ene) érte fizetni, ám tesztautó mivolta miatt ebből közel 1.8 milliót engednek.

A tesztlehetőségért és a fotózás helyszínének biztosításáért köszönet a Linartech Autó Kft.-nek, valamint a Túri Fazekas Múzeum vezetőségének!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu