Duna Autó Zrt.

Lancia Thema – amerikai álom olasz módra

Viszonylag ritkán írunk nagy olasz autókról, ez nem azért van, mert nem szeretjük őket, hanem mert egyszerűen ritkák. Az „új” Thema is csak az elődjéhez képest az, ugyanis már három éve elérhető az Európai piacon, azonban nem mehetünk el szó nélkül mellette, hiszen nem minden nap állnak elő a csizmások egy ekkora vassal.

thema1

A Thema esetében kötelező szót ejteni a nagy elődről is. 1984 és 1994 között a Lancia zászlóshajója volt a modell, melyről tudni kell, hogy anno a legcombosabb dízelmotoros autók közé tartozott. A kényelmes, óriási hodály visszahozta a Lancia megroggyant hírnevét, olyannyira, hogy tíz év alatt 336.000 darabot értékesítettek belőle, és maga Enzo Ferrari is vásárolt belőle, sőt előszeretettel használta is (hogy tovább fokozzuk a hatást: Ferrari motoros kiadás is készült belőle). Mára sajnos kikoptak az utakról, hazánkban meglehetősen ritkán találkozni épkézláb darabokkal.

Aztán 17 évvel az első generáció után megérkezett az új Thema, ami sokak szerint csupán csak névleg azonos a korábbi modellel. Van is benne valami, hiszen a Chrysler 300 alapjaira épült, V6-os motorját pedig Mercedes licenc alapján gyártják. Az autóiparban néha problémás multikulti ellenére azonban a Thema nem lett rossz. Sőt, hiába a Chrysler, hasonlít az előző szériára, talán azért, mert valahogyan sikerült az olasz temperamentumot is belecsempészni. A 3 és 3.6 literes motorok teljesítménye 190-től 286 lóerőig terjed (utóbbi 240 km/órás végsebességet garantál), de szükség is van ezekre a masszív erőforrásokra, mivel az 5 méteres óriás közel két tonnát nyom. A három felszereltségi szinttel elérhető jármű a luxus netovábbja. Mindenhol bőr, fűthető fa vagy bőr kormány, kulcs nélküli nyitás/indítás, számos aktív és passzív biztonsági rendszer ( 5 csillagos Euro NCAP törésteszt), tempomat, rekeszek, tárolók, kartámaszok, minőségi és letisztult műszerfal, valamint középkonzol. És ez csupán néhány dolog a Thema főbb tulajdonságai közül. Az olasz-amerikai-német luxuslimuzin helykínálata elképesztő, ebben az autóban a szűkös nyomorgás nem ismert fogalom, hátul pedig 462 literes csomagtér várja a pakolni vágyókat.

thema2

Három évvel ezelőtt sem akasztotta ki a közvéleményt az ára, hiszen a 14.5 millió forinttól kapható Lancia tudás és presztízs szempontjából sem vallott szégyent. Manapság azonban már ennél jóval kedvezőbb áron lehet birtokolni az új Themát, akár 6 millió környékén is hozzá lehet jutni, amely messze nem olyan rémisztő, mint újkori árcédulája.

Bense Róbert

Kapcsolódó tartalmak

Ez is érdekelhet

Close