Duna Autó Zrt.

Lamborghini Murciélago – nyers gyémánt

A Murciélagoban minden benne van, ami csak egy Lamborghinire jellemző lehet, vad erő, szigorú szépség, és a megfizethetetlenség vonzereje. A kétezres évek slágersportautójának gyártását ugyan már öt éve leállították, de még manapság is minden szempár rá szegeződik, ha valahol megjelenik.

Sans titre 1

A Diablo utódja és az Aventador elődje a 2001-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, méghozzá az első olyan Lambóként, amely az Audi felügyelete alatt készült. Luc Donckerwolke formatervező álmodta meg a külsejét, a perui származású szakember nem tért el drasztikusan a Diablo dizájnjától, melynek azonban szögletessége az ezredfordulóra kissé már idejétmúlttá vált. Donckerwolkde ügyesen nyúlt a formához, megtartotta a korábbi modellekre jellemző sajátosságokat, emellett a modernkor igényeihez illő idomokkal látta el a Murciélagót.

Sans titre 2

A Diablo öröksége nem csupán a külsőségekben érhető tetten, a motorháztető alatt is bőven volt hasonlóság, hiszen az előd átdolgozott erőforrását kapta meg a Murciélago, amely egy 6.2 literes 571 lóerős V12-es volt. A fejlesztések a futóművet és a karosszériát is érintették, a hatgangos váltó szintén az új modell előnyére vált. Igazi különlegességnek számított a spoiler, amely 130 km/óránál aktiválódott, majd 220-nál nyílt ki teljesen. A Murciélago végsebessége egyébként 330 km/óra, és 3.8 másodpercre van szüksége a 100-as tempó eléréséhez. Ezt a teljesítményt persze anno nagyon meg kellett fizetni,  150.000 dollár volt a modell alapára.

lambo1

Kategóriájában komoly sikereket ért el a modell, mindössze néhány év alatt kétezer darabot értékesítettek belőle, a gyártó pedig igyekezett fenntartani a figyelmet a Murciélagóval kapcsolatosan. 2003-ban, a Lamborghini 40. születésnapjára készült egy speciális, jádezöld fényezésű kiadás, amely frissített kipufogórendszert kapott, egy évre rá pedig a roadster is megjelent. 2006-ban aztán jött a modellfrissítés, a LP640 még mindig a Diablo motorjának továbbfejlesztett változatát kapta, ám jelentősen átalakították, a 640 lovas, 6.5 literes erőforrás 330 km/órás maximális sebességet biztosított. A karosszériát szénszálas merevítéssel látták el, a tető és az ajtók ettől kezdve acélból készültek.

2010-ben állították le a kilenc éven át gyártott típus gyártását, melyből összesen 4099 darab talált gazdára. Helyét egy évvel később az Aventador vette át.

Bense Róbert

motortisztítás
Cimkék
Lotus Cleaning tesztelok.hu

Javasolt cikkek

Back to top button
Close