MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Lada Granta – közönségkedvenc lehet

Lada Granta – közönségkedvenc lehet

2016. március 31.

A Lada visszatért, méghozzá hatalmas lendülettel, az új modellek pedig pillanatok alatt megtalálták a márkahű rajongókhoz vezető utat. Az értékesítés megkezdése óta eltelt három hónapban 400-nál is több új Lada kelt el, ami elismerésre méltó szám. Éppen ezért nagyon kíváncsi voltam, hogy gyakorlatban mit mutatnak a márka friss tagjai, elsőnek végül egy Granta Liftback-et teszteltem. Az üléspróbát már korábban megejtettem, ám ezúttal már nem szalonkörülmények között találkoztam a modellel, hanem kivittem az utakra, ennek pedig nemcsak én, hanem a járókelők is örültek. Hogy miért? Mert a Grantát bizony elég sokan megbámulták, méricskélték, érdeklődtek felőle. Ez köszönhető egyrészt a hazai Lada-kultusznak, másrészt egyáltalán nem néz ki rosszul, magabiztos kiállású, ráadásul kifejezetten ízléses a formája, a hátsó lámpa kialakítása különösen kellemes. Külön öröm volt, hogy bántó illesztési hibákba sem futottam bele. Az arányai szintén jól el lettek találva a 4.24 méter hosszú és 1.7 méter széles autónak.

l3

Az ajtókkal óvatosan kellett bánni, hajlamosak voltak különösebb indok nélkül a végpontig nyílni, viszont olyan kellemes puffanással csukódtak, hogy a kategóriatársak megirigyelhetnék. A belterét egyáltalán nem bonyolították túl, a műanyagok minőségével és összeszerelésével nem volt különösebb gond, igaz a középkonzol megérdemelt volna egy kicsit mattabb plasztikot. Az ajtóbelsőknél, az elektromos ablakok kapcsolói felett némi szövetbetét is fellelhető volt, a lakkozott felületű behúzóval karöltve ügyesen törték meg a monotonitást. Az üléspozíció megfelelő volt, a kormány beállításával elfogadható összhangot lehetett teremteni, mindent könnyedén el lehetett érni, a kilátással sem akadt problémám, igaz a hátsó szélvédő nem sikerült nagyra, ám a masszív méretű – azonban sajnálatos módon nem elektromosan állítható – visszapillantók ezt egész jól ellensúlyozták.

Visszatérve a műszeregységekhez, a fordulatszámmérő és a kilométeróra között egy fedélzeti számítógép is megbújt, a megtett kilométerek száma és a fogyasztás mellett a motor hőmérsékletét, valamint a váltásjelző piktogramot is innen lehetett leolvasni. Középen egy USB és SD-kártya bemenettel is ellátott lejátszó helyezkedett el, egy pofonegyszerű, ám annál hangulatosabb kijelző társaságában, alatta a klímapanel tekerői sorakoztak. Mellékes dolog, de kiemelném, hogy mind a műszerfal, mind a konzol számomra igazán tetszetős, kissé retró-jellegű, zöld háttérvilágítást kapott. Fontos megjegyezni továbbá, hogy, hogy a Lada a biztonság terén is igyekezett fejlődni, a Granta összes felszereltségi szintje – nálam a „Norma” vendégeskedett – tartalmazza a blokkolásgátló fékrendszert és a fékasszisztenst, az elektronikus menetstabilizálót, a kipörgésgátlót, valamint a vezető és az utasoldalon is található légzsák. Érdemes egyébként megnézni a katalógusban, hogy a „Lux”-hoz milyen extrák járnak még, igaz, azért már 3 millió feletti összeget kérnek el, de akkor is, ülésfűtés és esőszenzor egy Ladában!

A Granta egészen tágas, elől és hátul is, az ISOFIX rögzítési pontokkal ellátott második üléssor meglepően komfortos, a lábtér is elegendő. Tárolókból nem volt hiány, a kesztyűtartó feletti mélyedésbe is bőven fértek apróbb holmik, pohártartó is járt. De részemről az igazi elismerést az elölről gombbal is nyitható csomagtartó mérete váltotta ki. 440 literes az alap poggyásztér, az egyébként osztottan is dönthető hátsó ülések előrehajtásával pedig 760 literesre növelhető.

l23

Amire sokan kíváncsiak voltatok – és nem is csodálom – az a menetteljesítménye. Nos, az 1.6-os, 16 szelepes, 96 lóerős (Euro 6-os besorolású) motor egész könnyedén mozgatta a meglehetősen alacsony, 1.08 tonna önsúlyú testet. Az 1560 kilogrammig terhelhető Lada meglepően lendületes, oda lehetett neki lépni, bírta a pályatempót is, de azért nem száguldozásra termett. Mellette a fogyasztása is vállalható maradt, a gyári vegyes adat 6.4 liter, ettől nem is jártam olyan messze, az általam összesített átlag (városban, országúton, autópályán is használtam) 6.9 liter volt. A vezetési élményt sem érhette kritika, árkategóriáját tekintve komfortos utazást biztosított a Granta. Az irányíthatósága és az úttartása rendben volt, csakúgy, mint a manőverezhetősége, a kanyarokban közepesen stabilnak érződött, igyekezett kapaszkodni. A futómű korrekt pontja volt a modellnek, rosszabb utakon sem hallatott semmiféle baljós hangot, a rugózását is eltalálták, nem rázta ki a lelket az emberből, bár a tartósságáról még nem lehet hitelesen nyilatkozni, lévén 1400 kilométer volt a tesztautóban, ám vélhetően a tervezésnél számoltak azzal, hogy nem csupán tükörsima aszfalton fognak járni a Grantával. A fékhatás megfelelő, ereje elegendő, nagyobb sebességről is magabiztosan lassítható volt, nem jellemezte indokolatlan „harapás”, előre tárcsa, hátulra dobfék jutott. A végére hagytam a váltóművet, az ötgangos manuális sírdogált, de pontosan, kényelmesen kapcsolható volt, rövid úton járt, holtjátékot nem tapasztaltam, jól használható sebességváltót kapott a Lada.

3

Ezen információk fényében tesztalanyunk 2.649.000 forintos árat nem tartom vészesen túlzónak, a Standard 1.6-os 2.2 millióba kerül, melyet 1.6-os, 8 szelepes, 86 lovas erőforrással szerelnek, a már korábban említett csúcsváltozatért (Lux) pedig 3.150.000 forintot kell fizetni, itt jegyezném meg, hogy a modellekhez 5 év, vagy 100.000 kilométer garanciát kap a vásárló. A Lada árképzése elfogadható, számomra örömteli, hogy ebben a szegmensben is egyre nagyobb a versenyhelyzet, hiszen ez minőségbeli javulást hozhat magával.

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu