MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Lada 4×4 teszt – időkapszula

Lada 4×4 teszt – időkapszula

2016. április 29.

Egy dolgot nagyon nehezen tanultam meg a teszt alatt, nem Niva a neve, hanem 4×4. Ismételjétek el ti is tízszer, utána még ötször, hogy 4×4, aztán nézzetek rá, és próbáljátok meg nem Nivának hívni. Na, ugye? Nem is olyan könnyű! De lendüljünk túl az elnevezésén, hiszen a Lada terepesét nagyon vártuk már, eleve közeli barátságban vagyunk az ős-változattal is (ide kattintva megnézhetitek a korábbi videó-tesztünket), és most végre a kezeink közé került egy új is, ráadásul a Classic, mely első ránézésre lehet, hogy Urbannak tűnik, de a látszat csal! Ugyanis az idei példányok már az új hűtőmaszkkal vannak ellátva.

Ha már a külsőségeknél tartunk, annyira valószerűtlen volt egy csillogó-villogó, teljesen új, frissen forgalomba helyezett 4×4-gyel találkozni, és gurulni vele, hogy azt nem is lehet szavakba önteni. Úton-útfélen megbámulták, bekukucskáltak az ablakán, kérdezgettek a tereptulajdonságáról, az áráról, és a vége mindig egy kaján, olyan tipikus, sáros földúton csapatós vigyor lett. Mielőtt elkalandoznék, azért gyorsan hozzáteszem, hogy a modell még a kétezres évek végén is elérhető volt, ám a Lada mostani visszatérésével valahogy mégis ügyesebben keretbe van foglalva a márka, és jó látni, hogy a 4×4 is belefért a kínálatba!

m1i1

Dicsérendő, hogy a külső változtatásokat nem erőltették, ezt szerettük meg, ezt ismertük korábbról, és valljuk be, modern autócsodák ide, modern autócsodák oda, ez a robusztus, szögletes test a mai napig képes lázba hozni azokat, akik kedvelik a klasszikus terepjárókat. A már említett hűtőmaszk mellett az ajtónyitó változott, ám csak annyiban, hogy műanyagból készült, ez mondjuk nem volt annyira örömteli, cserébe a visszapillantók ezúttal már elég masszívra sikerültek.

A beltérben szintén ismerős elemek köszöntek vissza, a középkonzol, a kapcsolók, a hamutartó, a tetőkárpit meg főleg. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem volt jó érzés viszontlátni ezeket a megoldásokat. A műszerfalat modernizálták, az ajtóbelső korrekt borítást kapott, azt pedig külön kiemelném, hogy nagyon kellemes ülésekkel látták el a 4×4-et, eleve jól nézett ki a kárpit, emellett a kialakítása és a tartása is rendben volt, ráadásul  rövidebb távokon kényelmesnek érződött. Az összeszerelési minőségen és a hangszigetelésen persze azért lehetett volna még bőven csiszolni. Elektromos ablakemelőt, ülésfűtést az Urbanban érdemes keresni (klímát egyelőre még abban sem), a Classic felszereltségébe a belülről állítható visszapillantó, a fordulatszámmérő, a szervokormány, az elektronikus menetstabilizáló, a fékasszisztens, valamint a pótkerék tartozott bele. A helykínálat megfelelő volt, hátul a már megszokott kanapé, a csomagtartó alapból 265 literes, 585 literig bővíthető.

n2

A „Tajga királyát” nem egyszerű zavarba hozni, lementünk a térképről, földútra rá, dombra fel, a Lada meg csak pislogott a kerek szemeivel, már csak az hiányzott, hogy azt mondja: „Srácok, ennyit tudtok?” – viccet félretéve, kevés helyzet lenne képes igazán megakasztani a haladásban a 4×4-et, remekül helytállt terepen, dinamikusan mozgott, stabilnak hatott, a 21.3 centis hasmagasságú, 50 cm gázlómélységű, 40 fokos első, valamint 32 fokos hátsó terepszöggel bíró Lada, persze az lett volna a meglepő, ha nem így történik, ugyanis ez a típus erre van kitalálva!

Az Euro 6-os szabványoknak megfelelő 1.7-es, 8 szelepes, 82 lóerős benzinmotor tette a dolgát, a kombinált fogyasztás 10 liter környékén alakult, a hivatalos végsebesség 137 km/órában lett meghatározva, ennyivel azért mi nem hasítottunk. Az ötgangos manuális egész jól teljesített, a váltókar alatt ott figyelt a középső differenciálzár és a felező kapcsolója is.

n18

Hogy összességében milyennek érződött a Lada 4×4 Classic? Egy mondat jutott eszembe: bárhol is vagy, hazavisz. Spártai? Igen! De ott sem adja fel, ahol más modellek tereptudása már elfogy. A 2.8 milliós ár vállalható, ráadásképp 2 év kilométer korlátozás nélküli garancia is jár. Reméljük, hamarosan az Urbant is vendégül láthatjuk, hiszen a kép úgy lesz teljes, mindenesetre a Classic már bizonyított, és pozitív benyomást keltett.

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu