MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Lada 2107 – orosz testvér

Lada 2107 – orosz testvér

2015. december 3.

Volt abban valami kellemes és nosztalgikus érzés, amikor a Keleti előtt leparkoltak a piros 2107-essel, én pedig a meghökkenten kamillázó taxisok között átgyalogolva bevágódtam az orosz vas kényelmes ülésére. Ladát teszteltünk és élveztük!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nem szokványos tesztalannyal volt dolgunk, ám egy Ladával mindig örömteli a találkozás, ez most sem volt másképp. Az autónak viszonylag békés története van, nemrég került második gazdájához, aki két év garázsban ácsorgás után szabadította ki fogságából a 22 éve alatt mindössze 53.000 kilométert futott 2107-est. Eddig ez egy valódi álomtörténet, csakhogy azért nem múlt el nyomtalanul az idő a Lada felett, jelenlegi tulajdonosa pedig úgy vélte, ha már megvette, rendbe is hozza, nem csak úgy ímmel-ámmal, hanem tisztességgel.

A cél a mindennapi használatra tökéletesen alkalmas műszaki állapot elérése volt, lehetőleg gyári alkatrészek felhasználásával. Ez többé-kevésbé sikerült is, az alapos átvizsgálás és a kötelező körök (olaj/szűrő és gyertyacsere) után pedig jöhetett sorban a többi tennivaló. Új gyújtókábeleket kapott, megszakító, elosztófedél, rotor, trafócsere történt. A két hátsó lengéscsillapító szintén tropa volt, a fékekkel is foglalkozni kellett, de az ikercsőtől a hátsó dobig a komplett kipufogórendszer is le lett kapva, a régi ugyanis elég tákolt volt már. A karburátorban jelentős lerakódás volt, a későbbi gondok elkerülésének érdekében abból is másik kellett, ez volt a legborsosabb alkatrész. A kopott nyári gumik helyére szinte új téli abroncsok érkeztek, illetve a felniket is felújították. Nem utolsó sorban kapott egy új kormányt és váltógombot is a 2107-es. Ezt követően jött egy alapos külső-belső takarítás, illetve a megkopott színeket felfrissítendő, egy alapos polírral tették fel az i-re a pontot. Nem csoda, hogy ezek után csont nélkül átsiklott a műszakin az 1993-as vas.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De mit is tud ez az egyszerű, de annál szerethetőbb masina? Nyugodtan mondhatjuk, hogy jelenlegi állapotában szemtelenül magabiztosan képes falni a kilométereket (és persze a benzint is), ezt mi is éreztük, teljesítményéhez mérten ugrott a Lada, mindene abszolút a helyén volt. A frissen rendbe rakott fékek jól dolgoztak, a váltóval szintén nem volt probléma, a futómű hozta a billegős formáját, de emiatt nem fogjuk telesírni éjszaka a párnánkat. Nyilván annak, aki nyugati autókhoz szokott, a 2107-es kezelése nyersnek és szokatlannak tűnik, viszont aki megadja a vezetés módját, annak hamar kezes lesz a Lada. A keleti kényelem rövidtávon meggyőző, a fűtés pedig természetesen oroszos, konkrétan majd’ meggyulladtam, de ha a Tajgán élnék, én lennék a leghálásabb ezért a tulajdonságáért.

A külsőről és a beltérről is érdemes szót ejteni, a polír a korábban fakó karosszériaelemeket egységessé varázsolta, bár akad néhány apróbb esztétikai hiba, az összképet nézve egyik sem feltűnő. A belső is szép állapotban maradt fenn, az ülések szinte hibátlanok, a hátsó üléssoron lévő kartámasz is újszerű, a műszerfal műanyagjai szintén egyben vannak, a kormány kicsit nekem „tájidegen” volt, de a belső így is szépnek mondható. A csomagtér minimális használatnak volt kitéve az évek alatt, dicsérendő állapotú.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mindent egybevetve nyugodtan kimondhatjuk, hogy az új tulaj célja sikerült, hiszen lett egy jó karban lévő, a hétköznapokban is gond nélkül használható 2107-ese, amely nem lesz por és esőmentes, viszont meg fogja kapni, ami csak jár neki, méghozzá jó minőségben. Gazdája úgy véli, hogy egy autót használni kell, mert ha csak a garázsban nézegetjük, saját magunkat fosztjuk meg az élményektől. Legyen meg minden apró karcnak története, de a nagyobb sebeket gyógyítsuk be. Ha pedig úgy hozza a sors, áztassa menet közben őszi zápor az orosz masinát, de aztán adjunk tetőt a feje fölé, hogy meg is tudjon szárítkozni. Tudok azonosulni ezzel az érzéssel. Köszönjük a tesztlehetőséget, remek élmény volt!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu