fbpx

Konnektoros hibridként is bemutatkozott az Opel Grandland X

Rüsselsheim. Villamosít az Opel: a Grandland X most bemutatandó összkerékhajtású konnektoros hibrid változata fontos eleme a PACE! stratégiai terv megvalósításának. Ezentúl a Grandland X Hybrid4 vezeti fel a márka SUV-portfólióját, amelynek típusai a Grandland X, a Crossland X és a Mokka X. A Grandland X Hybrid4-et 1,6 literes benzines turbómotor és két villanymotor összesen 300 lóereje hajtja. Fogyasztása a WLTP/NEFZ ciklus szerint 2,2 l/100 km, CO2-emissziója 49 g/km (mindkettő súlyozott, kombinált, ideiglenes adat). Az Opel első konnektoros hibridjének értékesítése még az első félévben megkezdődik; az első vevők 2020 elején vehetik át az autót.

Az Opel Grandland X Hybrid4 nagymértékben hozzájárul a jövőbeli szigorúbb CO2-célok eléréséhez. További villamosított modellként rajthoz áll az új Corsa-generáció akkumulátoros villanyautó verziója, amely szintén ez évtől megrendelhető lesz, újabb mérföldkőként – az új, hatékonyabb belsőégésű motorok mellett – az Opel folyamatos haladásában a fenntartható autózás felé. 2024-ig valamennyi modelljének lesz elektromos variánsa.

A Grandland X Hybrid4 hajtóművének elemei:

  • WLTP-minősítésű, 147 kW/200 LE teljesítményű, 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotor, amely teljesíti az Euro 6d-TEMP normát. A négyhengeres gépet kimondottan hibridjárművekhez tervezték;
  • elektromos rész, két darab, egyenként 80 kW/109 lóerős villanymotorral, összkerékhajtással és 13,2 kWh-s lítiumion-akkumulátorral. Az első elektromotor villamosított nyolcfokozatú automatán keresztül hajtja az első kerekeket, a másodikat, differenciálművel, a hátsó hídba integrálták. Ez utóbbi teszi optimális útfogású 4×4-essé a Grandland X Hybrid4-et.

Az 1,6-os benzines gép főképp közepes és nagy sebességnél dolgozik, míg az elektromos hajtás lassúbb menetben. Az Opel Grandland X Hybrid4 a WLTP-menetciklus szerint akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromosan (NEFZ szerint 60 kilométer). Ez a hatótáv német tanulmányok szerint lefedi az átlagos napi autózások 80 százalékát, tehát útjainak zömét nulla emisszióval teheti meg a Grandland X Hybrid4.

Az Opel Grandland X Hybrid4 vezetője négyféle menetmód – elektromos, hibrid, összkerékhajtás és sport – közül választhat, kedve és a körülmények szerint. Hibrid-módban mindig automatikusan választja ki a jármű a leghatékonyabb hajtásmódot. Városban egyszerűen elektromos módra lehet kapcsolni, és máris zéró emisszióval gurul az autó. Ha bármilyen talajon a lehető legjobb vonóerőre van szükség, aktiválható az összkerékhajtás, amikor belép az elektromos hátsó motor.

A 3,3 kW-os fedélzeti töltőkészülék (opció: 6,6 kW) csatlakozója a normál tanksapkával ellentétes oldalra került. Az akkumulátort helytakarékosan, a hátsó ülések alá építik be, így sem a komfort, sem a csomagtartó befogadóképessége nem romlik.  A töltési idő az alkalmazott töltőkészüléken múlik. Az autóhoz adott, háztartási konnektorhoz csatlakoztatható kábel mellett az Opel kínál gyorstöltőket is, amelyek nyilvános töltőállomásokon vagy otthoni fali szekrényről használhatók. Például egy 7,4 kW-os fali szekrényről 1 óra és 50 perc alatt tölthető fel teljesen az akku.

Még komfortosabbá teszik a Grandland X Hybrid4 töltését Európa szerte a Free2Move Services nyújtotta (a PSA csoport mobilitási márkája) speciális villanyautós megoldások. Az ezekhez járó töltő passzus több mint 85 ezer európai töltőpontot tesz hozzáférhetővé, ezenkívül része a csomagnak egy útvonaltervező, amely a maradék töltöttséget és a töltőállomások elhelyezkedését figyelembe véve állapítja meg a legjobb útvonalat. A Navi 5.0 IntelliLink pedig hálózatba kapcsolt navigációval vezeti el a legrövidebb úton az autóst a kiválasztott töltőállomáshoz.

„Egypedálos vezetés“: fékezés gázpedállal

A regeneratív fékezés annyiban is hatékonyabbá teszi a Grandland X Hybrid4-et, hogy fékezéskor és lassításkor energiát nyer vissza. A hagyományos fékrendszer súrlódással hővé alakítja, ezáltal elfecsérli a mozgási energiát, a Grandland X Hybrid4 viszont áramot fejleszt, és azonnal visszatölti az akkumulátorba. Ezáltal átlagosan akár tíz százaléknyit is nőhet a tisztán elektromos hatótávja.

Maximális energia-visszanyeréshez a vezető átkapcsolhat „Regeneration on Demand“, azaz igény szerinti regenerálás módra. A villanymotor fékezőnyomatéka oly nagy, hogy nem is kell rálépni a fékpedálra. Normál közlekedésben magától lassul le az autó – akár teljes megállásig. Így a Grandland X Hybrid4 sebessége egyedül a gázpedállal is szabályozható, ez a „One Pedal Driving“. A nagyfeszültségű (300 V) rendszer legjobb kihasználására van a Grandland X Hybrid4-ben elektromos klímakompresszor és elektromos fűtés is.

Az új Grandland X Hybrid4 az Opel villamosított autócsaládjának előfutára. Kiegészítve az Ampera-e típust, amely bizonyos piacokon továbbra is kapható. Az Opel húsz hónapon belül bevezeti a Corsa következő generációját, az új Zafira Life modellt, az új, sokoldalú haszonjárművet, a Vivarót, valamint a Mokka X utódját – mindegyiket tisztán elektromos változatban is.

Kapcsolódó anyagaink:
[fb_pe url=”https://www.facebook.com/tesztelok.hu/posts/1290000144465422″ bottom=”30″] [fb_pe url=”https://www.facebook.com/tesztelok.hu/posts/1241772305954873″ bottom=”30″]
ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb