MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Kicsi Bömös, nagy élmény – BMW 116i teszt

Kicsi Bömös, nagy élmény – BMW 116i teszt

2014. május 23.

Mindegy, hogy apró (Isetta 250), vagy óriási (X6) BMW-ről van szó, minden típusban van valami különleges, egyedi. A BMW 1-es sorozata is hű maradt a márkát övező elvárásokhoz, pedig a sikeres 3-as szériát követően bizony nem volt egyszerű dolga. A tesztelők csapata egy szinte még új 116i-t vizsgált meg közelebbről, ha szeretnél többet megtudni, olvass tovább!

BMW 4

Sokan féltek attól, hogy a BMW legkisebb modellje nem üti majd meg a mércét a vásárlók szemében. Nos, a már 10 éve piacon lévő 1-es széria szépen rácáfolt az előzetes kritikákra, hiszen jól sikerült, kellemes formájú, használható autó lett, a gyártó pedig nemrég egy alapos frissítéssel látta el a modellt, ami azt jelenti, hogy fontos tényezőként van számon tartva a német óriásnál. Mi viszont még egy ráncfelvarrás előtti típust teszteltünk, mondanom sem kell, kellemes tapasztalatokkal gazdagodtunk, pedig nem volt egyszerű a történet.

Tudni kell az autóról, hogy külföldről érkezett, méghozzá egy flottából. Nem akármilyen gépparkkal rendelkezett a cég, 15 dízel BMW mellett a 116i volt a vésztartalék. Nagyon keveset használták, ennek köszönhetően rendkívül jó állapotban maradt. Mivel régen volt kinyitva, a vásárlás előtti kötelező ajtónyitogatások során a vezetőoldali ajtóhoz ragadt a kédergumi (talán ez jól mutatja, hogy mennyire tartalékként kezelték). Az odagyógyult anyagot végül speciális oldószerekkel lehetett csak eltávolítani. A kisebb kellemetlenség után viszont igazi „új autó illat” fogadta a leendő gazdáját.

BMW51

A 2009-es évjáratú 116i 2000 köbcentis, 122 lóerős szívómotort kapott, még a hátsókerekes időszakból származik, és mindössze 5700 (!) kilométert futott, jóformán bejáratósnak mondható. A vezetés élményére nem lehet panasz, az autó jól húz, dinamikája, ereje szintén dicséretre méltó. Súlyelosztásának köszönhetően kanyarban is magabiztos, minden helyzetben jól irányítható. Mivel még szinte gyári állapotban van, a futómű is szó nélkül teszi a dolgát, érezhető, hogy nagyon egyben van az autó. A hatsebességes váltó pontos, bár egy kicsit szokni kell, de ha egyszer rááll a vezető keze, nem lesz vele probléma.

Fogyasztása is elfogadható, ha a vegyes adatokat nézzük, 9-10 liter körül eszik százon, ráadásul a start-stop rendszer is segít a költségek csökkentésében. Bár vannak ennél ma már jóval kisebb étvágyú járgányok is, ne feledjük, hogy egy öt éves konstrukcióról beszélünk. Vezetés közben jó szolgálatot tehet a kipörgésgátló, a kanyarstabilizátor és a fékellenőrzés is. Viszont rosszabb utakon érdemes vigyázni, hiába mindenféle automatika, sportosan lent van az alja.

BMW6

Belül szintén érződik ez a bizonyos sportosság, az ülések alacsonyan vannak, de nagyon kényelmesek, a váltó tökéletesen elérhető, a kormány pedig állítható, ezzel is fokozva a komfortérzetet. Elől bőséges a helykínálat, hátul nem meglepő módon azért kissé már szűkösebb, de az autó méreteit tekintve ez megbocsátható. A műszerfal semmi felesleges információval nem terheli a sofőrt, a megszokott, – talán túlságosan is – letisztult BMW-dizájn a jellemző, az anyagminőség pedig kiváló. Számos tároló, zseb kapott helyet a BMW-ben, pakolhatósága rendben van, a csomagtér 330 literes, kategóriájában ez teljesen megfelelő. Ha valaki egy kompakt, elérhető árú, de prémium érzést biztosító autót szeretne, a BMW 1-es szériájában biztosan nem fog csalódni.

BMW31

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu